اجزا ایمپلنت دندان
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


اجزا ایمپلنت دندان

اجزا ایمپلنت دندان

ایمپلنت:

  • جنس: ایمپلنت که معمولاً از تیتانیوم ساخته شده است به عنوان ریشه دندان جدید عمل می‌کند و با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرد.
  • عملکرد: به عنوان یک لنگر پایدار و بادوام برای دندان جدید عمل می کند.

تکیه گاه:

  • جنس: معمولاً از تیتانیوم، سرامیک یا پرسلن ساخته می‌شود و به ایمپلنت متصل می‌شود و روکش  را نگه می‌دارد.
  • عملکرد: اباتمنت یک اتصال دهنده است که دندان جایگزین را پشتیبانی و نگه می‌دارد.

روکش  (دندان مصنوعی):

  • جنس: اغلب از زیرکونیوم یا سرامیک ساخته می‌شود که هر دو ظاهر طبیعی و دوام قوی دارند.
  • عملکرد: روکش  قسمتی از ایمپلنت است که در دهان قابل مشاهده است. به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه یک دندان طبیعی باشد.

پیچ:

  • عملکرد: یک پیچ کوچک، اغلب از تیتانیوم، اباتمنت و روکش  را روی ایمپلنت محکم می‌کند. این تضمین می‌کند که همه قطعات متصل و پایدار بمانند.

هر نوع ایمپلنت مزایای متفاوتی را ارائه می‌دهد و به روش‌های مختلفی نیاز دارد، بنابراین برای بیماران مهم است که گزینه‌های خود را با یک متخصص دندانپزشک در میان بگذارند تا بهترین راه حل را برای نیازهای دندانی خاص خود تعیین کنند.

کاربرد ایمپلنت دندان

کاربرد ایمپلنت دندان برای چه مواردی است؟

ایمپلنت دندان برای انواع نیازهای ترمیم دندان استفاده می‌شود، از جمله:

1- جایگزینی دندان‌های از دست رفته:

ایمپلنت دندان راه‌حلی دائمی برای دندان‌های از دست رفته ارائه می‌کند و مزایای عملکردی و زیبایی را ارائه می‌دهد. آنها به بازیابی توانایی جویدن و بهبود گفتار کمک می‌کنند، که می‌تواند تحت تأثیر نبود دندان قرار گیرد.

2- پشتیبانی از پروتزهای دندانی:

ایمپلنت‌ها می‌توانند به عنوان یک لنگر برای سایر پروتزهای دندان مانند بریج‌ها و پروتزها عمل کنند و ثبات و عملکرد آنها را افزایش دهند.

3- پیشگیری از تحلیل استخوان:

وقتی دندانی از دست می‌رود، ناحیه‌ای از استخوان فک که دندان را نگه می‌دارد با گذشت زمان شروع به خراب شدن می‌کند. ایمپلنت‌ها استخوان طبیعی را تحریک می‌کنند، رشد استخوان را تشویق می‌کنند و از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند.

4- حفظ ساختار صورت:

با جلوگیری از تحلیل استخوان، ایمپلنت دندان همچنین به حفظ ساختار طبیعی صورت کمک می‌کند و از ظاهر فرورفته‌ای که اغلب با از دست دادن دندان رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

5- افزایش سلامت دهان و دندان:

برخلاف بریج‌های سنتی، ایمپلنت‌های دندانی در تبریز نیازی به کوچک کردن سایر دندان‌ها ندارند، همان‌طور که بریج تکیه‌گاه دندان نیازی به کاهش دندان‌ها ندارد. از آنجایی که دندان‌های مجاور برای حمایت از ایمپلنت تغییر نمی‌کنند، تعداد بیشتری از دندان‌های شما دست نخورده باقی می‌مانند و در طولانی‌مدت سلامت دهان را بهبود می‌بخشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : دو شنبه 19 شهريور 1403



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.