5 نکته مراقبت از ایمپلنت دندان که باید بدانید
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


5 نکته مراقبت از ایمپلنت دندان که باید بدانید

5  نکته مراقبت از ایمپلنت دندان که باید بدانید

 

ایمپلنت‌های دندانی دارای اثربخشی لبخندی مطمئن‌تر هستند که از دیگر روش‌های سنتی ترمیم دندان نمی‌توان دریافت کرد. علاوه بر این، دندانپزشکی ایمپلنت نرخ موفقیت بالاتری دارد و به دلیل مزایای خلسه مانند تقلید از دندان های طبیعی، بازگرداندن نیروی گاز گرفتن، عاری از لغزش شرم آور و غیره شناخته شده است.

 

با این حال، ایمپلنت های دندانی نسبت به برخی از مشکلات دندانی حساس هستند. اگر می خواهید از ایمپلنت ها در برابر چنین مشکلات پزشکی محافظت کنید و از طول عمر آنها اطمینان حاصل کنید، باید فعالیت های مراقبت از ایمپلنت را انجام دهید که کمی متفاوت از مراقبت های معمول دندانپزشکی باشد.

 

در این پست، ایمپلنتولوژیست ها در بخش مراقبت های دندانی دندانپزشکی در شهریار فعالیت های مهم برای مراقبت از دندان های کاشته شده شما را فهرست کرده اند.

 

  از مسواک نرم استفاده کنید

به طور کلی، دندانپزشکان و متخصصان بهداشت دهان، مسواک های نرم نایلونی را برای تمیز کردن دندان ها توصیه می کنند. به دلیل نرمی و انعطاف پذیری آنها بر روی دندان است و در نتیجه ساییدگی مینای دندان اتفاق نمی افتد. این امر در مورد دندان های ایمپلنت نیز صدق می کند.

 

اگر به شدت مسواک بزنید یا با مسواک سفت مسواک بزنید، باعث ایجاد خراش روی سطوح ایمپلنت خواهید شد. این کاملا آزاردهنده است زیرا خراش ها به میکروب ها اجازه می دهد تا به ایمپلنت ها بچسبند.

 

از این رو ما مسواک برقی را به افرادی توصیه می کنیم که با تکنیک های منظم مسواک زدن برای تمیز کردن دندان های ایمپلنت خود مشکل دارند. اگر دندان مصنوعی با ایمپلنت دریافت کرده اید، مسواک تک توفت انتخابی عالی خواهد بود.

 

 از لوازم دندانپزشکی ساینده غافل شوید

مشابه مسواک های نرم، برای مسواک زدن دندان های ایمپلنت باید از خمیر دندان کم ساینده استفاده کنید. به این دلیل است که عناصر ساینده در خمیر دندان نیز می توانند ایمپلنت ها را از بین ببرند. از این رو باید به موادی مانند خمیر دندان، دهانشویه و سایر محصولات دندانی که استفاده می کنید در صورت داشتن عوامل فرسایشی نگاهی بیندازید.

 

جدا از احساس سختی که ایجاد می کنند، خراش روی دندان های ایمپلنت با تجمع باکتری ها نیز به دنبال خواهد داشت. منجر به یک وضعیت التهابی جدی به نام "پری ایمپلنتیت" می شود.

 به طور منظم نخ دندان بکشید

نخ دندان برای ایمپلنت های دندانی بیشتر از دندان های معمولی شما مهم است. برخلاف دندان طبیعی، ایمپلنت ها نمی توانند به طور طبیعی خود را تمیز کنند تا مواد پلاک به راحتی به آن بچسبند. بنابراین باید حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید تا فضاهای بین دندانی خالی از تجمع پلاک شوند.

 

اگر با استفاده از سیم های نخ دندان مشکل دارید، از جایگزین هایی مانند سوپرفلوس، نخ دندان و نخ دندان استفاده کنید.

 

 سیگار نکشید

سیگار کشیدن می تواند دندان های کاشته شده و همچنین دندان های طبیعی را لکه دار کند. به افرادی که دندان های ایمپلنت دریافت کرده اند توصیه می کنیم به دلیل دیگری نیز از سیگار و الکل دوری کنند. موفقیت درمان های ایمپلنت به این بستگی دارد که ایمپلنت های ثابت چقدر با استخوان فک ادغام می شوند. حدود 6 ماه طول می کشد تا بهبود یابد.

 

اگر در این دوره سیگار می کشید یا الکل مصرف می کنید، مواد سمی در فرآیند یکپارچگی استخوان دخالت کرده و روند بهبودی را به تاخیر می اندازد. در اصل، پس از کاشت دندان باید سیگار را ترک کنید، در غیر این صورت، دندان های جدید شما به زودی خواهند افتاد.

 

  از چیزهایی که به دندان های شما آسیب می زند اجتناب کنید

ایمپلنت های دندانی به دلیل استحکام خود مشهور هستند. این بدان معنا نیست که آنها نابود نشدنی هستند. آنها همچنین ضعیف می شوند و در صورت اعمال نیروی گاز گرفتن یا جویدن زیاد، شکستگی اجتناب ناپذیر است. به سادگی، شما نباید

 

  1. دندان های خود را به هم بفشارید
  2. ناخن های خود را بجوید
  3. چیزهای غیر قابل خوردن را بجوید
  4. درب بطری ها را با دندان باز کنید

به طور مشابه، خوردن غذاهای سفت و چسبناک نیز برای دندان های کاشته شده مضر است. بنابراین باید غذاهای خوردنی مانند میوه های خشک، آب نبات های سفت، سیب و غیره را حتی اگر سالم و خوشمزه هستند کنار بگذارید.

 

خلاصه

ایمپلنت های دندانی بسیار بادوام هستند اما طول عمر آن ها بستگی به تمیز نگه داشتن آن ها دارد. فعالیت های مراقبت از ایمپلنت مورد بحث به شما کمک می کند تا از مزایای دندان های کاشته شده بهره مند شوید و لبخند زیبای خود را حفظ کنید. در ضمن، از هیچ ماده فلزی برای تمیز کردن بین دندان های ایمپلنت استفاده نکنید.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مراقبت از ایمپلنت دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 16 مرداد 1401



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.