بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


ترمیم دندان

 

ترمیم دندان

به فرآیند بازیابی عملکرد و شکل ظاهری دندانی که در اثر پوسیدگی یا سایش با از بین بردن بافت های دندان ، یکپارچگی و عملکرد ساختاری خود را از دست داده است ،ترمیم دندان گفته می شود.

عواملی مانند توانایی مقاومت در برابر فشار جویدن در دندانهای خلفی ، از بین نبردن زیبایی ظاهری دندانهای قدامی و آسیب نرساندن دندانها هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از مواد پر کننده ، در نظر گرفته می شوند.

 

1- پر کردن آمالگام

این ماده همچنین به عنوان پر کردن فلز شناخته می شود ، زیرا در برابر مقاومت در برابر جویدن مقاوم است ، می توان آن را در دندانهای گروه پشت ترجیح داد ، این ماده ماده زیبایی پر کننده نیست زیرا به رنگ خاکستری است.

 

2- پر کردن کامپوزیت

هدف از دندانپزشکی ترمیمی کامپوزیت ها به دلایل زیبایی ترجیح داده می شوند ، که همان رنگ دندان ها هستند ، ترجیح داده می شوند. از کامپوزیت ها می توان برای اهداف زیبایی استفاده کرد زیرا می تواند رنگ و شکل دندان ها را تغییر دهد.

 

3-مواد پر کننده سرامیکی

خواص فیزیکی و شیمیایی سرامیک ها نسبت به کامپوزیت و آمالگام به خصوصیات ساختار دندان نزدیکتر است.

 

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

 

احساس گرما ، سرما و حساسیت زیاد

 

تغییر رنگ تیره روی سطح جویدن دندان ها یا روی سطح تماس با دندان های کناری

 

برجستگی های تیز در دندان ها ، احساس پوکی

 

درد هنگام جویدن دندان ها

 

آیا در طی ترمیم کردن بیهوشی لازم است؟

 

پرکردگی هایی که پوسیدگی دندان ها را از بین نمی برند ، می توانند بدون بی حسی درمان شوند ، اما در پرکردگی هایی که به برداشتن عمیق  پوسیدگی احتیاج دارند ، بی حسی هم برای راحتی بیمار و هم برای دستکاری راحت پزشک لازم است.

 

آیا بعد از ترمیم دندان حساسیت ایجاد می شود؟

بسته به عمق پر کردن ، ممکن است حساسیت به سرما و گرما تا یک ماه وجود داشته باشد. پس از پر کردن ، حساسیت شما باید کاهش یابد. اگر حساسیت شما به تدریج افزایش می یابد ، اگر شب درد دارید باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

آیا دندان ترمیم شده پوسیده می شود؟

در صورت عدم رعایت بهداشت کافی دهان ، دندان پر شده ممکن است دوباره خراب شود.



:: برچسب‌ها: ترمیم دندان , پر کردن دندان , دندانپرشکی, عصب کشی, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1399

اگر این مواد در خمیر دندان شما هستند احتیاط کنید!

https://th.bing.com/th/id/OIP.cxrvhucFk8_Z6k0vzIlPOwHaE7?pid=ImgDet&rs=1

اگر این مواد در خمیر دندان شما هستند احتیاط کنید!

خمیر دندان مورد استفاده برای سلامت دهان و دندان می تواند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد. ما می توانیم درک کنیم که مردم وقتی در شرایط امروز ارزیابی می شوند ، بیشتر به ظاهر خود توجه می کنند. این اهمیت که به ظاهر خارجی داده می شود ، نیاز به توجه به بهداشت دهان و دندان را نشان می دهد. این واقعیت که افراد به خصوص در تابستان صمیمی ترند ، علاقه آنها به کاهش وزن سریع و مقالات مربوط به بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.

با توجه به امروز ، جایی که ظاهر بسیار مهم است ، پیشرفت های مهمی در مسائل بهداشتی تجربه شده است. ما قبلاً با شما در میان گذاشته ایم که مسواک ها و خمیرها حاوی مواد تهدید کننده مهمی هستند.

به دلیل مشکلات عمومی ، شرکت های تولید کننده مسواک و خمیر دندان آن ماده را حذف کرده و محصولات جدید خود را با مردم به اشتراک گذاشتند. این ماده که به ویژه در خمیردندان ها یافت می شود ، به عنوان ماده ای که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، برجسته می شود. لیست این موارد در زیر با شما به اشتراک گذاشته شده است.

 

سیلیس هیدراته

فلورید سدیم

تریکلوزان

سدیم لوریل سولفات

خطرناک ترین ماده در بین آنها سیلیس هیدراته است ، که توسط نتایج تحقیقات مشخص شده است. اول از همه ، سدیم فلوراید برخلاف تصور عمومی ماده مفیدی برای انسان نیست. شما باید در مورد مضر بودن 4 مورد ذکر شده در بالا توافق کنید.  قطعاً باید آن را جایگزین کنید ، خصوصاً اگر خمیر دندان حاوی سیلیس هیدراته دارید. سدیم لوریل سولفات به عنوان نوعی ماده به طور کلی در تمیز کردن محصولات استفاده می شود. کسانی که مشکل لثه دارند قطعاً باید خمیر دندان خود را با این ماده عوض کنند. زیرا جهت تحقیقات نشان می دهد که؛ سدیم لوریل سولفات ماده ای تحریک کننده و مضر برای پوست است.

2 موردی که در بالا به آن اشاره شده است قطعاً   بزرگترین نمونه ای است که سلامت دهان و دندان افراد را تهدید می کند. اگر خمیر دندان حاوی این مواد دارید ، تغییر آنها مناسب است.



:: برچسب‌ها: خمیر دندان , مسواک, دندانپزشک, سلامت دهان و دندان, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 26 اسفند 1399

پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

https://th.bing.com/th/id/OIP.6HCp_dtHczc7JJhM5D1a6AAAAA?pid=ImgDet&rs=1

پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند.

پوسیدگی دندان مانند یک بیماری عفونی می باشد و ضایعات موجود در مادران باردار به نوزادان می تواند از یک دندان به دندان دیگر منتقل شود. باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند. دندان های نوزادان به ویژه در برابر این باکتری ها آسیب پذیر است. وقتی این باکتری ها روی دندان های نوزادان شروع به تکثیر می کنند ، پوسیدگی سریعی رخ می دهد که ما آن را پوسیدگی بطری می نامیم.

 

باکتری هایی که از طریق نوک پستان منتقل می شوند

یکی از بزرگترین اشتباهات صورت گرفته در بهداشت دهان و دندان این است که مادر پستانک را با دهان خود تمیز می کند و سپس آن را قبل از دادن پستانک به دست کودک می دهد. ضایعات در دهان مادر یا در دهان شخص دیگری که این حرکت را ایجاد می کند ، یعنی باکتری ها ، پس از این حرکت به نوزاد منتقل می شود. این حرکت که تصور می شود یک حرکت تمیزکاری است ، در واقع برای کودک کاملاً اشتباه و مضر است.

 

دوره انتقال باکتری به کودک

پس از رویش دندان های کودک ، تولید مثل باکتری ها در دهان آغاز می شود. این باکتریها وقتی مادر یا شخص دیگری با دهان کودک تماس می گیرند و باعث کبودی در دهان کودک می شوند ، معمول می شوند.

 

توصیه های ما در مورد بهداشت دهان و دندان در نوزادان

پس از بیرون آمدن دندان های کودکان ، یعنی بعد از ماه ششم ، مادر باید شروع به تمیز کردن دندان های کودک به صورت روزانه کند. از این دوره ، او باید دندان های خود را بسیار سالم نگه دارد و باید با رعایت فاصله از کودک از نظر بهداشت بسیار دقیق باشد.

هرکسی که والدین یا مادربزرگ های دلسوز را نگه دارد نباید هنگام چشیدن غذا از ابرو کودک استفاده کند.

کسانی که در دهان خود کبودی دارند یا کسانی که به بهداشت دهان و دندان توجه نمی کنند ، هرگز نباید لب های کودک را ببوسند.

از مسواک مشابه نباید برای کودک استفاده شود و باید از مسواک جداگانه برای کودک استفاده شود.

شما باید کودک خود را تا آنجا که ممکن است از باکتری های دهانی که فکر می کنید آلوده می کنند دور نگه دارید.

مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت دهان و دندان باشند.

غذایی که آنها در دوران بارداری می خورند به نوزادان آنها تحویل داده می شود. بنابراین ، اگر تصور می شود که هضم غذا از دهان شروع می شود ، مادران باردار باید تا آنجا که ممکن است به بهداشت دهان و دندان توجه کنند.

از آنجا که پوسیدگی های دهان یا باکتری های دهان از طریق غذا به کودک می رسند ، این امر ممکن است برخی از مشکلات سلامتی در کودک یا پوسیدگی دندان های آینده و اثرات مشابه ایجاد کند.

مادران و پدران باردار قطعاً باید از دهان و دندان قبل از بارداری مراقبت کنند ، و بهداشت دهان و دندان باید تحت کنترل دندانپزشکان 3-6 ماهه قرار گیرد.



:: برچسب‌ها: پوسیگی دندان, بهداشت دهان و دندان, مسری, کودکان, دندانپزشک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399

مراقب سفید کننده های دندان باشید!

 

https://static2.eghtesadonline.com/thumbnail/5io1JEBzMyj8/rRvjtZexuU_cAYC4vUQ0VUBPX8SpERyzql4FJWeYUjy5yClMGuME-wjbl3Snx6dwMUhC2bCiquE,/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86.jpg

مراقب سفید کننده های دندان باشید!

دکتر محسن برزگران می گوید در فرآیند سفید کردن دندان ، از "پراکسید هیدروژن" که توسط بدن به عنوان یک محصول طبیعی نیز تولید می شود ، استفاده می شود ، بنابراین آسیبی به سطح دندان وارد نمی شود.

 

کلینیک دندانپزشکی مینوسا در میرداماد ، رئیس گروه بیماری های دندان. دکتر محسن برزگران با بیان اینکه اگر روش سفید کردن دندان تحت کنترل و نظارت دندانپزشک اعمال شود مشکلی پیش نمی آید ، گفت: "با این حال ، اگر بیماران به طور ناخودآگاه از این محصولات در خانه استفاده کنند ، ممکن است به دندانها و لثه آسیب برساند و باعث حساسیت شود. در دندانها

 

محسن برزگران گفت كه با توجه به اهمیت زیبایی دندان ، روش های سفیدكاری مورد توجه قرار می گیرد و حتی افرادی كه برای درمان و كنترل به دندانپزشك مراجعه نمی كنند ، برای سفید كردن دندانهای خود به كلینیك ها مراجعه می كنند.

 

محسن برزگران با بیان اینکه سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک در کلینیک ها و یا توسط بیمار در خانه با دستور دندانپزشک قابل استفاده است ، اظهار داشت که بیماران همچنین می توانند این کار را به تنهایی با موادی که مستقیماً از داروخانه ها می خرند انجام دهند.

 

محسن برزگران با اشاره به اینکه "پراکسید هیدروژن" ، که به عنوان یک محصول طبیعی نیز توسط بدن تولید می شود ، در روند سفید شدن دندان استفاده می شود ، بنابراین هیچ آسیبی به دندانها وارد نمی کند ، محسن برزگران گفت: "اگر فرایند سفید کردن تحت کنترل و نظارت بر دندانپزشک ، مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال ، استفاده ناخودآگاه از این محصولات در خانه توسط بیماران ممکن است به دندان ها و لثه آسیب برساند و باعث ایجاد حساسیت در دندان ها شود. بنابراین ، دوز و زمان استفاده باید توسط دندانپزشک توصیه شود. "

 

در کشورهای غربی "دندانه دار کردن (OTC)" ، نوار سفید کننده و قلم های فروخته شده در داروخانه در ایران ، لاک الکل ها ، خمیر دندان و آدامس با علاقه زیادی از بیماران روبرو می شوند که محسن برزگران اظهار داشت: سفید کننده ضعیف آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث سفیدتر به نظر رسیدن دندان ها با اثر رنگ آمیزی و تصفیه کننده های مختلفی می شود که برای از بین بردن لکه ها ایجاد می شود. بیماران بدون مشورت با پزشکان نباید به این روشها متوسل شوند. "

برزگران اظهار داشت: روش سفیدكردن دندان كه توسط خود بیمار در منزل و تحت كنترل دندانپزشك اعمال می شود به مدت نیم تا یك ساعت در روز به مدت 2 تا 6 هفته انجام می شود و توضیح داد كه برخی از بیماران به دلیل احساس ناراحتی

 

محسن برزگران با بیان اینکه یک برنامه کوتاهتر و کنترل شده توسط پزشک دارای مزایایی از جمله سفید کردن موثر در مدت زمان کوتاه ، کاهش حساسیت در دندانها و لثه ها و افزایش انگیزه بیمار است ، گفت: "امروزه محصولات سفید کننده دندان بسیار متنوعی هستند. پزشکان می توانند مناسب ترین موارد را برای بیماران خود انتخاب و استفاده کنند. "

 

سفید کردن لیزر چیست؟

 

 با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر روشهای سفید کردن با استفاده از منابع نوری توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، گفت که با این روش می توان با دستیابی به افزایش دما کنترل شده بدون آسیب رساندن به مینای دندان ، دندانها را به طور موثر سفید کرد.

 

محسن برزگران گزارش داد که اگرچه این روش موثرتر است ، اما درمان زمان کمتری طول می کشد.

 

برزگران با بیان اینکه این سوال که "آیا دندانهای سفید شده به حالت سابق خود باز خواهند گشت" می تواند به ذهن خطور کند ، گفت که در برخی از بیماران ، دندان هایی که سفید شده اند سال ها بدون تغییر باقی مانده و برخی از افراد می توانند دوباره برگردند.

محسن برزگران  همچنین به این نکته توجه داشت که غذاهای رنگی ، سیگار ، قهوه ، چای و نوشیدنی های اسیدی باعث تیره شدن رنگ دندان می شود.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, بهداشت دهان ودندان, دندانپزشکی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1399

لبخند جذاب با زیبایی لثه!

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.8Wr5QYeYdLwls9xJ6IEYWQHaE4?pid=ImgDet&rs=1

لبخند جذاب با زیبایی لثه!

"زیبایی های لثه" اکنون یک روش بسیار معمول برای تغییر شکل لبخند با از بین بردن مشکلات زیبایی دهان است.

متخصص بهداشت دهان و دندان دکتر مرسلی در مورد این مشکلات و کاربردهای زیبایی قرمز صحبت کرد ، که می تواند به اعتماد به نفس افراد آسیب برساند و همچنین بر زندگی اجتماعی آنها تأثیر منفی بگذارد.

 

بعضی اوقات ممکن است فقط زیبایی سفید ، یعنی مداخله در دندانها کافی نباشد. مداخله جراحی بر روی لثه ها با زیبایی قرمز نیز انجام می شود. لبخند چشمگیر و زیبایی از طریق هماهنگی دندان های سالم با یکدیگر و همچنین لثه ها ، لب ها و صورت فراهم می شود.

 

مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان ، شلوغی ، رنگ و تغییر شکل ، ظاهر دندان ها و لثه ها کم و بیش ، لب پوشاندن دندان ها یا بسته نشدن دندان ها ، این هماهنگی را بر هم می زند. زیبایی های بافت های اطراف زن را "زیبایی لثه" می نامند. به خصوص ، ساییدن دندان برای سالهای طولانی باعث کوتاه شدن دندان می شود. مشکلات زیبایی در لثه معمولاً از چند طریق رخ می دهد. در حالی که لثه ها باید به عنوان یک خط سبک و نازک بین دندان ها دیده شوند ، لثه ها گاهی اوقات بیش از حد هستند و بیش از حد دیده می شوند. لثه قابل مشاهده بیشتر بریده و کوتاه می شود.

 

یکی دیگر از مشکلات زیبایی ، عقب نشینی لثه است.  لثه ها به دلیل التهاب لثه یا مسواک زدن نامناسب عقب می روند. در چنین مواردی ، لثه های گرفته شده از منطقه دیگر به جای لثه آسیب دیده قرار می گیرند.

 

برنامه های زیبایی لثه کاربردهای جذابی نیستند. این را می توان برای هر کسی که می خواهد و نیاز دارد استفاده شود. مهم است که هیچ فاکتور سیستمی وجود نداشته باشد که مانع عمل شود.



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, قیمت طراحی لبخند, جراحی لثه ,دندان پزشکی, زیبایی لثه,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 17 اسفند 1399

تمیز کردن بهاری برای دندان های شما!

https://th.bing.com/th/id/OIP.uMPlHaFXTbQu5_u5QnacpgHaER?pid=ImgDet&rs=1

تمیز کردن بهاری برای دندان های شما!

با گرم شدن هوا و فرا رسیدن ماه های بهار ، همه از زیبایی و مراقبت هیجان زده شدند. بهار همچنین مناسب ترین دوره برای مراقبت از دهان و دندان است که رمز لبخند سالم و جذاب است.

برای کسانی که می خواهند با دندانهای سفید وارد این فصل پویا شوند ، همه کسانی که درباره سفید شدن دندان و برداشتن تارتار کنجکاو هستند ، متخصص دندانپزشکی دکتر محسن برزگران روایت می کند.

 

"سفید کردن" ، به معنی سفید شدن دندان است که باعث می شود رنگ طبیعی دندان سفیدتر و روشن شود. روشی که دندان های سفیدتر را با از بین بردن تغییر رنگ در اثر ضربه ، کهولت سن یا استفاده از داروهای مختلف فراهم می کند.

 

از طرف دیگر ، تمیز کردن تارتار از بین بردن لکه ها و جلوگیری از بیماری های لثه با رسیدن به مکان هایی است که فرد نمی تواند با مسواک تمیز کند.

 

متخصص دندانپزشکی دکتر محسن برزگران می گوید.

 

با دندانهای سفید به بهار سلام بگویید!

 

روند سفید سازی به 2 روش انجام می شود.

 

بلیچینگ Power Office: بلیچینگ قدرت سریعترین ، قابل اعتماد و موثرترین سیستم سفیدکننده است که متشکل از ژل و نور سفید کننده است که در کلینیک با حضور پزشک در مدت 1 ساعت انجام می شود و 6-8 تن رنگ دندان باز می شود در زمان کوتاه.

 

بلیچینگ در منزل: این یک فرآیند سفید کننده است که با قرار دادن ژل های پایه کاربامید پراکسید در دهان های پلاستیکی تهیه شده با اندازه گیری خوراکی ساده انجام می شود. سفید شدن مورد نظر به طور متوسط ​​در 5-7 روز حاصل می شود. از دهنی باید به مدت 4-8 ساعت در روز استفاده شود.

 

دکتر با بیان اینکه لثه ها باید در طی فرآیند سفید سازی به دقت محافظت شوند ، دکتر برزگر تأکید کرد که تراکم داروی مصرفی و تنظیم صحیح مدت زمان مصرف نیز مهم است.

 

سفید شدن دندان ها در درجه اول به رنگ های اولیه مربوط می شود. در حالی که دندان های زرد رنگ به راحتی می توانند 6-8 سایه را سفید کنند ، سفید کردن دندان های دارای سایه خاکستری سبز دشوارتر است. اگرچه میزان سفید شدن در افراد مختلف متفاوت است ، اما پزشك شما اطلاعات تقریبی در مورد میزان سفید شدن دندانهای شما را در جلسه اول به شما می دهد.

 

دکتر با بیان اینکه سیستم Power Bleaching کاملاً بدون درد است ، دکتر محسن برزگران اظهار داشت که کمتر از 10٪ بیماران احساس سوزن سوزن شدن یا حساسیت کمی دارند ، که بیشتر در افرادی که دچار سایش و ترک دندان هستند دیده می شود.

 

بعد از عمل ، دندان ها سفیدی خود را برای حدود 2-3 سال حفظ می کنند. مصرف بیش از حد سیگار ، چای زیاد ، قهوه و عادات غذایی رنگارنگ مانند کولا در این دوره تأثیر می گذارد. برای کسانی که به بهداشت دهان و دندان اهمیت می دهند ، هزینه سفید شدن دندان با لیزر 3 میلیون تومان و هزینه سفید شدن در خانه حدود 1.8 میلیون است.

 

از تارتار دندان غافل نشوید!

 

تارتار که در اثر تجمع پلاک های چسبیده به دندان ایجاد می شود ، با تأثیر منفی بر سلامت دهان و دندان با گذشت زمان ، ممکن است باعث بیماری های مختلف شود. تارتار که "حساب" نامیده می شود با مواد معدنی موجود در بزاق و پلاک های باکتریایی روی دندان وجود دارد. رسوب های دندانی که به طور مرتب تمیز نمی شوند باعث التهاب لثه و بیماری های لثه و همچنین ظاهر نامناسب می شوند.

 

در پاکسازی تارتار از 2 روش استفاده می شود که مشکلات بزرگی ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که در زیر خط لثه ایجاد شود. روش اول تراشیدن رسوب از روی دندان ها با ابزاری مانند توری و کورت که به مینای دندان آسیب نمی رساند. با بیان اینکه این روش که می تواند باعث خونریزی در لثه شود ، باید توسط پزشک متخصص انجام شود. دکتر محسن برزگران اظهار داشت که روش دیگر تمیز کردن سنگ ها با دستگاه ویبره است.

 

دکتر محسن برزگران اظهار داشت: ساده ترین راه برای جلوگیری از تارتار مسواک زدن روزانه دو بار به طور مرتب و استفاده از نخ دندان برای مکان هایی است که برس به آنها نمی رسد. هزینه این روش که در آن لکه های دندان تمیز شده و از بیماری های لثه جلوگیری می شود ، حدود 750 هزار تومان است.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, جرم گیری, سیگار, مسواک, دندانپزشک, بلیچینگ دندان, متخصص دندانپزشکی دکتر محسن برزگران,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 13 اسفند 1399

مشکل رویش دندان در نوزادان چیست ، راه حل ها چیست؟

https://th.bing.com/th/id/R3ced325fb5455939964f19b2ffd85cb9?rik=HamScf%2bEOKa7%2fQ&riu=http%3a%2f%2fwww.surfandsmiles.com%2fwp-content%2fuploads%2f2013%2f11%2fCommon-Child-Dental-Problems.jpg&ehk=qVEM9pqaj3bnf919TpemPaboliLcVCfWy%2bWCvq0OISU%3d&risl=&pid=ImgRaw

مشکل رویش دندان در نوزادان چیست ، راه حل ها چیست؟

وقتی کودک شش ماهه است ، اولین دندان ها شروع به بیرون آمدن می کنند. دوره دندان درآوردن می تواند باعث ناراحتی کودک و والدین شود.

 

چه زمانی رویش دندان در نوزادان شروع می شود؟

اولین دندان ها بین 6 ماه تا 9 ماه شروع به رویش می کنند.

 

علائم رویش دندان چیست؟

افزایش بزاق ، تب ، بی قراری و بی خوابی در ناحیه رویش دندان دیده می شود. تجمع در گلو و سرفه ممکن است به دلیل افزایش جریان بزاق رخ دهد. اما این علائم برای هر نوزادی متفاوت است.دندانپزشکی میرداماد

 

در طی این فرآیند برای نوزادان آرامش بخش چه باید کرد؟

برای از بین بردن دوره دندان درآوردن در نوزادان می توان دندان دندان گرفت. جدا از این ، می توان از ژل دندان درآوردن که این دوره را راحت تر می کند استفاده کرد. ژل های دندان درآوردن به دندان ها کمک می کنند تا راحت تر بیرون بیایند ، در حالی که باعث تسکین لثه ها و تسکین درد می شوند.دندانپزشکی میرداماد

 

با این وجود ، فاکتورهایی وجود دارد که باید هنگام خرید ژل های دندان درآوردن در نظر گرفت.

 

اینها:

 

• باید توجه داشت که حاوی الکل نباشد

 

• نباید حاوی شکر و مواد رنگی باشد ،

 

• نباید حاوی گلوتن و لاکتوز باشد ،

 

• باید توجه داشت که حاوی پارابن ، SLS و GMO نباشد.

 

• هنگام بلعیدن باید بی ضرر باشد.

 

چگونه باید دندان های کودک را تمیز و مراقبت کرد؟

با رویش اولین دندان ها باید قسمت داخلی دهان و دندان ها تمیز شود. برای این کار ، هنگام رویش اولین دندان ها ، باید با دندانپزشک مشورت شود ، از 1 سالگی باید استفاده از مسواک آغاز شود و مقدار بسیار کمی خمیر به سطح مسواک زده شود. در هنگام رویش دندان ها ، لثه ها باید با کمک پارچه تمیز تمیز شوند.

 

دندان های ثنایای فوقانی پایین: 6-12 ماه. قطره (متوسط): 7-8 ساله

دندان های سگ فوقانی پایین پایین: 18-24 ماه. قطره (به طور متوسط): 10-11 سال

مولرهای شیر اول فوقانی پایین پایین: 12-18 ماه. قطره (به طور متوسط): 9-10 سال

مولرهای شیر دوم پایین و پایین: 24-30 ماه. رها کردن (به طور متوسط): 11 سال سن

مادران در طول دندان درآوردن بچه های خود باید به چه نکاتی توجه کنند؟

به منظور تسکین علائمی که در مرحله دندان درآوردن رخ می دهد ، قطعاً باید کودک را نزد متخصص دندانپزشکی برد. در این مرحله پزشک می گوید که آیا سلامت دندان ها ادامه دارد. اطلاعات لازم در مورد بهداشت دهان و دندان به دست خواهد آمد.

 

در حین استخراج دندان چه نوع علائمی در غده ها و دهان دیده می شود؟

دندان درآوردن می تواند برای والدین و نوزاد زمان بسیار آزار دهنده ای باشد. کودک ممکن است دچار بدخلقی ، بی اشتهایی ، خارش در لثه ، افزایش ترشح بزاق و بی خوابی شود. در این دوره باید تدابیری برای آرامش کودک اتخاذ شود. ژل های دندان درآوردن برای کودک ، ماساژهایی که به آرام شدن لثه کودک کمک می کند و استفاده از دارو با توصیه دندانپزشک می تواند بهبودی راحت داشته باشد.

 

چه زمانی رویش دندان های شیری به پایان رسیده است؟

دندانهای شیری در 24-30 ماهگی کامل می شوند. كودكی كه دندان شیری آن كامل شده باشد ، در مجموع 20 دندان دارد كه 10 دندان در هر فك دارد.

 

چه زمانی دندان های دائمی شروع به رشد می کنند؟

دندان های دائمی از شش سالگی شروع به روییدن می کنند. دندانهای دائمی ابتدا در فک پایین و بالا ظاهر می شوند. به طور کلی ، در سنین 7-11 سالگی ، دندان های شیری شروع به لرزیدن می کنند و دندان های دائمی از پایین جای آنها را می گیرند.

 

داروهایی که روی لثه استفاده می شود:

داروهای مورد استفاده باید تحت نظر و توصیه پزشک استفاده شود. داروهای مورد استفاده روی لثه ها استفاده می شود. داروهایی که لثه را بی حس می کنند می توانند برای مدت کوتاهی درد را تسکین دهند. اطمینان از عدم لمس این داروها به گلو کودک بسیار مهم است ، زیرا بی حسی آن ناحیه می تواند رفلکس گگ را تسکین داده و باعث ورود غذا به ریه ها شود.

 

مسکن های دهان:

داروهای خوراکی به تسکین درد کمک می کنند. استفاده از دندان به طور مداوم هنگام دندان درآوردن توصیه نمی شود. اگر دلایل اساسی مختلفی وجود داشته باشد ، ممکن است والدین و پزشک از آن بیماری بی اطلاع باشند ، زیرا اثر کاهش تب دارد. داروهای حاوی آسپرین نباید به نوزادان داده شود.

 

از تمیز کردن دندان های کودک خود مراقبت کنید

مراقبت از دندان در نوزادان باید از همان آغاز رویش دندان انجام شود. نظافت باید بعد از صبحانه صبح و قبل از خواب شب انجام شود. در ابتدا باید بهداشت دهان و دندان ، پارچه مخصوص پنیر تمیز یا روشهای مخصوص تولید شده برای انجام این کار استفاده شود. پس از مدتی ، هنگامی که کودک شما رشد می کند ، باید به خمیر دندان ساخته شده برای نوزادان بروید. رب مورد استفاده باید بسیار کم باشد.

از سن 2 سالگی ، مسواک زدن باید منظم باشد. عادت های مراقبت از دهان و دندان را از خردسالگی به کودک بیاموزید و به طور مرتب آن را نزد دندانپزشک ببرید. این به او کمک می کند تا دندان های سالم داشته باشد.



:: برچسب‌ها: دندان های شیری, دندانپزشکی, کودکان, بهداشت دهان و دندان, دندانپزشکی میرداماد,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 9 اسفند 1399

قیمت بریس

https://th.bing.com/th/id/OIP.6yK8FlN8TeGJSsjTBSntiQHaFj?pid=ImgDet&rs=1

قیمت بریس

قبل از کسب اطلاعات در مورد قیمت بریس های 2021 ، لازم است بدانید که بریس ها چه هستند و برای درمان چه مشکلاتی استفاده می شوند. به درمانی که برای اصلاح دندان ها با ترازبندی نامنظم یا گیج کننده اعمال می شود ، درمان بریس گفته می شود. بریس ها نیز ماده اصلی مورد استفاده در این روش درمانی هستند. بریس ها شامل براکت هایی هستند که روی دندان ها و سیم های متصل به براکت ها قرار می گیرند. سیم ها با وارد آمدن فشار به براکت ها به دندان ها کمک می کنند تا فرم ایده آل خود را با گذشت زمان بدست آورند. بریس نه تنها برای بیماران دارای دندان های کج ، بلکه همچنین برای بیماران دارای دندان شکاف دار  یا شکسته ، که دندان رشد نمی کنند مفید است.

برنامه مهاربندها

پس از تحقیق در مورد قیمت بریس 2021 و انتخاب بیمارستان و پزشک ، می توانید روند درمان را شروع کنید. ابتدا حفره های موجود در دهان تشخیص داده می شود و تارتار تمیز می شود. سطح دندان هایی که در آن عمل انجام می شود برای براکت آماده شده است. پس از اتصال براکت ها ، در صورت لزوم ، می توان با افزودن لاستیک ، درمان را پشتیبانی کرد. در آینده می توان روی دندانهای خاصی لاستیک پوشید. پس از عمل ، احساس بیش از حد در دهان شما ایجاد می شود. نگران نباشید ، در مدت زمان کوتاهی به این احساس عادت خواهید کرد.

از آنجا که در مراحل بعدی درمان تحرک در دندان ها وجود دارد ، ممکن است کمی احساس درد کنید. در چنین شرایطی مسکن های بیشتری استفاده می شود. بعد از یادگیری اینکه قیمت بریس چیست و چه چیزی بورسا نیست ، و پس از انجام درمان ، ممکن است تغییراتی در عادات غذایی شما نیز ایجاد شود. شما نباید غذاهای سخت بخورید زیرا خطر از بین رفتن بریس ها وجود دارد. نمونه این غذاها سیب است. بعلاوه ، ممکن است خوردن چیزی با گاز گرفتن مشکل باشد زیرا ریشه ها حرکت می کنند. در دوره مداوم درمان ، ممکن است زخم های دهان ایجاد شود. در چنین شرایطی می توانید از دندانپزشک خود بخواهید که یک شمع روی براکت شما بگذارد. به این ترتیب بریس ها با فرو رفتن به دهان برخورد نمی کنند و باعث زخم نمی شوند. انواع بریس ها بریس های فلزی: اگرچه از نظر زیبایی شناسی چندان مورد پسند نیست ، اما امروزه بیشترین نوع بریس ها را دارد. دوام آن از بریس های دیگر بیشتر است. با توجه به ساختار دهان بیمار به قسمت داخلی یا خارجی دندان متصل می شود. بسته به شرایط دندانها بین 1 تا 3 سال استفاده می شود. هنگامی که برای اولین بار استفاده می شود ، ممکن است بیمار دشوار باشد. این می تواند زندگی روزمره شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد. علاوه بر این ، قیمت بریس ها در سال 2021 ، بریس های فلزی مقرون به صرفه تر از سایرین است.

بریس های لینگوال: درون دندان ها قرار می گیرد. از آنجا که بریس ها قابل مشاهده نیستند ، اغلب توسط بیماران استفاده می شوند. با این حال ، روند تنظیم دشوارتر از مهاربندهای فلزی است. اگرچه محدودیت سنی وجود ندارد ، اما بیشتر افراد بالغ آن را ترجیح می دهند. در حقیقت ، توسط افرادی که به طور مداوم با افراد دیگر در تماس هستند ، استفاده می شود.

بریس های شفاف سرامیکی: در مقایسه با سایر بریس ها ، از نظر زیبایی بسیار زیباتر است. اگرچه نازک بودن آن مزیت بصری ایجاد می کند ، اما نگهداری از آن بسیار دشوار است. علاوه بر ساختار دندان ، می توان از صفحه اضافی برای اصلاح ساختار فک استفاده کرد. با در نظر گرفتن قیمت بریس ها ، کمی گران تر از سایر گزینه های دیگر است.



:: برچسب‌ها: ارتودنسی , پلاک های شفاف , ارتودنسی بدون سیم , بریس ,, سلامت دهان و دندان , دندانپزشکی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : دو شنبه 4 اسفند 1399

علائم و نشانه های کروناویروس جدید و کوید 19

https://images.vexels.com/media/users/3/191913/raw/b2b26748626fd35ba9cf4eaf6ea46edc-coronavirus-symptoms-infographic.jpg

علائم و نشانه های کروناویروس جدید و کوید 19

ویروس های کرونا ویروس خانواده متنوعی است که می تواند هم انسان و هم حیوان را آلوده کند. چندین نوع ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری خفیف تنفسی فوقانی در انسان می شود. موارد دیگر ، مانند SARS-CoV و MERS-CoV ، می توانند بیماری های تنفسی جدی تری ایجاد کنند.

ویروس کرونا جدید به نام SARS-CoV-2 در اواخر سال 2019 در چین ظاهر شد. این ویروس از آن زمان به بسیاری از کشورهای دیگر جهان گسترش یافته است. عفونت SARS-CoV-2 باعث بیماری تنفسی به نام COVID-19 می شود.

COVID-19 می تواند عوارض بالقوه جدی مانند مشکل تنفس و ذات الریه ایجاد کند. بنابراین ، درک علائم و نشانه های COVID-19 و تفاوت آنها با سایر شرایط مهم است.

علائم COVID-19 ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت این ویروس با سایر بیماریهای تنفسی و اینکه اگر فکر می کنید بیمار هستید چه باید کرد ، ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

 

 

 

علائم COVID-19 چیست؟

 

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) ، میانگین زمان انکوباسیون SARS-CoV-2 4 تا 5 روز است. با این حال ، می تواند از 2 تا 14 روز باشد.

 

همه افراد مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 احساس بدی نخواهند داشت. ممکن است ویروس داشته باشید و علائمی ایجاد نکنید. وقتی علائم وجود داشته باشد ، معمولاً خفیف بوده و به آرامی ایجاد می شود.

 

شایعترین علائم عبارتند از:

 

تب

سرفه کردن

خستگی

تنگی نفس

برخی از افراد مبتلا به COVID-19 ممکن است بعضی اوقات علائم اضافی مانند:

 

آبریزش بینی یا گرفتگی بینی

گلودرد

سردرد

درد و دردهای عضلانی

اسهال

تکان دادن

از بین رفتن طعم یا بو

برخی مشاهدات نشان می دهد که علائم تنفسی ممکن است در هفته دوم بیماری بدتر شود. این بعد از حدود 8 روز اتفاق می افتد.

 

طبق سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، از هر 5 نفر 1 نفر مبتلا به COVID-19 ، تقریباً 1 نفر به شدت بیمار می شود. این افراد ممکن است ذات الریه شدید یا نارسایی تنفسی پیدا کنند. آنها ممکن است به اکسیژن یا تهویه مکانیکی نیاز داشته باشند.

 

علائم COVID-19 چه تفاوتی با علائم سرماخوردگی دارد؟

 

ویروس های کرونا در واقع یکی از انواع ویروس ها است که می تواند باعث سرماخوردگی شود. برآورد می شود که چهار نوع ویروس کرونا ویروس انسانی 10 تا 30 درصد از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را در بزرگسالان تشکیل دهند.

 

برخی از علائم سرماخوردگی:

 

آبریزش بینی یا گرفتگی بینی

گلودرد

سرفه کردن

درد و درد بدن

سردرد

چگونه می توانید بفهمید که سرما خورده اید یا COVID-19 دارید؟ به علائم خود فکر کنید. گلودرد و آبریزش بینی به طور معمول اولین علائم سرماخوردگی است. این علائم در COVID-19 کمتر مشاهده می شود.

 

بعلاوه ، تب در سرماخوردگی شایع نیست.

 

 

 

 

 

علائم COVID-19 چه تفاوتی با علائم آنفولانزا دارند؟

شاید شنیده باشید که COVID-19 به اشتباه آنفولانزا ، یک بیماری تنفسی فصلی شایع شناخته شده است. چگونه می توانید تفاوت بین علائم این دو عفونت را تشخیص دهید؟

 

اول از همه ، در حالی که علائم آنفولانزا معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می شوند ، به نظر می رسد علائم COVID-19 با سرعت کمتری رشد می کنند.

 

علائم رایج آنفولانزا شامل موارد زیر است:

 

آتش

تکان دادن

سرفه کردن

خستگی

آبریزش بینی یا گرفتگی بینی

گلودرد

سردرد

بدن درد دارد

استفراغ یا اسهال

همانطور که مشاهده می کنید ، تداخل زیادی در علائم بین COVID-19 و آنفولانزا وجود دارد. با این حال ، لازم به یادآوری است که بسیاری از علائم مربوط به آنفولانزا در موارد COVID-19 کمتر مشاهده می شود.

 

WHO همچنین تفاوت های زیر را بین این دو ذکر می کند:

 

زمان انکوباسیون آنفلوآنزا کمتر از COVID-19 است.

انتقال ویروس باعث ابتلا به بسیاری از عفونت های آنفولانزا قبل از بروز علائم می شود ، اما به نظر نمی رسد که نقش مهمی در COVID-19 داشته باشد.

به نظر می رسد درصد افرادی که علائم یا عوارض جدی دارند برای COVID-19 بیشتر از آنفولانزا است.

به نظر می رسد COVID-19 کمتر از آنفلوانزا روی کودکان تأثیر می گذارد.

در حال حاضر هیچ واکسن یا ضد ویروسی برای COVID-19 وجود ندارد. با این حال ، روش های درمانی برای آنفولانزا در دسترس است.

 

 

 

 

علائم COVID-19 با علائم تب یونجه چه تفاوتی دارد؟

تب یونجه ، که رینیت آلرژیک نیز نامیده می شود ، بیماری دیگری است که می تواند علائم تنفسی ایجاد کند. این به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا در محیط شما رخ می دهد ، مانند:

 

گرده گل

قالب

پودر

موی حیوان خانگی

علائم تب یونجه عبارتند از:

 

آبریزش بینی یا گرفتگی بینی

سرفه کردن

عطسه

خارش در چشم ، بینی یا گلو

پلک های متورم یا پف کرده

یکی از مشخصه های تب یونجه خارش است و در COVID-19 دیده نمی شود. همچنین با علائمی مانند تب یونجه ، تب یا تنگی نفس همراه نیست.

 

 

 

 

 

اگر فکر می کنید علائم COVID-19 دارید چه کاری باید انجام دهید؟

 

علائم خود را کنترل کنید: همه افراد مبتلا به COVID-19 نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. با این حال ، ردیابی علائم شما بی اهمیت است. مهم است زیرا ممکن است در طول هفته بدتر شود.

با پزشک خود تماس بگیرید: حتی اگر علائم شما خفیف باشد ، باز هم بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید تا علائم و خطرات احتمالی در معرض آن را به شما اطلاع دهد.

آزمایش شوید: پزشک شما می تواند با مقامات محلی بهداشت و وزارت بهداشت علائم و خطر قرار گرفتن در معرض شما را ارزیابی کند تا تعیین کند که آیا شما باید از نظر COVID-19 آزمایش شوید.

منزوی بمانید: برنامه ریزی کنید تا زمانی که عفونت برطرف نشود ، خود را در خانه منزوی کنید. سعی کنید از افراد دیگر در خانه خود جدا باشید. در صورت امکان از اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنید.

مراقب باشید: اگر علائم شما بدتر شد ، بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. قبل از مراجعه به کلینیک یا بیمارستان حتماً زودتر از موعد تماس بگیرید. در صورت وجود از ماسک صورت استفاده کنید.

 

 

 

 

عوامل خطر چیست؟

خطر انتقال SARS-CoV-2 اگر:

 

زندگی یا مسافرت در منطقه ای که COVID-19 در آن معمول است یا در آنجا انتقال جامعه اتفاق می افتد.

در تماس نزدیک با کسی که عفونت تایید شده دارد.

CDC خاطرنشان می کند که افراد مسن یا افراد 65 سال به بالا بیشتر در معرض خطر بیماری شدید هستند ، همانطور که افرادی که دارای بیماری های مزمن زیر هستند:

 

بیماری های جدی قلبی مانند نارسایی قلبی ، بیماری عروق کرونر ، یا کاردیومیوپاتی

بیماری کلیوی

بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD)

چاقی که در افرادی با شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر رخ می دهد

بیماری سلول داسیشکل

یک سیستم ایمنی ضعیف از پیوند اعضای سالم

دیابت نوع 2

 

 

 

 

برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا می توانید چه کاری انجام دهید؟

 

CDC توصیه می کند که همه در مکانهای عمومی که فاصله 2 متری از مردم دشوار است ، از ماسک صورت استفاده کنند.

 

این به کاهش سرعت ویروس در افرادی که هیچ علائمی ندارند یا نمی دانند که ویروس دارند کمک می کند.

 

ماسک های صورت باید با حفظ فاصله فیزیکی استفاده شوند.

 

توجه: استفاده از ماسک های جراحی و دستگاه تنفس N95 برای متخصصان مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است.

 

برای محافظت از خود و دیگران در برابر عفونت SARS-CoV-2 ، این نکات را دنبال کنید:

 

دست هایتان را بشویید. حتما دستان خود را مرتبا با صابون و آب گرم بشویید. اگر این مورد در دسترس نیست ، از ضدعفونی کننده دست با پایه الکل استفاده کنید که حداقل حاوی 60 درصد الکل باشد.

 

از دست زدن به صورت خودداری کنید. اگر دست های خود را شستشو نداده اید ، با لمس صورت یا دهان می توانید ویروس را به این مناطق منتقل کرده و به طور بالقوه بیمار شوید.

 

فاصله خود را حفظ کنید. از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. اگر در کنار شخصی هستید که سرفه یا عطسه می کند ، سعی کنید حداقل 2 فوت از شما دور باشد.

 

وسایل شخصی خود را به اشتراک نگذارید. به اشتراک گذاری مواردی مانند ظروف غذاخوری و لیوان ها می تواند به طور بالقوه ویروس را گسترش دهد.

 

دهان خود را هنگام سرفه یا عطسه بپوشانید. سعی کنید در خم آرنج یا دستمال خود سرفه یا عطسه کنید. دستمال های استفاده شده را حتما دور بریزید.

 

اگر بیمار هستید ، در خانه بمانید. اگر از قبل بیمار هستید ، تا زمان بهبودی در خانه بمانید.

 

سطوح را تمیز کنید. برای تمیز کردن سطوح با تماس زیاد مانند دستگیره درها ، صفحه کلیدها و میزهای آشپزخانه از پاک کننده های خانگی یا پارچه استفاده کنید.

 

خود را مطلع کنید. وزارت بهداشت به طور مداوم اطلاعات مربوط به بیماری را به روز می کند و سازمان بهداشت جهانی گزارش های روزانه را منتشر می کند.

 

 

 

 

 

خلاصه

COVID-19 یک بیماری تنفسی است که در اثر عفونت با ویروس کرونا ، SARS-CoV-2 ایجاد می شود. علائم اصلی COVID-19 سرفه ، خستگی ، تب و تنگی نفس است.

 

از آنجا که COVID-19 می تواند جدی شود ، مهم است که درک کنید علائم آن با سایر بیماری ها چه اندازه متفاوت است. این کار را می توانید با ارزیابی دقیق علائم ، پیشرفت و خطر قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 انجام دهید.

 

اگر فکر می کنید COVID-19 دارید ، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید باید آزمایش شوید یا خیر. در خانه بمانید تا بهبود یابد ، اما اگر علائم شما بدتر شد ، به دنبال پشتیبانی اضطراری باشید.

 

در حال حاضر هیچ واکسن یا دارویی برای COVID-19 جدید در دسترس نیست. با این حال ، اقدامات ساده می تواند به محافظت از شما و دیگران کمک کند. این موارد شامل اقداماتی مانند شستن مکرر دست ، لمس نکردن صورت ، تمرین فاصله اجتماعی و ماندن در خانه هنگام بیماری است.



:: برچسب‌ها: کروناویروس, پزشکی, علمی, همه گیری, عمومی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 2 اسفند 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.