چرا باید پر کننده های آمالگام خود را جایگزین کنید؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


چرا باید پر کننده های آمالگام خود را جایگزین کنید؟

https://th.bing.com/th/id/R74d2ae2c8e7f18ef8607b4e35373b65f?rik=fFcoW9kBxaFDRQ&pid=ImgRaw

چرا باید پر کننده های آمالگام خود را جایگزین کنید؟

اگر 30 سال یا بیشتر هستید و پر کننده دارید ، احتمالاً دهان شما دارای پر کننده های آمالگام قدیمی نقره ای است. در حالی که قبلاً پر کننده های آمالگام تنها گزینه بود ، با تحقیقات و پیشرفت های امروزی در دندانپزشکی ، برخی از خطرات مربوط به سلامتی مربوط به پر کردن مواد آمالگام فلزی یافت شده است.

 

بعلاوه ، امروزه دندانپزشکان ترجیح می دهند مواد کامپوزیتی به رنگ دندان باشند که نه تنها از نظر بصری جذابیت و زیبایی بیشتری دارند بلکه عملکرد بهتری نسبت به پر کردن فلزات سنتی دارند.

 

اگر یک پرکننده آمالگام فلزی قدیمی دارید و به فکر تعویض آنها هستید ، بیایید به شما کمک کنیم به چند دلیل خوب تصمیم بگیرید که به جای تعویض تصمیم بگیرید.

 

پر کننده های آمالگام حاوی جیوه هستند

 

جیوه سمی است.

 

متأسفانه ، حدود 50٪ از پر کردن آمالگام از جیوه تشکیل شده است و این امر به طور بالقوه می تواند برای برخی از بیماران سلامتی ایجاد کند. در حالی که تحقیقات در مورد ایمنی آمالگام ها در حال انجام است ، بیماران با تغییر در ترکیب فلزات احساس امنیت می کنند.

 

پرکردگی های نقره عمر محدودی دارند

 

وقتی پر کننده های نقره ای سنتی وارد می شوند ، در ناحیه ای از دندان های شما پر می شوند. از آنجا که هیچ اتصال دائمی بین پر کردن و دندان وجود ندارد ، با گذشت زمان پر شدن نقره ها شروع می شود.

 

با سایش پرکردگی ، نواحی جدیدی بر روی دندان آشکار می شود که در نهایت می تواند محل زندگی باکتری های مضر باعث پوسیدگی شود. اگر حفره فرسوده شده و دندان خراب تا زمانی که مشکل برطرف نشود ، تشخیص داده نشود ، ممکن است بخواهید به جای جایگزینی ساده پر کردن ، یک تاج بر روی دندان خود قرار دهید.

 

انتظار می رود که طول عمر پر کردن آمالگام شما 10 سال طول بکشد ، بنابراین مهم است که در طول معاینات روتین دندانپزشکی چک کنید تا مطمئن شوید که سالم نیستند. روش دیگر ، پرکردگی کامپوزیت به دندان شما متصل می شود بنابراین ماندگاری آن بدون ترس از پوسیدگی دندان از پرکردگی دندان بیشتر است.

 

پر کننده های کامپوزیت باعث تقویت دندان های شما می شوند

 

پر کننده های کامپوزیت برای پر کردن حفره و چسبیدن آنها به دندان طراحی می شوند. دندان با پر کردن کامپوزیت به یک واحد عملکردی واحد تبدیل می شود.

 

پر کننده های آمالگام به دندان ها متصل نیستند و ممکن است با گذشت زمان فرسوده شوند. پرکننده های آمالگام به دلیل ویژگی ها و توانایی های مختلفی که دارند ، واحد واحدی را تشکیل نمی دهند که در شرایط خاص می تواند به دندان و دندان آسیب برساند.

 

وقتی به دندان پر شده نیرو وارد می شود ، قسمت آمالگام دندان جامد و نشکن می ماند و مقاومت دندان را می پذیرد. وقتی نیرو بین دندان و قسمت پر کننده آمالگام به طور یکنواخت توزیع نشود ، می تواند باعث آسیب دیدگی ، ترک خوردن یا شکستگی دندان تحت فشار شود.

 

می توان از پر کردن کامپوزیت برای جلوگیری از این خطر استفاده کرد و اجازه توزیع یکنواخت نیرو را بین دندان و پر کردن آن داد.

 

دما می تواند پر کننده های آمالگام را تغییر دهد

 

به دلیل افزایش یا کاهش دما ، گسترش و انقباض فلزات امری طبیعی است. با این حال ، داشتن فلز در دهان و حتی هنگام استفاده برای پر کردن دندان بعد از حفره ، می تواند مشکل ساز شود.

 

پر کردن آمالگام تقریباً از 50٪ جیوه تشکیل شده است ، فلزی که در دماسنجها استفاده می شود و متناسب با دمای محیط آن تنظیم می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که یک نوشیدنی گرم می نوشید ، ممکن است پر کردن آمالگام شما گسترش یابد و باعث کشیده شدن دندان و در نهایت ترک خوردن یا شکستن شود.

 

برعکس آن می تواند هنگام خوردن یا نوشیدن چیز خنک اتفاق بیفتد. نوشیدنی های خنک یا غذا می تواند باعث جمع شدن پر شدن آمالگام شما شود و این امر می تواند بین دندان و پر شدن شکاف ایجاد کند. اگرچه دندان های شما قوی است ، اما این انقباضات و بزرگ شدن ها تا حدی قابل برطرف هستند و اگر به مدت طولانی ادامه پیدا کنند ، دندان های شما ضعیف می شوند.

 

پر کننده های کامپوزیت با دندان های شما سازگار می شوند

 

تقریباً به همان دلیلی که افراد بریس های دندان را ترجیح می دهند ، پر کننده های کامپوزیت دندان رنگ هستند و به راحتی می توانند با بقیه دندان های شما ترکیب شوند.

 

هنگامی که برای یک خنده زیبا لبخند می زنید یا دهان خود را کاملاً باز می کنید ، پر کننده های آمالگام نقره ای به وضوح در دهان شما دیده می شود ، در حالی که پر کننده های ترکیبی تقریباً دیده نمی شوند.

 

اگر حفره های زیادی داشته باشید ، هر کدام از آنها پر از آمالگام است ، ممکن است کمی احساس خجالت کنید که اجازه دهید مردم آنها را ببینند. در این حالت پر کردن کامپوزیت ممکن است راه حل شما باشد.

 

سلامتی و دندانهای شما ارزشمند است. در یک مرحله ، پر کننده های آمالگام دندانی حاوی جیوه تنها گزینه ای بود که به عنوان پر کننده دندان های توخالی استفاده می شد. این تغییر کرده است و پرهای ترکیبی جدید جایگزین پر کردن قبلی شده اند.

 

اگرچه تحقیقات ادامه دارد ، بخار جیوه حاصل از پر کردن آمالگام می تواند برای سلامتی شما مضر باشد ، خصوصاً در مدت زمان طولانی. اگر می خواهید آرامش خاطر داشته باشید چون سلامت عمومی شما و سلامت و ساختار دندان های شما دست نخورده باقی می ماند ، انتخاب شما این است که پر کننده های آمالگام خود را با پر کننده های کامپوزیت جایگزین کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: ترمیم دندان , پر کردن دندان , دندانپرشکی, آمالگام, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.