مشکل رویش دندان در نوزادان چیست ، راه حل ها چیست؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


مشکل رویش دندان در نوزادان چیست ، راه حل ها چیست؟

https://th.bing.com/th/id/R3ced325fb5455939964f19b2ffd85cb9?rik=HamScf%2bEOKa7%2fQ&riu=http%3a%2f%2fwww.surfandsmiles.com%2fwp-content%2fuploads%2f2013%2f11%2fCommon-Child-Dental-Problems.jpg&ehk=qVEM9pqaj3bnf919TpemPaboliLcVCfWy%2bWCvq0OISU%3d&risl=&pid=ImgRaw

مشکل رویش دندان در نوزادان چیست ، راه حل ها چیست؟

وقتی کودک شش ماهه است ، اولین دندان ها شروع به بیرون آمدن می کنند. دوره دندان درآوردن می تواند باعث ناراحتی کودک و والدین شود.

 

چه زمانی رویش دندان در نوزادان شروع می شود؟

اولین دندان ها بین 6 ماه تا 9 ماه شروع به رویش می کنند.

 

علائم رویش دندان چیست؟

افزایش بزاق ، تب ، بی قراری و بی خوابی در ناحیه رویش دندان دیده می شود. تجمع در گلو و سرفه ممکن است به دلیل افزایش جریان بزاق رخ دهد. اما این علائم برای هر نوزادی متفاوت است.دندانپزشکی میرداماد

 

در طی این فرآیند برای نوزادان آرامش بخش چه باید کرد؟

برای از بین بردن دوره دندان درآوردن در نوزادان می توان دندان دندان گرفت. جدا از این ، می توان از ژل دندان درآوردن که این دوره را راحت تر می کند استفاده کرد. ژل های دندان درآوردن به دندان ها کمک می کنند تا راحت تر بیرون بیایند ، در حالی که باعث تسکین لثه ها و تسکین درد می شوند.دندانپزشکی میرداماد

 

با این وجود ، فاکتورهایی وجود دارد که باید هنگام خرید ژل های دندان درآوردن در نظر گرفت.

 

اینها:

 

• باید توجه داشت که حاوی الکل نباشد

 

• نباید حاوی شکر و مواد رنگی باشد ،

 

• نباید حاوی گلوتن و لاکتوز باشد ،

 

• باید توجه داشت که حاوی پارابن ، SLS و GMO نباشد.

 

• هنگام بلعیدن باید بی ضرر باشد.

 

چگونه باید دندان های کودک را تمیز و مراقبت کرد؟

با رویش اولین دندان ها باید قسمت داخلی دهان و دندان ها تمیز شود. برای این کار ، هنگام رویش اولین دندان ها ، باید با دندانپزشک مشورت شود ، از 1 سالگی باید استفاده از مسواک آغاز شود و مقدار بسیار کمی خمیر به سطح مسواک زده شود. در هنگام رویش دندان ها ، لثه ها باید با کمک پارچه تمیز تمیز شوند.

 

دندان های ثنایای فوقانی پایین: 6-12 ماه. قطره (متوسط): 7-8 ساله

دندان های سگ فوقانی پایین پایین: 18-24 ماه. قطره (به طور متوسط): 10-11 سال

مولرهای شیر اول فوقانی پایین پایین: 12-18 ماه. قطره (به طور متوسط): 9-10 سال

مولرهای شیر دوم پایین و پایین: 24-30 ماه. رها کردن (به طور متوسط): 11 سال سن

مادران در طول دندان درآوردن بچه های خود باید به چه نکاتی توجه کنند؟

به منظور تسکین علائمی که در مرحله دندان درآوردن رخ می دهد ، قطعاً باید کودک را نزد متخصص دندانپزشکی برد. در این مرحله پزشک می گوید که آیا سلامت دندان ها ادامه دارد. اطلاعات لازم در مورد بهداشت دهان و دندان به دست خواهد آمد.

 

در حین استخراج دندان چه نوع علائمی در غده ها و دهان دیده می شود؟

دندان درآوردن می تواند برای والدین و نوزاد زمان بسیار آزار دهنده ای باشد. کودک ممکن است دچار بدخلقی ، بی اشتهایی ، خارش در لثه ، افزایش ترشح بزاق و بی خوابی شود. در این دوره باید تدابیری برای آرامش کودک اتخاذ شود. ژل های دندان درآوردن برای کودک ، ماساژهایی که به آرام شدن لثه کودک کمک می کند و استفاده از دارو با توصیه دندانپزشک می تواند بهبودی راحت داشته باشد.

 

چه زمانی رویش دندان های شیری به پایان رسیده است؟

دندانهای شیری در 24-30 ماهگی کامل می شوند. كودكی كه دندان شیری آن كامل شده باشد ، در مجموع 20 دندان دارد كه 10 دندان در هر فك دارد.

 

چه زمانی دندان های دائمی شروع به رشد می کنند؟

دندان های دائمی از شش سالگی شروع به روییدن می کنند. دندانهای دائمی ابتدا در فک پایین و بالا ظاهر می شوند. به طور کلی ، در سنین 7-11 سالگی ، دندان های شیری شروع به لرزیدن می کنند و دندان های دائمی از پایین جای آنها را می گیرند.

 

داروهایی که روی لثه استفاده می شود:

داروهای مورد استفاده باید تحت نظر و توصیه پزشک استفاده شود. داروهای مورد استفاده روی لثه ها استفاده می شود. داروهایی که لثه را بی حس می کنند می توانند برای مدت کوتاهی درد را تسکین دهند. اطمینان از عدم لمس این داروها به گلو کودک بسیار مهم است ، زیرا بی حسی آن ناحیه می تواند رفلکس گگ را تسکین داده و باعث ورود غذا به ریه ها شود.

 

مسکن های دهان:

داروهای خوراکی به تسکین درد کمک می کنند. استفاده از دندان به طور مداوم هنگام دندان درآوردن توصیه نمی شود. اگر دلایل اساسی مختلفی وجود داشته باشد ، ممکن است والدین و پزشک از آن بیماری بی اطلاع باشند ، زیرا اثر کاهش تب دارد. داروهای حاوی آسپرین نباید به نوزادان داده شود.

 

از تمیز کردن دندان های کودک خود مراقبت کنید

مراقبت از دندان در نوزادان باید از همان آغاز رویش دندان انجام شود. نظافت باید بعد از صبحانه صبح و قبل از خواب شب انجام شود. در ابتدا باید بهداشت دهان و دندان ، پارچه مخصوص پنیر تمیز یا روشهای مخصوص تولید شده برای انجام این کار استفاده شود. پس از مدتی ، هنگامی که کودک شما رشد می کند ، باید به خمیر دندان ساخته شده برای نوزادان بروید. رب مورد استفاده باید بسیار کم باشد.

از سن 2 سالگی ، مسواک زدن باید منظم باشد. عادت های مراقبت از دهان و دندان را از خردسالگی به کودک بیاموزید و به طور مرتب آن را نزد دندانپزشک ببرید. این به او کمک می کند تا دندان های سالم داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: دندان های شیری, دندانپزشکی, کودکان, بهداشت دهان و دندان, دندانپزشکی میرداماد,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 9 اسفند 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.