مقاومت در برابر آنتی بیوتیک : آیا در حالی که برنده این جنگ هستیم ، بازنده جنگ می شویم
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


مقاومت در برابر آنتی بیوتیک : آیا در حالی که برنده این جنگ هستیم ، بازنده جنگ می شویم

https://media.istockphoto.com/vectors/drug-resistant-diseases-vector-id485544546?k=6&m=485544546&s=612x612&w=0&h=LBeUVcs4XQYAB1O7bQIAt8nQiTEyGrssOD0rWeKAAv8=

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک : آیا در حالی که برنده این جنگ هستیم ، بازنده جنگ می شویم

از سوء مصرف آنتی بیوتیک در غذای حیوانات گرفته تا استفاده غیرضروری و گسترده آنتی بیوتیک در عفونت های ویروسی ، ضعف و ناامیدی جایگزین مشکل می شود. برای بسیاری از ما بسیار ساده تر است که علائم هشدار دهنده را نادیده بگیریم و از مشکلاتی که ممکن است در آینده داشته باشند چشم پوشی کنیم. متأسفانه ، حقیقت این است که هر روز در بیمارستان ها و خانه های سالمندان ، افراد در اثر باکتری هایی که قبلا با آنتی بیوتیک درمان شده بودند ، می میرند. داروهایی که معجزه محسوب می شدند و چند سال پیش در مدت زمان بسیار کمی عفونت های باکتریایی را از بین بردند ، امروزه در بسیاری از عفونت ها موثر نیستند. عدم درمان موثر در برابر عفونت های باکتریایی مقاوم مانند MRSA ، انتروکوک و C. Difficile باعث افزایش نگرانی متخصصان مراقبت های بهداشتی می شود.

 

10 سال گذشته یک زمان حساس در مبارزه با مقاومت باکتریایی بوده است. آموزشهایی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای ایالات متحده و سایر سازمانهای مشابه به پزشکان و بیماران ارائه می شود ، نقش مهمی در کاهش استفاده بی مورد از آنتی بیوتیک ها دارد. خبر خوب این است که تعداد آنتی بیوتیک های تجویز شده طی 10 سال گذشته کاهش یافته است. در این سال ، در جلسه ای که 25 سازمان به طور مشترک برگزار کردند ، داده هایی که حاکی از کاهش 17 درصدی نسخه ها بین سال های 1990 و 2010 است ، ارائه شد. خبر بد این است که از سال 2010 ، هنوز نسبت نسخه های آنتی بیوتیکی بسیار زیاد است. تا جایی که برای هر 1000 نفر 801 نسخه وجود دارد.

 

داده ها نشان می دهد ، مشکل دیگر این است که استفاده از آنتی بیوتیک های طیف گسترده ، یعنی آنتی بیوتیک هایی که به طور همزمان گونه های باکتری بیشتری را تحت تأثیر قرار می دهند ، توسط پزشکان افزایش یافته است. هرچه گونه ها یا گروه های بیشتری از باکتری ها تحت تأثیر آنتی بیوتیک ها قرار بگیرند ، مقاومت و تحمل بیشتری در ادامه ایجاد می شود. استفاده از آنتی بیوتیک های طیف وسیع همچنین خطر ابتلا به ابر عفونت ثانویه (ثانویه) را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، در بیماران مبتلا به C. Difficile ، فلور باکتری محافظ در بیمار نیز در هنگام از بین بردن باکتری ها از بدن تخریب می شود.

 

از آنجا که مقاومت آنتی بیوتیکی بسیار سریعتر از تولید داروهای جدید ایجاد می شود ، روش هایی برای اطمینان از عملکرد آنتی بیوتیک ها در آینده:

 

اکنون به طور مناسب تری از آنتی بیوتیک استفاده کنیم و منابع بیشتری را به تحقیقات داروهای جدید و جایگزین اختصاص دهیم. هر دو این الزامات هنوز برآورده نشده است. اگر در آینده نزدیک کار موثری انجام نشود ، بشریت توانایی مبارزه با عفونت های باکتریایی جدی و تهدید کننده زندگی را که یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی آن است ، از دست خواهد داد.

 

قبل از استفاده از آنتی بیوتیک برای دندان درد خود با پزشک خود مشورت کنید ، اگر خطر جدی عفونت ندارید ، استفاده از آنتی بیوتیک احتمالاً غیرضروری است (نباید خودتان تصمیم بگیرید) ، بیشتر دندان درد ناشی از اعصاب دندان است که به آنها مراجعه می شود به عنوان پالپیت که تحت تأثیر عوامل خارجی مانند درمان کانال ایجاد درد می کند یا از آن با کشیدن دندان مراقبت می شود ، بیشتر آنتی بیوتیک مورد نیاز نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: آنتی بیوتیک, مقاومت در برابر آنتی بیوتیک, پزشکی, علمی, سلامت, دندانپزشک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 19 بهمن 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.