چرا دندان های ما پیر می شوند؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


چرا دندان های ما پیر می شوند؟

 

چرا دندان های ما پیر می شوند؟

امروزه تغییر عادات غذایی نقش زیادی در سایش دندان ها دارد. مصرف گسترده نوشیدنی های اسیدی و افزایش مصرف کربوهیدرات به ویژه قند و غذاهای شیرین را می توان از جمله عواملی دانست که بر سلامت دندان تأثیر منفی می گذارد. حتی در تمیزترین دهان که هر روز به طور مرتب مسواک می زنند ، از نخ دندان استفاده می شود و دائماً تحت کنترل دندانپزشک است ، پوشیدن و پهن شدن آن فقط به دلیل حرکت معصوم جویدن روزانه امری اجتناب ناپذیر است. در دندان هایی که در طول زندگی در عملکردهای جویدن شرکت می کنند ، ممکن است تغییراتی مانند فرسایش ، عقب ماندگی های فیزیولوژیکی لثه ایجاد شود که منجر به نازک شدن بافت مینای دندان با گذشت زمان شود و به دلیل عوامل شیمیایی ، تیرگی رنگ دندان ها مشاهده شود.

 

دندان ها اندامی نیستند که به طور مداوم مانند مو یا ناخن در بدن تولید و تجدید شوند. آنها فقط دو بار ، شیر مادام العمر و دندان مصنوعی دائمی رخ می دهند. دندان هایی که شکل گیری خود را در سنین 12-14 سالگی کامل می کنند ، برای یک عمر بدون بازسازی استفاده می شوند. 4 دندان که فقط در دهه بیستگی شکل می گیرند ، 28 دندان که قبلاً تشکیل شده اند را می پیوندند و مجموع دندان ها را به 32 دندان می رسانند. در حالی که متوسط ​​عمر بشر تا قرون وسطی حدود 30 سال بود ، اما امروز 80-90 ساله است. به عبارت دیگر ، در حالی که دندانهای دائمی در گذشته 15-20 سال به مردم خدمت می کردند ، این دوره در سالهای بعدی به 70-65 سال افزایش یافت. علاوه بر این ، در قرن های اخیر ، استفاده از شیرینی های شیرین ، شیرینی ها ، اسیدهای ضد باکتری و مواد غذایی رنگی در غذاها جای خود را در زندگی روزمره گرفته است و باعث می شود دندان ها در طول عمر طولانی انسان سایش بیشتری داشته باشند. اجتناب ناپذیر است که دندان های باقیمانده در دهان در این دوره خراب شوند ، ساییده شوند ، تیره شوند ، طول آنها کوتاه شود ، ترک و شکستگی ایجاد شود.

 

در طول زندگی بشر ، دندان ها به صورت مراحل پیری می شوند در دوران کودکی ، انتهای دندان ها اشک ریزی دارند و قسمت شفاف آنها کاملاً بالا است. در سن جوان تر ، دندانه ها کاهش یافته اند ، اما شفافیت ها ، یعنی مینا ، هنوز سر جای خود هستند. به دلیل برخی از داروها که تا این دوره استفاده می شود یا اختلال در مراقبت روزانه ، تغییر رنگ و زردی دندان ایجاد می شود. سفید کردن دندان ، لمینیت کامپوزیت و پر کننده های زیبایی می توانند ظاهر را مانند گذشته زیبا کنند. در ابتدای بزرگسالی ، سایش دندان ، تغییر رنگ و از دست دادن آن برای افراد بیشتری اتفاق می افتد. در این دوره ، به لطف سفید شدن ، لمینیت کامپوزیت ، ورقه های چینی زیبایی می توان تصویر را بازیابی کرد. در بزرگسالی ، ظاهر دندان ها در بیشتر این گروه بسیار تغییر کرده است. از دست دادن رنگ و اندازه دندان ها اکنون نگران کننده است. از آنجایی که قرار گرفتن در این حالت روند آهسته ای است که زمان زیادی به طول می انجامد ، فرد غالباً از این وضعیت بی اطلاع است. اغلب ، وقتی آنها به عکس های قدیمی خود نگاه می کنند ، از نزدیک عکس می گیرند یا به دوستان قدیمی یا دندانپزشکان هشدار می دهند ، می فهمند که دندان های آنها مانند گذشته سالم به نظر نمی رسد. در این دوره ، اختلالات لثه ، حساسیت ، از دست دادن دندان همراه با از دست دادن زیبایی ، شایع است. جا به جایی دندان ها نیز یکی از مشکلات رایج است. از بین بردن این موارد می تواند با چند پر کردن ساده باشد یا ممکن است برای همه ترمیم های دهان لازم باشد. شرایط را نیازهای شخص تعیین می کند. در سنین پیری ، از دست دادن دندان ، کوتاه شدن طول ، شلوغی یا فاصله گذاری ، سطوح حساس ، فرو رفتگی لثه ، رنگ زرد شدن ، خط لبخند فرسوده اجتناب ناپذیر است. حتی اگر تا این مدت دندان ها خیلی محکم کنترل شده باشند و دردی وجود نداشته باشد ، ترمیم های مختلفی برای بازگرداندن عملکرد و اصلاح تصویر لازم است. با توجه به موقعیت اجتماعی و بودجه فرد ، ممکن است برنامه هایی مانند پروتز دندان ، پرسلان کامل دهان یا پروتز ایجاد شود. صرف نظر از شرایط دهان و سن بیمار ، نباید فراموش کرد که از دندان های یکسان برای یک عمر طولانی استفاده می شود و برای افزایش طول عمر باید تمام اقدامات احتیاطی لازم انجام شود.

 

 

 

برای تقویت دندان ها در صورت پیری چه روش هایی می توان انجام داد؟ اول از همه ، لازم است به اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی شش ماهه اشاره کنیم. بعد از معاینه ، دندانپزشک با توجه به میزان و علت سایش مناسب ترین روش درمانی را برای فرد تعیین می کند و در بسیاری از موارد ، قبل از بروز مشکل از آن جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، کنترل معاینه لثه با معاینات معمول امکان پذیر است. دندان قروچه (دندان قروچه) عادت بسیار رایجی است که دندانها را فرسایش می دهد. با استفاده از پلاک شبانه و برخی داروهای آرامش بخش می توان از آسیب دیدن دندان جلوگیری کرد.

 

 

 

اگر تغییر فقط به صورت رنگ آمیزی باشد ، می توان دندان ها را با روش های سفید کننده به رنگ طبیعی خود بازگرداند. با این حال ، در بیشتر موارد ، این مسئله با مشکلات دیگری مانند تغییر رنگ ، فرسایش مینای دندان ، عقب ماندگی لثه و پوسیدگی بازو دیده می شود. در چنین مواردی ، سفید کردن ممکن است کافی نباشد ، می توان از لمینت های نازک سرامیکی چسبیده به جلوی جلوی دندان ها برای بازگرداندن عملکرد و زیبایی از دست رفته استفاده کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: سایش دندان, روش های سفید کننده , فرسایش مینای دندان, لمینیت , کامپوزیت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 5 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.