علل تشکیل لخته خون دهان
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


علل تشکیل لخته خون دهان

سوء تغذیه (عدم دریافت ویتامین های کافی)

سوء تغذیه یا ویتامین می تواند باعث تشکیل لخته خون زیر زبان شود که پر از مایع قرمز رنگ است. افرادی که کمبود ویتامین B، آهن و ویتامین C کافی دارند، معمولا از لخته خون رنج می‌برند. این مشکل می تواند باعث ایجاد لکه های قرمز دردناک در دهان شود که در نهایت به زخم های دهان تبدیل می‌شود.

 

تبخال دهان

ویروس هرپس سیمپلکس 1 (HSV-1) می‌تواند باعث ایجاد لخته‌های قرمز دردناک در سقف دهان، گونه، لب یا لثه شود. بسیاری از افراد ویروس HSV-1 را در بدن خود دارند ولی بدون نشان دادن هیچ علائمی هستند. با این حال، اگر سیستم ایمنی شما ضعیف شده باشد، ممکن است برجستگی هایی یا لخته های پر از مایع در حفره دهان و گونه شما ایجاد شود. لخته خونی در دهان می تواند به صورت خوشه ای تشکیل شود و پر از مایع شوند. وقتی حباب لخته خون می ترکند، در پس زمینه قرمز یک زخم رنگ روشن باقی می ماند که به راحتی بهبود نمی یابد. همراه با لخته های دردناک خونی، ممکن است تب شدید، خستگی و درد عضلانی نیز داشته باشید.

راه های بسیار زیادی برای خلاص شدن از شر لخته های خون تبخال دهان به طور طبیعی وجود دارد. به عنوان مثال، یک خمیر ساده ساخته شده با جوش شیرین و آب می تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی کمک شایانی کند.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات اثرات مضر بسیاری بر سلامتی بدن از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان دهان، سرطان ریه و بیماری لثه دارد، . با این حال، بسیاری از افراد گزارش کرده اند که با ترک سیگار برای مدتی ضایعات دهانی را تجربه می کنند. تشکیل لخته خون زیر زبان یکی از علائم ترک سیگار است. با این حال، این ضایعات دهانی تنها چند هفته ادامهخواهد داشت.

دیابت

دیابت می تواند عوارضی داشته باشد که  به شکل مستقیم بر دهان تأثیر می گذارد، از جمله یکی از دلایل ظاهر شدن لخته های پر از مایع دهانی و لخته خون روی زبان دیابت است.  دیابت همچنین می تواند پوست را مستعد ابتلا به عفونت هایی کند که لثه ها و اعصاب را تحت تاثیر قرار می دهد. عفونت های دهان می توانند باعث ایجاد مشکلات سلامتی در دهان افراد دیابتی شود. به عنوان مثال، لکه‌های قرمز رنگ ممکن است روی سقف دهان، گونه یا روی لثه‌ها ظاهر شود. افراد دیابتی به شدت مستعد عفونت‌های داخل دهان هستند و به این دلیل ایمپلنت دندان برای این بیماران با سختی های خاصی همراه است که ممکن است باعث ایجاد لخته خونی عفونی شود.

 

 

برخی از داروهایی که می توانند لخته خون در دهان تشکیل دهند

برخی از داروها باعث ایجاد لخته های خونی دهان یا عوارض جانبی می شود که باعث ایجاد زخم در دهان می‌شود. در برخی افراد پنی سیلین و برخی از داروهای آرتریت و ضد التهابی، باعث تشکیل لخته خون زیر زبان دهان آنها می شود.

لخته های دندان درآوردن (در نوزادان)

هنگام شروع دندان درآوردن ممکن است متوجه لخته خونی کوچک روی لثه نوزاد خود شوید، این لخته خونی باعث می‌شود که دندان های جدید کمی زیر لثه ها خونریزی کنند و لخته قرمز رنگی روی لثه ایجاد کنند. حباب های خون پس از رویش دندان ها باید ناپدید شوند. شما نیازی به درمان لخته خون در نوزادان ندارید زیرا این درمان ها می‌تواند باعث عفونت شود. اما اگر دندان نوزاد در حال رویش نیست و همچنان نوزاد لخته خون دارد، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید

سرطان دهان

لخته خونی در دهان که از بین نمی‌رود می تواند نشانه سرطان دهان در بیماران باشد. لخته خونی یا زخم زبان که مدام خونریزی می‌کند و از بین نمی رود باید بررسی شود تا احتمال سرطان با کمک بیوپسی رد شود. سایر علائم سرطان دهان شامل مشکل در حرکت فک یا زبان، تغییر در گفتار یا تغییر طعم در دهان است.

 

 

عکس تاول خونی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: علل تشکیل لخته خون دهان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 10 شهريور 1403



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.