غذاهایی که باید در درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


غذاهایی که باید در درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید

https://3k9pi2sm0491ksmp5ktsbsz7-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/01/braces-with-food.jpg

غذاهایی که باید در درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید

به ویژه ، بیشترین مسئله ای که توسط افرادی که تازه در درمان بریس استفاده می کنند مورد بررسی قرار می گیرد این است که چه غذاهایی را می توانند در طول روند درمان مصرف کنند و نمی توانند مصرف کنند و به چه چیزهایی توجه خواهند کرد. مهمترین دلیل این امر این است که بعد از اتصال بریس ها ، ابتدا فشار بر روی دندان ها با براکت روی آنها احساس می شود.

 

در چند روز اول باید مراقب باشید که غذاهای نرم بخورید ، از چیزهای سخت ترد دور باشید و چیزهایی مانند ساندویچ یا سیب را گاز نگیرید.

 

در درمان بریس ها ، بریس ها با قطعات کوچک فلزی به نام براکت به دندان ها متصل می شوند. از طرف دیگر براکت ها با چسب های بیولوژیکی به دندان ها متصل می شوند که پس از درمان به راحتی برداشته می شوند. حتی اگر این فناوری طی سالها پیشرفت کرده و براکت ها و چسب های قوی تری در حال تولید هستند ، برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید هنگام استفاده از این براکت ها از آنها اجتناب کنید.

 

مهمترین آنها غذاهای سخت است. حذف برخی از غذاها مانند ذرت بو داده ، چیپس ، آجیل برای مدت زمان مشخصی از زندگی مفید است. علاوه بر این ، شما باید غذاهایی مانند میوه های سخت مانند سیب ، هویج ، گوشه پیتزا و پوسته سخت نان را با دقت بخورید.

 

اگرچه غذایی وجود ندارد ، اما عاداتی مانند قند زدن نیز باعث از بین رفتن بریس ها می شود. علاوه بر غذاهای سفت ، برخی از غذاهای شیرین و چسبناک دشمن اصلی بریس ها هستند.

 

آدامس ، لوبیای ژله ، شکلات های کارامل و نوشیدنی های اسیدی با محتوای قند بالا ؛ کک و نوشابه همچنین ممکن است شما را مجبور به مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تغییر بریس خود کند.

 

در این دوره ، خوردن غذاهایی که به راحتی جویده می شوند اما چسبناک نیستند به شما کمک می کند تا به راحتی این دوره را پشت سر بگذارید. توجه ویژه ای به این امر باید صورت گیرد که در طی این درمان از سیگارهایی که به وضوح برای سلامتی مضر هستند استفاده نشود. برای جلوگیری از لکه های دندان و تارتار پس از درمان ، بسیار مهم است که از سیگار دور باشید.

 

با توجه به این اطلاعات ، در طول درمان ارتودنسی ؛

 

از مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند کولا و سودا خودداری شود. اگر قرار است نوشیده شود ، باید به ندرت و با نی نوشیده شود.

 

از غذاهایی که به بریس ها و دندان ها می چسبند مانند لوبیا ژله ای ، آدامس و دلمه بوقلمون باید خودداری کنید.

 

باید مراقب باشید که میوه های سخت مانند سیب ، گلابی و غذاهایی مانند استیک و پیتزا را با برش دادن ، خرد کردن آنها به قطعات کوچک بخورید.

 

خوردن تنقلات ضروری است زیرا باعث از بین رفتن براکت ها و سیم ها می شود.

 

غذاهایی که دارای دانه هایی مانند گیلاس ، آلو ، زیتون و زردآلو هستند باید با حذف دانه های قبلی مصرف شوند.

 

غذاهایی مانند ساندویچ ، نان تست ، همبرگر را نباید با گاز گرفتن خورد ، بلکه آنها را به قطعات کوچک تقسیم کرد.

 

علاوه بر تمام این غذاهای ممنوع ، غذاهایی که به سیم آسیب نمی رسانند و فشار دهان را افزایش می دهند. به راحتی می توانید غذاهای نرم مانند سوپ ، خورشت ، ماکارونی ، مرغ ، غذاهای دریایی را مصرف کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, بریس, تغذیه,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : دو شنبه 16 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.