آنچه نفس شما در مورد سلامتی بدن می گوید
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


آنچه نفس شما در مورد سلامتی بدن می گوید

https://completewellbeing.com/wp-content/uploads/2014/11/cough-breathe-easy.jpg

آنچه نفس شما در مورد سلامتی بدن می گوید

در حالی که بوی بد دهان یک بیماری است که بسیاری از مردم از آآنچه نفس شما در مورد سلامتی بدن می گویدن شکایت دارند ، اما بسیاری از مردم فکر نمی کنند که این فقط یک مشکل ساده تحریک کننده باشد. با این حال ، بوی بد دهان ممکن است نشانه برخی از بیماری ها باشد که برخی از آنها بسیار جدی هستند.

 

خروپف: خوابیدن با دهان باز یا خروپف می تواند دهان را خشک کرده و محیطی ایده آل برای رشد باکتریهای ناخواسته ایجاد کند. همین محیط مطلوب نیز می تواند در هنگام خواب به دلیل باقی مانده مواد غذایی در دهان ایجاد شود. این در نهایت منجر به بوی بد دهان می شود. دراز کشیدن برای خروپف به پهلو ، مسواک زدن قبل از خواب و استفاده از نخ برای باقی مانده مواد غذایی از این امر جلوگیری می کند.

 

بیماری لثه: بوی فلزی دهان می تواند نشان دهنده التهاب لثه یا بیماری ارثی لثه باشد. سیگار کشیدن ، مسواک زدن نامنظم دندان و استفاده نکردن از نخ دندان نیز این خطر را افزایش می دهد.

 

بیماری ریفلاکس معده: افزایش محتوای اسیدی معده از مری می تواند مایع معده و گاهی اوقات باقی مانده های غذا را به حفره دهان منتقل کند. این محتوای اسیدی ، که باعث ناراحتی های مختلفی در گلو و دهان می شود ، برای باکتری ها مناسب است ، بنابراین یک منطقه معطر ایجاد می کند.

 

دیابت: هالیتوز میوه ای ممکن است یک بیماری دیابت باشد که در آن بدن شما به جای قند ، چربی می سوزاند.

 

هلیکوباکتر پیلوری: هلیکوباکتر پیلوری که می تواند باعث بیماری های مختلفی از زخم معده تا سرطان شود. این می تواند باعث حالت تهوع ، احساس سوزش ، درد یا سو هاضمه و همچنین بوی بد دهان شود.

 

عفونت های تنفسی: در عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند بینی و سینوس ها ، ممکن است به دلیل افزایش مقدار و تراکم مخاط ، بوی بد دهان شما تحت تأثیر قرار گیرد. با بهبود عفونت ، بوی بد دهان نیز ضعیف می شود.

 

درمان دارویی: برخی از داروها مانند نیترات ها ، شیمی درمانی ، قرص های خواب آور که در درمان بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرند ، با مواد شیمیایی موجود در آنها و برخی از داروها به دلیل خشکی دهان باعث بوی بد دهان می شوند.

 

سنگهای لوزه: سنگهای لوزه می توانند در اثر آلودگی غذایی لوزه ها ، سنگهای کلسیم یا منیزیم در آنجا ته نشین شوند. اگر با روش های ساده مانند مسواک یا پنبه نتوانید از شر آنها خلاص شوید ، ممکن است به دلیل تحریکاتی که ایجاد می کند ، باکتری ها را افزایش داده و در نتیجه مشکلات بوی بد دهان ایجاد کنید. غرغره بعد از غذا و مسواک زدن زبان همراه دندان ها اقدامات محافظتی است.

 

از دست دادن آب در بدن: وقتی آب کافی در بدن شما نباشد بزاق شما کاهش می یابد و باکتری ها به دلیل خشکی دهان افزایش می یابند. بیماری هایی مانند سندرم شوگرن و اسکلرودرمی نیز می توانند باعث خشکی دهان و بوی بد شوند.

 

عفونت: عفونت در دهان که به دلایل زیادی می تواند رخ دهد به معنای بوی بد دهان به دلیل تجمع باکتری است. در چنین مواردی که ممکن است به درمان با آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد ، ممکن است لازم باشد که منطقه را تا حد ممکن تمیز نگه دارید و چندین بار در روز با آب نمک غرغره کنید.

 

نارسایی کبدی: Fetor hepaticus ، همچنین به عنوان بوی مرگ شناخته می شود ، ممکن است در نارسایی کبدی با علائمی مانند سفید شدن چشم و زردی پوست ایجاد شود. در چنین حالتی ، دارای بوی شیرین و بوی سبکی است.کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

نارسایی کلیه: در مرحله پیشرفته نارسایی کلیه که نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه دارد ، ممکن است بوی بد دهانی که شبیه بوی ماهی است ایجاد شود.

 

سرانجام ، در مورد بوی نفس ، توصیه من به عنوان یک دندانپزشک این است که ابتدا مشکلات دندان و لثه خود را برطرف کنید. هنگامی که این درمان ها توسط دندانپزشک شما انجام می شود ، بوی دهان نباید باقی بماند. علاوه بر این ، استفاده از پروبیوتیک های خوراکی و حمایت از مراقبت های دهانی با دهان شویه حاوی روی بدون الکل نیز می تواند به شما در خلاص شدن از شر بوی بد دهان کمک کند. پروبیوتیک های خوراکی به "باکتری های خوب" اجازه می دهند تا در میان باکتریهای موجود در فلور دهان ما تکثیر شود. این به طور طبیعی به معنای کاهش باکتری های بیماری زا و در نتیجه کاهش بوی بد دهان ناشی از باقی مانده های سمی آنها است.کلینیک دندانپزشکی میرداماد

 

حتی پس از استفاده از درمان های دندانپزشکی و درمان های حمایتی ، اگر بوی بد دهان بر زندگی روزمره شما تأثیر منفی بگذارد ، در این حالت ، من به شما توصیه می کنم کنترل دقیق داشته باشید هم برای داشتن مشکلات سلامتی که در بالا نوشتم و هم برای بررسی دقیق چالش ها و مسائل. همانطور که در ابتدا اشاره کردم ، بوی بد دهان می تواند علامت یا پیش درآمد بسیاری از بیماری های دیگر باشد ، نباید فراموش شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: نخ دندان, دندانپزشکی, دیابت, بهداشت دهان و دندان, دندانپزشک, بوی بد دهان, , کلینیک دندانپزشکی میرداماد,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 26 بهمن 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.