درمان عصب کشی چگونه انجام می شود؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


درمان عصب کشی چگونه انجام می شود؟

https://th.bing.com/th/id/OIP.-OEt3Drh3TEPuskdct8w9gHaF6?pid=Api&rs=1

درمان عصب کشی چگونه انجام می شود؟

درمان عصب کشی انجام می شود تا در نتیجه پوسیدگی یا عفونت بیش از حد ، دندان بتواند دوباره به کار خود ادامه دهد. درمان عصب کشی ، عصب و پالپ دندان پوسیده آلوده قطعاً برداشته می شود. قسمت پوسیده دندان تمیز و دوباره پر می شود. درمان کانال ریشه یک عمل بسیار مهم است که توسط دندانپزشکان انجام می شود.

 

درمان عصب کشی ریشه چیست؟

بدون اطلاع از ساختار دندان ، درمان کانال ریشه بی معنی خواهد بود. لایه های موجود در ساختار دندان به شرح زیر است:

مینا

عاج

پالپ

ترتیب فوق از خارج به داخل انجام می شود. این ترتیب 3 قسمت اصلی دندان را تشکیل می دهد. کانال ریشه در ساختار هر دندان نامی است که به فضای واقع در مرکز دندان داده می شود. به بافت نرم کانال ریشه پالپ گفته می شود. پالپ مملو از رگ ها و اعصاب است که نقش مهمی در تغذیه دندان دارند.

درمان ریشه یکی از مهمترین عواملی است که از ریزش و کشیدن دندان جلوگیری می کند. قبل از این روش درمانی که در سالهای اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است ، مستقیماً هنگام پوسیدگی یا عفونت دندان کشیده می شد. از طرف دیگر ، درمان عصب کشی لایه پالپ آلوده را تمیز کرده و آن را به ساختار دندان اضافه می کند.

در طی درمان عصب کشی ، در طی فرآیند تمیز کردن ، اعصاب موجود در پالپ برداشته می شوند. اما بعد از این روش می توان از دندان بدون مشکل استفاده کرد. دلیل این امر این است که اعصاب موجود در لایه پالپ دندان فقط در بزرگسالان احساس گرما و سرما می کنند. هیچ وظیفه مهم دیگری به جز آن شناخته نشده است.

وقتی لایه های دندان آسیب می بینند ، دندان معمولاً آلوده می شود زیرا باکتری ها در داخل دندان شروع به رشد می کنند. به غیر از آلوده بودن ، گاهی اوقات دندان ها می توانند باعث ایجاد آبسه نیز شوند. چرکی که در ریشه دندان جمع می شود ، آبسه نامیده می شود. پوسیدگی و آبسه دندان می تواند باعث از دست دادن دندان و از دست دادن استخوان در صورت عدم درمان شود

 

درمان ریشه چه مدت طول می کشد؟

در حالی که درمان کانال ریشه را می توان در یک جلسه انجام داد ، اما گاهی اوقات در دو جلسه قابل حل است. این به دلیل پوسیدگی دندان است. علاوه بر این ، مشاهده می شود که درمان کانال ریشه در سه جلسه انجام می شود. یک فرد برای انجام درمان ریشه باید یک متخصص ریشه یا دندانپزشکی باشد. متخصصان ریشه دندان نیز نوعی دندانپزشک هستند. علاوه بر دندانپزشکی ، آنها در لایه پالپ دندان و عصب دندان تخصص دارند.

اولین مرحله در درمان کانال ریشه اشعه ایکس است تا ببینید ریشه کانال چگونه است. با تشکر از  اشعه ایکس ، اگر در اطراف دندان خراب عفونت استخوان وجود داشته باشد ، این نیز دیده می شود.

در این روش ، بیهوشی موضعی توسط متخصص انجام می شود. به لطف بی حسی موضعی ، بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند زیرا دندان ها و اعصاب اطراف آن بی حس شده اند.

بعد از بی حس شدن دندان و محیط اطراف آن ، توسط پزشک یک ماده ضد آب در ناحیه اطراف دندان قرار می گیرد. هدف از این کار جلوگیری از خیس شدن دندان و محیط اطراف آن است. سپس ، سوراخی در دندان ایجاد می شود تا به محلی که عفونت رخ داده است برسد و آن را درمان کند.

عفونت و باکتری های تشکیل شده در دندان با کمک ابزاری که از آن سوراخ وارد شده پاک می شود. علاوه بر این ، بافت عصبی داخل دندان نیز گرفته می شود. سوراخ باز شده در دندان به منظور انجام درمان کانال ریشه بزرگ می شود. به منظور بزرگتر شدن سوراخ دندان ، از ابزاری با ساختاری مانند راش استفاده می شود. به این ترتیب دندان آسیب زیادی نمی بیند. به این مرحله از درمان کانال ریشه ، پر کردن کانال گفته می شود. از آنجا که در هنگام پر کردن هیچ عصبی در دندان وجود ندارد ، طبیعتاً دردی احساس نمی شود.

 

 

 

در طی این درمان ، اجزای تشکیل دهنده هیپوکلریت سدیم و آب به فواصل زمانی در دهان ریخته می شود تا قسمت های باقی مانده در دهان تمیز شود. بنابراین ، هیچ بقایایی در دهان ایجاد نمی شود.

پس از اتمام درمان عصب کشی  ، سوراخ دندان باید بسته شود. با این حال ، دندانپزشکان از این نظر به دو قسمت تقسیم می شوند. در حالی که یک طرف معتقد است که سوراخ دندان باید در همان روز بسته شود ، طرف دیگر می گوید که سوراخ باید به طور موقت بسته شود و اگر بعد از 1 هفته مشکلی مشاهده نشود ، باید کاملاً بسته شود.

از نوعی ترکیب لاستیکی برای پوشاندن سوراخ دندان استفاده می شود. بستن سوراخ دندان یک مسئله بسیار مهم است هم برای جلوگیری از پر شدن آلودگی و باکتری در سوراخ و هم برای محافظت از ساختار محکم دندان.

قبل از بسته شدن سوراخ   ، بررسی می شود که داخل سوراخ خشک باشد یا خیر. پس از آن ، عمق کانال اندازه گیری می شود. اگر مواد لاستیکی قرار داده شده در سوراخ از سوراخ سرریز شود ، قسمتهای اضافی آن بریده می شود. این ماده لاستیکی سوراخ اصلی مجرا را می پوشاند ، اما برای جلوگیری از ورود نشت کافی نخواهد بود. بنابراین ، بسته شدن سوراخ با مخلوط های مختلف تقویت می شود.

پس از تکمیل درمان کانال ، پوسیدگی دندان برای درمان شروع می شود. پس از انجام فرآیند پر کردن بر روی پوسیدگی دندان دوام درمان کانال ریشه افزایش می یابد. بیمار که تمام مراحل آن به پایان رسیده است ، می تواند در همان روز به خانه برود.

 

مواردی که باید بعد از درمان کانال ریشه در نظر گرفت

اگرچه درمان کانال ریشه گاهی یک روند درمانی یک جلسه ای است ، اما در برخی موارد ممکن است به جلسه دوم یا سوم ادامه یابد. در چنین مواردی و پس از اتمام درمان کانال ریشه ، موارد مهمی وجود دارد که بیماران باید به آنها توجه کنند. این عناوین در زیر لیست شده است:

اگر درمان کانال ریشه به هر دلیلی در جلسه دوم یا سوم معلق باشد ، دندان مورد درمان باید تا پایان درمان از دندان درمان شده کمتر استفاده کند.

حتی اگر روند درمان کانال ریشه کاملاً به پایان رسیده باشد ، مطلقا حداقل برای چند ساعت نباید چیزی خورد و نوشید.

تا 3 تا 4 روز پس از درمان کانال ریشه به دندان شما ، کاملاً لازم است که از غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم در مقایسه با مواد طبیعی خودداری کنید.

دندان ها باید هر روز پس از درمان به طور منظم مسواک بزنند. اگر روی مسواک زدن شخصی انجام شده باشد ، فرد باید همان الگوی خود را ادامه دهد.

اگر نخ دندان یا دهان شویه توسط دندانپزشک یا متخصص ریشه دندان داده شود ، قطعاً باید از آن استفاده شود. در غیر این صورت ، تجربه سایر مشکلات با سایر دندانها نیز امکان پذیر خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: عصب کشی, دندانپزشک, بهداشت دهان و دندان , ترمیم دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.