بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


چگونه می توان از درد دندان در کودکان خلاص شد ؟

https://www.bangorchildrensdentistry.com/wp-content/uploads/emergency-image.jpg

چگونه می توان از درد دندان در کودکان خلاص شد ؟

در مقاله ما با عنوان "چگونه می توان از درد دندان در کودکان خلاص شد" ، ما دلایلی را که می تواند باعث درد و راه حل های آنها شود امروز با شما به اشتراک می گذاریم. سلامت دندان در کودکان به اندازه سلامت دندان بزرگسالان اهمیت دارد. عصبی در دندان های شیری وجود دارد و اگر پوسیدگی بیش از حد پیشرفته باشد ، می تواند باعث درد شود.

 

دندان درد در کودکان

از آنجا که این ایده وجود دارد که "دندانهای دائمی به هر حال از آن بیرون می آیند" در جامعه ما ، اختلالات دندان های شیری دائماً به تعویق می افتد. اختلال در دندان های شیری می تواند باعث بی قراری ، تب و التهاب در کودکان ما شود و همچنین باعث مشکلات قلبی شود. بیماران ما معمولاً به عنوان "دیشب دندان درد داشتیم" به کلینیک مراجعه می کنند. وقتی صحبت از نحوه دندان درد در کودکان می شود ، باید علل دندان درد را به خوبی درک کرد زیرا علل این دندان درد شل شدن دندان اولیه در نتیجه بیرون آمدن دندان دائمی از زیر دندان ، پوسیدگی عمیق و شکستگی است. و تحرک دندان ها در اثر ضربه.

پوسیدگی در دهان

پوسیدگی در دهان باعث ایجاد مشکلاتی در تغذیه کودکان ، حواس پرتی و بی قراری ناشی از درد و آبسه های زیر ریشه در نتیجه پیشرفت باکتری ها در ریشه دندان در صورت عدم مداخله می شود. در صورت وجود آبسه ، تب ممکن است افزایش یابد ، تورم و کبودی در صورت تا ناحیه چشم دیده شود. دندانهای شیری به عنوان راهنمای دندانهای دائمی که از پایین به وجود می آیند ، عمل می کنند. از همه مهمتر ، دندان های شیری باید تا زمانی که دو سوم ریشه دندان دائمی تشکیل نشده باشد در دهان بمانند. لازم است از دندانهای اولیه که نیاز به کشیدن دارند ، با استفاده از محل راهنمای وظیفه ، محافظت شود. بنابراین ، جایی که دندان دائمی می آید حفظ می شود. به عنوان یک مداخله اضطراری برای دندان های دردناک ، می توان یخ را با فاصله 5 دقیقه از بیرون روی ناحیه دندان بمالید ، یا با مسواک زدن ناحیه دندان را تسکین دهید. اگر علیرغم این موارد درد کاهش نیافت ، می توان مسکن تجویز کرد و تا زمانی که کودک به دندانپزشک مراجعه نکرد ، درد تسکین یافت.

 

بیماران اطفال ما ممکن است دندان های خود را بشکند یا دندان های خود را بر اثر زمین خوردن یا تصادف بشکند ، زیرا تکه های شکسته یا دندان بیرون زده باید در محلول نگهداری شوند. مناسب ترین راه حل برای این کار شیر است. لازم است در اسرع وقت با قرار دادن قطعاتی در شیر به دندانپزشک مراجعه کنید. هرچه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنید ، شانس موفقیت شما بیشتر می شود. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که والدین مرتکب می شوند این است که قبل از مسواک زدن فرزندان خود منتظر بمانند تا همه دندان هایشان رویش کند. مطالعات نشان می دهد که باکتری ها قبل از رویش دندان ها دهان را مستعمره می کنند. بنابراین ، دهان باید از اولین دندان های موجود در دهان مسواک زده شود.

 

در پلی کلینیک های بهداشت دهان و دندان  ، این سوال که چگونه دندان درد در کودکان از بین می رود ، توسط تمام پزشکان ما به طور مفصل توضیح داده شده است.   ما بدون ایجاد ضربه روحی ، با رویکردی نترس و گرم توجه لازم را به بیماران اطفال خود ارائه می دهیم. در کلینیک های ما ، ما برای دندانپزشکان ترسناک خود به طور همزمان درمان های با کیفیت بالا را با بیهوشی عمومی انجام می دهیم.



:: برچسب‌ها: دندان درد در کودکان, دندان درد, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 21 شهريور 1400

دندان عقل

https://th.bing.com/th/id/OIP.V5lVEESCv2G3ISHqywA5fwHaE8?pid=ImgDet&rs=1

دندان عقل

دندان عقل ، دندان عقل بین 18 تا 25 سالگی دیده می شود. آنها دندانهای عقب در دهان هستند. این یک وضعیت بسیار دردناک است. باعث سردرد می شوند. اکثر دندانپزشکان می گویند که این دندان ها باید کشیده شوند. اگر دندان عقل با دندان دیگر تماس نداشته باشد و باعث کوتاه شدن فضا نشود ، ممکن است کشیدن دندان ضروری نباشد ، اما این یک بیماری نادر است.

 

چرا دندان های عقل باید کشیده شوند

پوسیدگی: اگر بزاق ، بقایای غذا و باکتری ها در حفره لثه در حین تلاش برای بیرون آمدن دندان جمع شوند ، ممکن است پوسیدگی دندان رخ دهد. دندان پوسیده پوسیدگی سایر دندانها را دارد. در این موارد باعث درد می شود.

درد فشاری: هنگامی که دندان می خواهد بیرون بیاید ، به دندان عقل فشار می آورد و باعث فشار در آن نواحی و آسیب به دندان مجاور می شود.

آبسه لثه: ایجاد آبسه در لثه از عفونت های دهان.

دلایل مربوط به پروتز: اگر قرار است پروتز داشته باشیم ، باید فکر کنیم دندان عقل خود را برداشته ایم ، با این تصور که ممکن است دندان عقل بیرون بیاید. زیرا عموماً از دندان عقل به عنوان پروتز استفاده نمی شود.

دندان عقل چه زمانی باید کشیده شود؟

 

در واقع چنین زمانی وجود ندارد. فقط پزشکان توصیه هایی برای بهبود سریع و بدون مشکل ما دارند. پزشکان می گویند بهتر است بین 20 تا 30 سالگی دندان عقل خود را برداریم. در سنین بالاتر ، رویه هایی که باید روی دندان ها انجام شود دشوارتر می شود ، دوره بهبود طولانی می شود و این دوره دشوارتر است.

 

مراقبت از دهان بعد از کشیدن دندان عقل

 

نباید با دندان کشیده بازی کرد. در غیر این صورت ، باعث درد ، عفونت و خونریزی می شوید. ما نباید در کنار دندان عقل که یک روز کشیده شده چیزی بخوریم و از طرف دیگر آن استفاده کنیم. سیگار کشیدن نباید به مدت یک روز مجاز باشد ، زیرا سیگار کشیدن خونریزی را شدید می کند و از ترمیم آن جلوگیری می کند. تف نباید انجام شود زیرا لخته جابجا می شود و خونریزی متوقف نمی شود. خونریزی باید دائماً کنترل شود. خوب است بعد از یک روز با آب نمک غرغره کنید. لازم است حداقل 2 بار در روز ، صبح و عصر مسواک بزنیم و بعد از مسواک زدن ، دهانشویه باید با دهانشویه های ضد عفونی کننده انجام شود.



:: برچسب‌ها: دندان عقل, کشیدن دندان عقل, جراحی, دندانپزشکی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 14 شهريور 1400

سلامت دهان و دندان

سلامت دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان ، بیماری های لثه از جمله مشکلات جدی سلامتی در کشور ما و جهان است. با این حال ، مراقبت های لازم انجام نمی شود زیرا مستقیماً سلامت ما را تهدید نمی کند. دهان قسمت ورودی دستگاه گوارش است. مشکلات در دهان سلامت دندان ها را تهدید می کند و اثرات نامطلوبی بر سیستم گوارشی می گذارد. غذایی که با کمک دهان می خوریم جویده شده و با بزاق مخلوط می شود تا برای بلع و هضم آماده شود. دهان همچنین به گفتار کمک می کند. طعم زبان اندام ؛ همچنین وظایف مهم زیادی مانند بلع ، جویدن و صحبت کردن دارد.

 

دندان ها نقش مهمی در گفتار و ظاهر و همچنین وظایف آنها مانند تجزیه و خرد کردن غذا دارند. اکثر افرادی که دندان هایشان کاهش یافته است ، صداهای خاصی را دشوار می کنند و در جویدن یا گاز گرفتن مشکل دارند. دندانهای شیری که ابتدا در حین رشد دندان ظاهر می شوند ، سپس با دندانهای دائمی جایگزین می شوند.

 

دو بیماری مهم در سلامت دهان و دندان عبارتند از پوسیدگی دندان و التهاب لثه. بیماریهای لثه گاهی اوقات می توانند تاثیری داشته باشند که منجر به ذوب شدن استخوان فک در جایی که حفره دندان در آن قرار دارد ، می شود. اختلال در سلامت دندان می تواند باعث آسیب به سایر اندام های بدن شود. دندانها به کانون مداوم عفونت تبدیل می شوند و تقریباً بر تمام سیستم ها و قلب ، مفاصل و غیره تأثیر می گذارد. باعث عفونت هایی می شود که مشکلات مهم بهداشتی را در ساختارها ایجاد می کند. عدم وجود هرگونه اختلال محیطی و عملکردی در دهان و دندان و توانایی دهان و دندان در انجام وظایف خود به درستی نشان دهنده وجود سلامت دهان و دندان است.

 

سه عامل اصلی در ایجاد پوسیدگی دندان وجود دارد.

 

در میان غذاها ، آنهایی که بیشتر باعث پوسیدگی دندان می شوند کربوهیدرات ها هستند ، به طور خلاصه غذاهای شیرین. اگر دندان ها به طور مرتب مسواک زده شوند و مراقبت شود ، میکروب ها نمی توانند به آنها آسیب برسانند.

 

اگر دندان ها خیلی خوب تمیز نشوند ، بقایای غذا و میکروب ها روی آنها جمع می شود. انگل های موجود در دهان از غذاهای شیرین در بقایای غذا استفاده می کنند و آن را به ماده ای شفاف و چسبنده تبدیل می کنند و باعث چسبیدن آن به دندان می شوند. به این رسوبات پلاک می گویند. این پلاک ها باعث می شوند تا باکتری ها راحت تر روی دندان ها بنشینند. اسید موجود در مواد قندی که برای شیرین کردن غذاها استفاده می شود می تواند به دندان ها آسیب برساند ، اما خود باکتری ها می توانند اسید تولید کنند. اسید باعث می شود مینای دندان حل شود. بنابراین ، میکروب هایی که از مناطق ذوب وارد می شوند می توانند به راحتی به زمین نرم زیرین برسند و باعث آسیب شوند.

 

اسیدها سوراخ های کوچکی روی مینای دندان ایجاد می کنند که لایه محافظ دندان است. این سوراخ ها به تدریج بزرگتر و بزرگتر می شوند و حفره ها تکثیر می شوند. پس از حل شدن مینای دندان ، پوسیدگی به سرعت پیشرفت می کند و حفره وسیع و عمیقی در لایه زیرین ایجاد می کند. با پیشرفت پوسیدگی دندان به سمت هسته دندان ، دندان ها شروع به درد می کنند. اگر پوسیدگی بیشتر پیشرفت کند ، چرک در ناحیه پالپ و استخوان فک شروع به تشکیل و تجمع می کند.

 به این می گویند آبسه دندان. اگر از همان ابتدا توسط دندانپزشک درمان نشود ، درمانهای دشوارتر ، پیچیده تر و گرانتری برای دندان پوسیده مورد نیاز است. پلاک دندان یکی از مشکلات جدی بیماری های لثه است. مسواک زدن دندانها بعد از غذا و حذف بقایای غذا با استفاده از نخ دندان از پوسیدگی دندان و ایجاد و رشد بیماریهای لثه جلوگیری می کند.

 

نمی توان نتیجه گرفت که دندان ها آسیب نمی بینند. برای بروز دندان درد ، پوسیدگی دندان باید پیشرفت کرده باشد. برای تشخیص پوسیدگی دندان در دوره قابل درمان ، لازم است حداقل دوبار در سال به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان ها را بدون انتظار درد معاینه کنید. دندانپزشکان همچنین می توانند در صورت لزوم با فیلمبرداری از دندان ها ، حفره های نامرئی دندان را تشخیص دهند. تشخیص زود هنگام پوسیدگی دندان می تواند از از دست دادن دندان جلوگیری کرده یا حداقل از پیشرفت آن جلوگیری کند. این امر کمک های مهمی را از نظر بهداشتی و اقتصادی و اجتماعی ارائه می دهد.

 

چگونه می توان از سلامت دهان و دندان محافظت کرد؟

 

تشخیص زودهنگام از نظر بیماری های دندان و حفاظت از سلامت دندان بسیار مهم است. به همین دلیل ، لازم است حداقل دوبار در سال توسط دندانپزشک معاینه شوید.

 

به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان ، باید مقدار کافی فلوراید در آب وجود داشته باشد ، مسواک زدن منظم دندان ها ، استفاده از نخ دندان ، استفاده از غذاهای شیرین بیش از حد تا حد امکان اجتناب شود. مسواک زدن دندان ها و معاینات مکرر دندان برای پیشگیری از بیماری های لثه مهم است. در صورت وجود اختلالات رشد در دندان ها ، باید زود تشخیص داده شود و درمان لازم با استفاده از متخصصان شاخه های خاص دندانپزشکی اعمال شود.

 

قند زیاد و غذاهای اسیدی باعث افزایش حرکت میکروارگانیسم ها می شود. دندانها نباید با اجسام سفت ، گردو ، فندق و غیره مخلوط شوند. غذاهای پوسته پوسته نباید با دندان شکسته شوند. اینها از ترک خوردن مینای دندان جلوگیری کرده و تاثیر باکتری ها را افزایش می دهند.



:: برچسب‌ها: دندانپزشکی, مراقبت از دهان و دندان , دندانپزشکی اورژانسی, سلامت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 6 شهريور 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.