آیا پیشروی فک پایین در افراد بزرگسال درمان می شود؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


آیا پیشروی فک پایین در افراد بزرگسال درمان می شود؟

آیا پیشروی فک پایین در افراد بزرگسال درمان می شود؟

موقعیت هایی که فک پایین جلوتر است (اندربایت) وضعیتی کاملاً رایج است که دندان های پایینی از روی دندان های فوقانی عبور می کنند ، وضعیتی که نیش نامناسب است. اگرچه این یک مشکل جدی پزشکی نیست ، این شرایط می تواند باعث درد فک ، ساییدگی بیش از حد مینای دندان و برخی از عوارض جانبی ناخوشایند شود. گذشته از نگرانی های پزشکی ، بسیاری از افراد خوشایند زیبایی می توانند از ظاهر خود در این نوع شرایط شکایت کنند. زیرا شرایطی که فک پایین به جلو است ، ظاهر بولداگ مانند در صورت ایجاد می کند. در برخی موارد شدید ، دندان های پایین به جلو رشد می کنند ، در حالی که در برخی دیگر خفیف یا تقریباً قابل توجه نیستند. در حالی که موارد ساده زندگی با این شرایط را یاد می گیرند ، موارد شدید ممکن است مشکلات مختلف دهان و دندان را تجربه کنند.

 

- مشکل در خوردن ، گاز گرفتن و جویدن

- مشکلات گفتاری

- درد دهان و صورت به دلیل عدم تطابق فک

 

دلایل

 

نحوه تراز شدن دندان ها می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. به طور معمول ، دندان ها رشد می کنند به طوری که دندان های بالایی کمی روی دندان های پایین قرار می گیرند. دندان های آسیاب دندان شما (دندانهای راست و پهن پشت دهان) باید با هم مطابقت داشته باشند. تراز صحیح دندان مانع از گزیدن گونه ها ، لب ها و زبان هنگام غذا خوردن می شود.

 

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد Underbite در فرد شود. اینها؛

 

عادت های کودکی

 

برخی از عادات دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به اختلالات دندان را افزایش دهد.

 ایمپلنت قیمت

مکیدن شست

فشار دادن دندان ها با زبان

استفاده از پستانک در کودکان بالای 3 سال

استفاده از بطری به مدت طولانی بعد از نوزادی

 ژنتیکی

 

بیشتر اوقات ، فک پایین پیشرفته ارثی است. اگر حداقل 1 نفر در خانواده شما به این بیماری مبتلا باشد ، احتمال ابتلای او به زیربغل وجود دارد. ژنتیک همچنین اندازه فک و شکل دندان فرد را تعیین می کند.

 

آسیب دیدگی

 

صدمات جدی به صورت می تواند باعث آسیب دائمی استخوان های فک شود. اغلب اوقات ، می توان استخوان های شکسته فک را ترمیم کرد ، اما همیشه بعد از جراحی دوباره آرایش فک ها مناسب نیست. ممکن است مشکل کمی گزش ایجاد کند.

 

تومور

 

تومور در استخوان فک یا دهان می تواند باعث جلو آمدن فک شود و مشکل گزش ایجاد کند.

 ایمپلنت قیمت

درمان

 

بیشتر افراد با دندانهای کاملاً همسو و متولد نشده اند. معمولاً دندان های کمی نامرتب نیازی به درمان پزشکی ندارند. با این حال ، اصلاح آن خصوصاً در صورت شدید مفید خواهد بود. به این ترتیب تمیز کردن دندان راحت تر خواهد بود و خطر ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان کاهش می یابد. همچنین فشار کمتری بر روی دندان ها ، فک و عضلات صورت خود احساس خواهید کرد. این می تواند خطر شکستن دندان و همچنین علائم دردناک اختلالات گیجگاهی فکی (مفصل فک) را کاهش دهد ، که در مواردی که فک به جلو است شایع است.

 

برای کودکان خردسال ، درمان در مواردی که فک پایین پیشرفته است.

 

هرچه زودتر با وضعیت فک جلو حرکت شود ، بهتر است. اگر شرایط گزش کودک کمتر است ، باید حداقل 7 سالگی منتظر بمانند تا درمان اصلاحی مانند بریس را انجام دهند. سپس دندان های دائمی او بیرون می آید.

 

با استفاده از وسایل خارج دهانی که ماسک صورت نامیده می شود ، می توان فک و دندان ها را پس گرفت و هم انسداد و هم نمای نیمرخ را تغییر داد. این ممکن است برای شما کمی ترسناک به نظر برسد ، اما این یک روش طبیعی برای اصلاح یک جایگزین است. پوشش سر در مقابل پیشانی و چانه قرار می گیرد و به تکیه گاه ها یا نگهدارنده ای متصل می شود که از نوارهای الاستیک استفاده می کند تا فک فوقانی را به آرامی در جای خود قرار دهد.

 

یک مطالعه نشان داده است که این روش تصحیح underbite به طور کلی تا 75٪ موثر است ، حتی اگر درمان قبل از ده سالگی آغاز شود ، حتی موثرتر است.

 

برای به دست آوردن بهترین مزیت ، باید هود کشویی معکوس را هرچه بیشتر پوشید. کاملاً هر شب ، و شاید حتی روز. استفاده از ماسک صورت با کشش معکوس می تواند نیاز به جراحی بعد از عمل را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

در صورت وجود شرایط شدید در زیر بایت ، به خصوص اگر علت آن نقص مادرزادی مانند شکاف لب باشد ، جراحی زودرس نیز می تواند کمک کند. حتماً با دندانپزشک صحبت کنید تا بفهمید آنها چه روش درمانی را توصیه می کنند. جراحی خطراتی نیز دارد و فقط باید در مواردی استفاده شود که کیفیت زندگی ، توانایی غذا خوردن ، تنفس یا صحبت را مختل کند.

 

جراحی

 

بسیاری از جراحان متخصص فک و صورت می توانند با موفقیت شرایط پیشرفته فک پایین را اصلاح کنند. انواع مختلفی از جراحی برای اصلاح شامل تغییر شکل برای طولانی شدن فک بالا یا کوتاه شدن فک پایین است. در برخی موارد ، استفاده از سیم ، صفحه یا پیچ می تواند شکل مناسب استخوان فک را حفظ کند. با خطرات مختلفی همراه است ، از جمله خطرات مرتبط با جراحی ، بیهوشی عمومی ، عفونت ، مشکلات خونریزی و اسکار.

 

به طور معمول ، هیچ جراحی در جراحی آندربایت وجود ندارد ، زیرا تمام بریدگی ها در داخل دهان انجام می شود. فک ها پس از جراحی در دهان قرار می گیرند یا اطمینان حاصل می کنند که استخوان ها در موقعیت صحیح ترمیم می شوند یک قاب داخلی گشاد می تواند متصل شود.

 

به بیماران توصیه می شود بعد از جراحی زیر بینی چانه 2-4 هفته از مدرسه تعطیل کنند یا کار نکنند. درمان معمولاً شامل استفاده از بریس قبل یا بعد از جراحی است.

 

آیا درمان فک پایین در بزرگسالان امکان پذیر است؟

 

در حالی که پوشیدن دستگاهی که به شما کمک می کند تا استخوان فک را با وارد آوردن فشار به فک و دندان در کودکان در حال رشد شکل دهد ، وضعیت فک را بهبود می بخشد ، مداخله جراحی ارتوگناتیک در سنین بالغ با تکمیل استخوان انجام می شود. جراحی ارتوگناتیک نام روش جراحی ارجح در مواردی است که با درمان ارتودنسی نمی توان تغییر شکل در فک صورت و ساختار دندان را انجام داد. در نتیجه این عملیات می توان اختلالات متقارن را اصلاح کرد. به منظور اصلاح نقص در فک پایین ، بافت استخوانی بریده شده و در جای فک قرار می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: بزرگسالان, دندانپزشکی, آندربایت, بهداشت دهان و دندان , جراحی فک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.