روش فلوراید در کودکان
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


روش فلوراید در کودکان

See the source image

روش فلوراید در کودکان

آیا روش فلور باید در کودکان انجام شود؟

فلوئور عنصری است که در بسیاری از گیاهان در طبیعت ، در آبهای زیرزمینی وجود دارد. به عنوان مثال ، ماهی و سایر غذاهای دریایی به دلیل وجود آن در آب دریا ، سرشار از فلوراید هستند. در میان گیاهان در چای یافت می شود. سایر گیاهان بسته به خاک کاشته شده دارای مقادیر مختلف فلوراید هستند. در گوشت ، اسفناج ، سیب ، تخم مرغ ، مرغ ، برنج ، جو دوسر فلوراید وجود دارد. در مجموع 2-3 گرم فلوراید در ساختار دندان و استخوان وجود دارد. وجود فلورین در ساختار دندان از نظر افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی مهم است. با این حال ، مصرف فلوراید به داخل ساختار دندان به معنای جلوگیری از پوسیدگی کامل نیست. امروزه ، به دلایلی مانند تغییر عادت های غذایی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، میزان پوسیدگی در کودکان بسیار زیاد است. در حالی که مصرف سیستمیک فلورین با قرار دادن آن در آب آشامیدنی توسط بسیاری از کشورها انجام می شود ، اکنون این روش توسط بسیاری از کشورها ، از جمله کشور ما ، کنار گذاشته شده است. فلوئور دندان را به یک ساختار مقاوم در برابر پوسیدگی تبدیل می کند و این عمل به عنوان "دندانپزشکی پیشگیرانه" به منظور محافظت ازدندان شیری و دندان های دائمی  به ویژه در کودکان انجام می شود. والدینی که عادات غذایی کودکان را تنظیم می کنند ، از محصولات قندی و اسیدی دوری می کنند ، مراقبت های روزانه منظم از دهان دارند و هر 6 ماه آنها را به دندانپزشک می برند ، نیازی به انجام این عمل ندارند.

 

 

انجام این عمل چقدر در مدارس درست است؟

اخیراً ، بسیاری از مادران و پدران با دندانپزشکان تماس گرفته و از آنها خواسته اند که آیا اجازه می دهیم این روش در مدرسه انجام شود؟ استفاده از لاک فلورین به طور معمول روشی است که با خشک کردن دندان در شرایط بالینی اعمال می شود ، پس از عمل به بیمار گفته می شود ک تف کند و به مدت 30 دقیقه چیزی نخورد و چیزی ننوشد. در صورت تحقق این شرایط ، اعمال هیچ ضرری ندارد. علاوه بر این ، بسیاری از لاک های حاوی فلورین که اخیراً تولید شده اند ، حتی در صورت وجود بزاق نیز می توانند استفاده شوند.

چرا خمیردندان های حاوی فلوراید مهم هستند؟

هدف ما از مسواک زدن برداشتن پلاک باکتریایی روی سطح دندان است. خمیری که هنگام مسواک زدن استفاده می کنیم ، ماده ای است که سطح را تمیز می کند. در طی مسواک زدن سدیم فلوراید در خمیر ، قسمت فلوئور دندان به ساختار دندان می رود و بلورهای آپاتیت فلورین را تشکیل می دهد. این ساختار در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری دارد. خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای کودکان خردسال مناسب نیستند. زیرا کودک بدون اینکه متوجه شود می تواند خمیر را ببلعند.

آیا مراقبت از دندانهای شیری روی دندانهای دائمی تأثیر دارد؟

قطعاً تأثیر می گذارد. در نتیجه پیشرفت پوسیدگی هر دندان شیری ، عفونت ناشی از پوسیدگی باعث ایجاد اختلال در رشد دندان دائمی می شود.  یکی از دلایل مهم گیجی دندانهای دائمی است. یا اگر بیمار مجبور به برداشتن دندان شیری است ، در صورت از دست دادن زودرس آن ، باید فضا نگهدار  استفاده شود تا دندان دائمی از پایین به درستی روی این ناحیه رشد کند.

آیا کودکی که تحت درمان ارتودنسی با این مشکل باشد ، در سنین بعدی مجدداً به درمان نیاز خواهد داشت؟

پاسخ کامل به این امکان پذیر نیست. زیرا هر بیمار خاص است. بنابراین ، برنامه ریزی درمانی که باید در هر دهان انجام شود به همان اندازه خاص خواهد بود. اگر بیمار از نظر رشد فک مشکلی (ناهنجاری) نداشته باشد ، درمان ارتودنسی معمولاً در سن 12-13 سالگی پس از تکمیل دندانهای دائمی انجام می شود. اگر بیمار از قوانین گفته شده پیروی کند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد ، ترمیم دندان بسیار آسان است.

مهمترین مشکل دهانی که در سالهای اخیر در کودکان مشاهده کرده اید چیست؟ فکر می کنید چرا این اتفاق افتاده است؟

شلوغی دندان یکی از رایج ترین مشکلات دهانی است که با آن روبرو هستیم. بسیاری از عوامل مانند انتقال ژنتیکی ، از دست دادن زودرس دندانهای شیری ، عدم درمان به موقع دندان های شیری ، عادت های بد (جویدن ناخن ، مکیدن انگشتان ، استفاده از پستانک) انحراف تیغه بینی باعث ازدحام و ناهنجاری های ارتودنسی می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فلوراید, کودکان, دندانپزشکی, پزشکی, دندان, درمان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.