بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


5 پیامد مضر بیماری های لثه درمان نشده

 5  پیامد مضر بیماری های لثه درمان نشده

 

بیماری لثه یک عفونت جدی است که به بافت ها و استخوان های حامی دندان های ما آسیب می رساند. بیماری های پریودنتال (لثه) با تجمع باکتری روی دندان ها به نام پلاک شروع می شود. عفونت زمانی پیشرفت می‌کند که پلاک‌ها سخت شده و سمومی را منتشر می‌کنند که بر بافت‌های لثه اطراف دندان‌ها تأثیر می‌گذارند. این باعث التهاب در لثه می شود.

 

هنگامی که عفونت در لثه پیشرفت می کند، لثه شروع به عقب نشینی می کند و پاکت های پریودنتال را تشکیل می دهد. باعث شل شدن دندان ها و حتی افتادن آن ها می شود. به بیان ساده، بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است.

 

علائم بیماری های لثه

بیماری‌های پریودنتال مراحل زیادی دارد و تا زمانی که بیماری شروع به پیشرفت نکند، قابل توجه نیستند. علائم رایج عبارتند از:

 

قرمزی در لثه

تحریک در لثه

درد هنگام گاز گرفتن و جویدن

لق شدن دندان ها

عقب رفتن لثه

خونریزی لثه هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بوی بد دهان مداوم

زخم های دهان

بیماری لثه با بسیاری از شرایط سلامتی تهدید کننده زندگی مرتبط است. بی توجهی به درمان های پریودنتال در مراحل اولیه شما را مستعد ابتلا به چنین بیماری های کشنده ای می کند.

 

بیماری های خطرناک مرتبط با عفونت لثه

 

دیابت

سطوح قندی که مدیریت ضعیفی دارند، دندان ها و لثه های شما را آلوده می کند. به همین ترتیب، بیماری لثه در مرحله پیشرفته خود (پریودنتیت) به شدت بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد و شما را مستعد مواجهه با خطرات طولانی مدت دیابت می کند.

 

باکتری ها و میکروب های موجود در لثه های آلوده وارد جریان خون شده و سیستم دفاعی بدن را به خطر می اندازند. این باعث می شود بدن ما سطح گلوکز خون را برای مبارزه با باکتری ها افزایش دهد. در نهایت به دیابت نوع 2 ختم می شود.

 

 بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است که به عملکردهای مغز، قدرت حافظه، توانایی تفکر و غیره آسیب می رساند. افرادی که از این بیماری رنج می برند دچار یک بیماری روانی غیرعادی می شوند.

 

مطالعات اخیر ارتباط بین بیماری های لثه و این اختلال مغزی پیشرونده را برجسته می کند. محققان دریافته‌اند که پورفیروموناس  gingivalis  (P. gingivalis) پاتوژن مسئول عفونت لثه در مغز افراد مبتلا به آلزایمر نیز یافت می‌شود.

 

پریودنتیست ها نشان می دهند که P. gingivalis از دهان به مغز می رود و سم ترشح شده توسط میکروب نورون های مغز را از بین می برد. بلیچینگ دندان

 

  آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتیسمی یک بیماری خود ایمنی است که با یک تکان در سیستم ایمنی شروع می شود و در نهایت باعث می شود سلول های سیستم دفاعی ما به مفاصل حمله کنند. باعث درد، التهاب و سفتی در مفاصل می شود.

 

افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به نوعی به پروتئین های سیترولین دار که سیستم ایمنی بدن ما را به خطر می اندازند، پاسخ ایمنی دارند.

 

مایعات لثه‌های آلوده حاوی سطوح بالاتری از آنتی‌بادی‌های پروتئین ضد سیترولینه هستند و یک پاسخ التهابی روی مفاصل قربانی دارند.

 

  بیماری های تنفسی

آیا می دانید که بیماری لثه نیز علامت هشدار دهنده عفونت ریه است؟

 

باکتری های موجود در لثه های آلوده هنگام دم وارد ریه ها می شوند و در آنجا تکثیر می شوند. به بیان ساده، باکتری های دهان در ریه های ما رشد می کنند. به دنبال آن تحریک، التهاب در بافت های ریه ایجاد می شود. چنین پاسخ التهابی در ریه ها باعث ذات الریه، برونشیت و حتی بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) می شود.

 

  بیماری های قلبی

مشکلات قلبی عروقی در مبتلایان به بیماری لثه زمانی شروع می شود که باکتری ها و میکروب های موجود در لثه های آلوده وارد جریان خون می شوند.

 

علاوه بر این، التهاب مزمن ناشی از پاتوژن های بیماری پریودنتال به سلول های سالم ساکن در بدن ما آسیب می رساند. این امر ارزش حمله باکتری های دهان به دریچه های قلب را افزایش می دهد. عفونت باکتریایی در جریان خون باعث تورم در رگ های خونی و آسیب به دریچه های قلب می شود.

 

به دنبال آسیب دریچه قلب، باریک شدن آن باعث کاهش خون رسانی به قلب می شود. این امر قربانی را در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی مانند لخته‌های خون کوچک، حملات قلبی، سکته مغزی و غیره قرار می‌دهد.

 

خلاصه

اگر با معاینات منظم دندانپزشکی برای جلوگیری از عفونت لثه، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید، می توانید از اختلالات مورد بحث فاصله بگیرید. در غیر این صورت، پیشگیری با درمان های مناسب بیماری لثه امکان پذیر است.

 

به یاد داشته باشید که گزینه درمان در هر مرحله متفاوت است. با این حال، دندانپزشک شما قبل از تجویز درمان مناسب، لثه ها و دهان شما را بررسی می کند. برای درمان لثه های عفونی می توانید درمان های زیادی مانند جرم گیری، برنامه ریزی ریشه، لیزر بافت نرم دندانپزشکی و موارد دیگر را دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: پیامد مضر بیماری های لثه ,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401

6 بهترین و آسان دهان شویه طبیعی خانگی که باید امتحان کنید

 

شستشوی دهان با یک فنجان دهانشویه یک یا دو بار در روز نفس شما را تازه می کند و پاتوژن های مضر دهان را از بین می برد. دهانشویه‌های مایع دارای مزایای دیگری مانند معدنی‌سازی مجدد دندان، تقویت سلامت لثه‌ها، درمان آفت‌ها و غیره هستند. با این حال، الکل و محتویات شیمیایی موجود در برخی از دهانشویه های ضد باکتری، فلور طبیعی حفره دهان را در کنار باکتری ها، میکروب های موجود در دهان از بین می برد.

 

ایجاد اختلال در میکروبیوم دهان باعث ناراحتی سیستم گوارش شما نیز می شود. به طور مشابه، دهانشویه های تجاری برای دهان های حساس مناسب نیستند، بنابراین متخصصان بهداشت دهان دهانشویه های طبیعی و بدون الکل را تجویز می کنند.

 

دکتر سورش در این مقاله چند دهانشویه آسان و خانگی تهیه شده با روغن و عصاره گیاهان را فهرست کرده است. به خواندن ادامه دهید.

 

دستور العمل های دهانشویه خانگی برای حفظ سلامت مطلوب دهان

غرغره آب نمک ولرم یک درمان شناخته شده برای عوارض مختلف دهان است. بافت خشن نمک می تواند لکه های خفیف روی دندان ها را بتراشد در حالی که این ترکیب می تواند بزاق را برای ضد عفونی کردن دهان شما تحریک کند. به همین ترتیب، کالاهای موجود در آشپزخانه شما دارای فواید دارویی مختلفی به شرح زیر است:

 

زردچوبه - خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

لیمو – خاصیت ضد باکتریایی

میخک – خواص معدنی مجدد

روغن های ضروری – خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی

آب آلوئه ورا – خواص بی حس کنندگی

سرکه سیب – خنثی کننده طبیعی pH

ما این را به این دلیل می گوییم که دهانشویه های DIY که قرار است ببینیم با آن کالاهای غذایی تهیه می شوند.

 

دهانشویه آب لیمو

مواد لازم – 1 لیمو، 1 فنجان آب ولرم

 

لیمو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. آن را به آب گرم اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید.

 

حالا دهان خود را با این محلول به مدت 60 ثانیه بچرخانید و آن را تف کنید.

 

مزایا - کاهش تجمع پلاک

 

دهانشویه زردچوبه

مواد لازم – ۱/۲ قاشق چایخوری زردچوبه، ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین، ۱/۲ قاشق چایخوری کربنات کلسیم، ۱/۲ قاشق چایخوری ال آرژنین، ۱ فنجان آب، ۴ تا ۵ حبه

 

میخک ها را چند ساعت در آب خیس کنید. میخک ها را بیرون بیاورید و بقیه مواد را به آب اضافه کنید. آن را خوب مخلوط کنید و دهان خود را با محلول غرغره کنید.

 

می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید و روز بعد از آن استفاده کنید.

 

فواید - کاهش تحریکات دهان، جلوگیری از پلاک دندان، بیماری های لثه.

 

دهان شویه جعفری و نعناع

مواد لازم – 2 قاشق چایخوری برگ جعفری ریز خرد شده، 2 قاشق چایخوری نعنا

 

مواد را حدود 2 دقیقه در میکسر آسیاب کنید. مخلوط را بیرون آورده و در پارچه تمیزی قرار دهید و روی آن را بپوشانید و آن را محکم فشار دهید تا آب آن گرفته شود. دهان خود را با استفاده از مایع بچرخانید.

 

فواید - این یک راه حل طبیعی خوب برای خلاص شدن از شر بوی بد دهان است.

 

دهان شویه میخک نعناعی

مواد لازم – 5 یا 6 میخک، 1 قاشق چایخوری پودر دارچین، 4 قطره اسانس نعناع فلفلی، 1 فنجان آب

 

پودر دارچین، میخک، اسانس نعناع را در آب اضافه کرده و حدود 10 دقیقه بجوشانید. حالا مایع را فیلتر کنید تا بقایای آن پاک شود و اجازه دهید خنک شود. این دهانشویه را در یک شیشه قابل استفاده مجدد بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

فواید - شستن دهان با دهانشویه میخک نعناع باکتری ها را از بین می برد و بوی بد دهان را کاهش می دهد.

 

دهان شویه آلوئه ورا

مواد لازم – 1/2 فنجان آب آلوئه ورا، 1/2 فنجان آب مقطر، 3 قطره اسانس، 1 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

 

همه مواد را در ظرف محکمی بریزید و خوب تکان دهید تا جوش شیرین به خوبی در مایعات حل شود. مخلوط را در یک شیشه قابل استفاده مجدد نگهداری کنید و یک یا دو بار در روز دهان خود را با آن بچرخانید.

 

فواید - کاهش تحریکات دهان و ایجاد تسکین، کاهش التهاب در بافت های دهان

 

دهان شویه سرکه سیب

مواد لازم – 1 فنجان آب نمک، 2 قاشق چایخوری سرکه سیب، اسانس وانیل

 

همه مواد را در ظرف محکمی بریزید و چند دقیقه خوب تکان دهید. محلول را در یک فک قابل استفاده مجدد بریزید و در یخچال نگهداری کنید. از این محلول برای شستشوی دهان بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید.

 

فواید - همانطور که قبلا ذکر شد، سرکه سیب یک خنثی کننده طبیعی pH است. غرغره کردن دهان با این دهانشویه محیط اسیدی را کاهش می دهد تا PH متعادل در دهان حفظ شود. این کار از رشد باکتری های دهان جلوگیری می کند تا بتوانید از بسیاری از عوارض دهان جلوگیری کنید.

 

خلاصه

از آنجایی که دهانشویه های مایع می توانند به مناطقی برسند که با مسواک قابل دسترسی نیستند، دندانپزشکان پیشنهاد می کنند از دهان شویه های ضد باکتری همراه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید. با این حال، اجزای شیمیایی موجود در مایع باعث برخی ناراحتی‌های دهانی می‌شوند. به همین دلیل است که دهانشویه های طبیعی توجه را به خود جلب می کنند.

 

در همین حال، دهانشویه های خانگی دارای مزایایی مانند مواد طبیعی، قابل تنظیم برای رفع نیازهای شما، ارزان تر و غیره هستند.

 

تعداد کمی از افراد تمایل به افزودن مواد فعال مانند جوش شیرین، زغال چوب فعال، پراکسید هیدروژن و غیره دارند. در پست دیگری این را توضیح خواهیم داد.

 

آیا از روش های قدیمی برای تهیه چنین دهانشویه هایی پیروی می کنید؟ اگر بله، لطفا آنها را در بخش نظرات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: دهان شویه طبیعی خانگی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401

5 نکته مراقبت از ایمپلنت دندان که باید بدانید

5  نکته مراقبت از ایمپلنت دندان که باید بدانید

 

ایمپلنت‌های دندانی دارای اثربخشی لبخندی مطمئن‌تر هستند که از دیگر روش‌های سنتی ترمیم دندان نمی‌توان دریافت کرد. علاوه بر این، دندانپزشکی ایمپلنت نرخ موفقیت بالاتری دارد و به دلیل مزایای خلسه مانند تقلید از دندان های طبیعی، بازگرداندن نیروی گاز گرفتن، عاری از لغزش شرم آور و غیره شناخته شده است.

 

با این حال، ایمپلنت های دندانی نسبت به برخی از مشکلات دندانی حساس هستند. اگر می خواهید از ایمپلنت ها در برابر چنین مشکلات پزشکی محافظت کنید و از طول عمر آنها اطمینان حاصل کنید، باید فعالیت های مراقبت از ایمپلنت را انجام دهید که کمی متفاوت از مراقبت های معمول دندانپزشکی باشد.

 

در این پست، ایمپلنتولوژیست ها در بخش مراقبت های دندانی دندانپزشکی در شهریار فعالیت های مهم برای مراقبت از دندان های کاشته شده شما را فهرست کرده اند.

 

  از مسواک نرم استفاده کنید

به طور کلی، دندانپزشکان و متخصصان بهداشت دهان، مسواک های نرم نایلونی را برای تمیز کردن دندان ها توصیه می کنند. به دلیل نرمی و انعطاف پذیری آنها بر روی دندان است و در نتیجه ساییدگی مینای دندان اتفاق نمی افتد. این امر در مورد دندان های ایمپلنت نیز صدق می کند.

 

اگر به شدت مسواک بزنید یا با مسواک سفت مسواک بزنید، باعث ایجاد خراش روی سطوح ایمپلنت خواهید شد. این کاملا آزاردهنده است زیرا خراش ها به میکروب ها اجازه می دهد تا به ایمپلنت ها بچسبند.

 

از این رو ما مسواک برقی را به افرادی توصیه می کنیم که با تکنیک های منظم مسواک زدن برای تمیز کردن دندان های ایمپلنت خود مشکل دارند. اگر دندان مصنوعی با ایمپلنت دریافت کرده اید، مسواک تک توفت انتخابی عالی خواهد بود.

 

 از لوازم دندانپزشکی ساینده غافل شوید

مشابه مسواک های نرم، برای مسواک زدن دندان های ایمپلنت باید از خمیر دندان کم ساینده استفاده کنید. به این دلیل است که عناصر ساینده در خمیر دندان نیز می توانند ایمپلنت ها را از بین ببرند. از این رو باید به موادی مانند خمیر دندان، دهانشویه و سایر محصولات دندانی که استفاده می کنید در صورت داشتن عوامل فرسایشی نگاهی بیندازید.

 

جدا از احساس سختی که ایجاد می کنند، خراش روی دندان های ایمپلنت با تجمع باکتری ها نیز به دنبال خواهد داشت. منجر به یک وضعیت التهابی جدی به نام "پری ایمپلنتیت" می شود.

 به طور منظم نخ دندان بکشید

نخ دندان برای ایمپلنت های دندانی بیشتر از دندان های معمولی شما مهم است. برخلاف دندان طبیعی، ایمپلنت ها نمی توانند به طور طبیعی خود را تمیز کنند تا مواد پلاک به راحتی به آن بچسبند. بنابراین باید حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا فضاهای بین دندانی خالی از تجمع پلاک شوند.

 

اگر با استفاده از سیم های نخ دندان مشکل دارید، از جایگزین هایی مانند سوپرفلوس، نخ دندان و نخ دندان استفاده کنید.

 

 سیگار نکشید

سیگار کشیدن می تواند دندان های کاشته شده و همچنین دندان های طبیعی را لکه دار کند. به افرادی که دندان های ایمپلنت دریافت کرده اند توصیه می کنیم به دلیل دیگری نیز از سیگار و الکل دوری کنند. موفقیت درمان های ایمپلنت به این بستگی دارد که ایمپلنت های ثابت چقدر با استخوان فک ادغام می شوند. حدود 6 ماه طول می کشد تا بهبود یابد.

 

اگر در این دوره سیگار می کشید یا الکل مصرف می کنید، مواد سمی در فرآیند یکپارچگی استخوان دخالت کرده و روند بهبودی را به تاخیر می اندازد. در اصل، پس از کاشت دندان باید سیگار را ترک کنید، در غیر این صورت، دندان های جدید شما به زودی خواهند افتاد.

 

  از چیزهایی که به دندان های شما آسیب می زند اجتناب کنید

ایمپلنت های دندانی به دلیل استحکام خود مشهور هستند. این بدان معنا نیست که آنها نابود نشدنی هستند. آنها همچنین ضعیف می شوند و در صورت اعمال نیروی گاز گرفتن یا جویدن زیاد، شکستگی اجتناب ناپذیر است. به سادگی، شما نباید

 

  1. دندان های خود را به هم بفشارید
  2. ناخن های خود را بجوید
  3. چیزهای غیر قابل خوردن را بجوید
  4. درب بطری ها را با دندان باز کنید

به طور مشابه، خوردن غذاهای سفت و چسبناک نیز برای دندان های کاشته شده مضر است. بنابراین باید غذاهای خوردنی مانند میوه های خشک، آب نبات های سفت، سیب و غیره را حتی اگر سالم و خوشمزه هستند کنار بگذارید.

 

خلاصه

ایمپلنت های دندانی بسیار بادوام هستند اما طول عمر آن ها بستگی به تمیز نگه داشتن آن ها دارد. فعالیت های مراقبت از ایمپلنت مورد بحث به شما کمک می کند تا از مزایای دندان های کاشته شده بهره مند شوید و لبخند زیبای خود را حفظ کنید. در ضمن، از هیچ ماده فلزی برای تمیز کردن بین دندان های ایمپلنت استفاده نکنید.

 

 



:: برچسب‌ها: مراقبت از ایمپلنت دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 16 مرداد 1401

چرا دندان های شما ناگهان بی حس می شوند؟

 

دندان ها نیز یکی دیگر از اعضای بدن ما هستند. در زیر پوشش سفید سخت (مینای دندان)، یک دندان دارای سیستمی از اعصاب، عروق خونی و سایر بافت های همبند است. فیبرهای عصبی داخل دندان وظیفه کنترل جریان خون و تغذیه را بر عهده دارند. به طور ساده، سیستم عصبی و رباط های پریودنتال دندان را زنده می کنند.

 

از دست دادن حس و حس در دندان ها پس از تزریق بیهوشی یا سایر داروهای آرامبخش غیر معمول نیست. پس از از بین رفتن آرام بخش، دندان های شما به هوش می آیند. در مقابل، اگر به طور ناگهانی و بدون دلیل در دندان احساس بی حسی کردید، نشانه اورژانس دندانپزشکی است.

 

علت بی حس شدن دندان چیست؟

از دست دادن حس در دندان نشان می دهد که عروق خونی و بافت های عصبی آن دیگر با آن تماس ندارند. این بدان معنی است که دندان مرده یا مرده است. معمولاً با آسیب پالپ دندان شروع می شود و به دلایل مختلفی رخ می دهد. در اینجا شرایط احتمالی وجود دارد:

 

عفونت داخل دندان

هنگامی که حفره دندان یا عفونت لثه درمان نشود، عفونت بزرگتر شده و به عمق دندان نفوذ می کند. همانطور که در ابتدا بحث شد، دندان همچنین حاوی رگ‌های خونی و اعصابی است که در درونی‌ترین بافت زنده به نام اتاقک پالپ عادت کرده‌اند.

 

اگر باکتری در عمق دندان پخش شود، محفظه پالپ و اعصاب آن آسیب می بیند. درست؟ در چنین مواردی دندان عفونی بی حس می شود.

 

صدمات تروماتیک دندان

هنگامی که دندان به دلیل تصادف، آسیب های ورزشی، گاز گرفتن سخت یا سایر شرایط آسیب ببیند، باعث فشار بر روی اعصاب و بافت های داخل دندان می شود. در نتیجه دندان های آسیب دیده بی حس می شوند.

 

از سوی دیگر، ترک ها و شکستگی های روی دندان، راهی را برای ورود میکروب های دهان به داخل دندان های آسیب دیده ایجاد می کند. به این معنی است که قسمت گوشتی دندان (Pulp Chamber) احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد و در نهایت به بی حسی دندان ختم می شود.

 

دندان قروچه

عمل دندان قروچه و فشردن مداوم دندان ها را دندان قروچه می گویند. این یک عادت دهانی ضعیف است زیرا نیروی زیادی به دندان های شما وارد می کند. این گونه بروکسرها به شدت مستعد ابتلا به تراشه یا ترک در دندان های خود هستند. همانطور که در بخش بالا بحث کردیم، میکروارگانیسم های مضر در دهان ما از طریق شکاف ها وارد اعصاب داخل می شوند. هنگامی که عفونت عمیق‌تر در داخل دندان گسترش می‌یابد، پالپ می‌میرد، بنابراین دندان‌های آسیب‌دیده توانایی احساس و احساس خود را از دست می‌دهند.

 

آیا درمان بی حسی دندان وجود دارد؟

نجات دندان بی حس با مداخلات زودهنگام دندان امکان پذیر است. گزینه های درمانی مناسب با توجه به شرایط دندانی بیمار و سلامت دندان های عفونی تجویز می شود.

 

اگر بی‌حسی در دندان را نادیده بگیرید، اجازه می‌دهید عفونت به ناحیه ریشه گسترش یابد. به خاطر داشته باشید که با ورود باکتری به ریشه دندان امکان حفظ دندان وجود ندارد. در چنین مواردی نیاز به کشیدن جراحی است و می توان آن را با بریج دندان یا ایمپلنت دندان جایگزین کرد. از طرف دیگر، در صورتی که محفظه پالپ آسیب جدی ندیده باشد، روت کانال تراپی می تواند دندان بی حس را نجات دهد.

 

با وجود اینکه دندان عفونی دیگر نمی تواند خون تازه ای دریافت کند، درمان ریشه عفونت های داخل دندان را ضد عفونی کرده و از کشیدن آن محافظت می کند.

 ش

بی حسی دندان علامت هشدار دهنده ای است که نشان می دهد دندان عمیقاً در داخل آن عفونی شده است. حتی اگر می‌توانید با کمک به موقع دندانپزشکی آن را حفظ کنید، باید اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن تجهیزات ایمنی مانند گاردهای ورزشی در حین بازی و محافظ‌های شب (اگر دندان قروچه در خواب دارید) را برای جلوگیری از آسیب به دندان‌های خود رعایت کنید.

 

نیازی به گفتن نیست که برای جلوگیری از نفوذ باکتری ها به دندان های خود باید اقدامات بهداشتی مناسبی را رعایت کنید.

 

به محض احساس بی حسی تصادفی در یک یا چند دندان، در اسرع وقت به  دندانپزشکی در شهریار خود مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: درمان بی حسی دندان , بی حسی دندان , بی حس,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 9 مرداد 1401



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.