بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


آیا ما از اهمیت سلامت لثه آگاه هستیم؟

https://th.bing.com/th/id/OIP.Vl8Zjxqbn1Tiw7yG-9wHfAHaDt?pid=Api&rs=1

آیا ما از اهمیت سلامت لثه آگاه هستیم؟

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان می شود ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند سلامت دندان است که زیبایی سفید را فراهم می کند. تراز و زیبایی مناسب دندان ها ، کنترل عفونت پوسیدگی و نوک ریشه ، درمان حفره های از دست رفته دندان و ترمیم های سازگار از معیارهای اساسی سلامت دهان است.

با این حال ، می توان با یک لثه سالم این معیارها را با موفقیت برآورده و حفظ کرد.

 

لثه های سالم را می توان به عنوان لثه ای توصیف کرد که معمولاً به رنگ صورتی روشن است و محکم بر روی دندان ها چسبیده است ، علائم التهاب مانند خونریزی و تورم را نشان نمی دهد ، حاوی پلاک و تارتار نیست و بوی بدی ایجاد نمی کند.

 

فواید لثه های سالم برای سلامت دهان چیست؟

لثه های سالم با ارائه زیبایی صورتی به همراه دندان ها ، زیبایی لبخند بیشتری را ایجاد می کنند.

لثه محکم به دور دندان می پیچد و باعث می شود دندان در برابر تحرک مقاوم باشد.

از بافت زیرین استخوان به عنوان سدی در برابر عفونت های باکتریایی در دهان محافظت می کند.

 

چه عواملی لثه را ملتهب می کند؟

مسواک نزدن یا مسواک زدن کمتر باعث ایجاد التهاب لثه در اثر تجمع پلاک بر روی دندان ها و لثه ها می شود ، پلاک هایی که برای مدت طولانی برداشته نمی شوند ، به تارتار تبدیل می شوند و باعث بهداشت دهان ، ظاهر نامناسب و التهاب لثه می شوند.

مسواک زدن نادرست و سخت دندان ها باعث سایش در نواحی دندان و عقب رفتن لثه می شود.

میان وعده مداوم و عدم نوشیدن یا لرزیدن پس از آن باعث می شود غذا به طور مداوم روی دندان و لثه بماند و باعث بهداشت نامناسب شود.

سیگار کشیدن بیش از حد بر سیستم عروقی لثه ها تأثیر می گذارد و مکانیسم تغذیه ای برای لثه های سالم را مختل می کند.

بار بیش از حد و نامتعادل روی دندان ها ، لثه ها و زیر استخوان ها با فشار و ساییدن بیش از حد ، حساسیت لثه می شود.

با کنترل منظم دندانپزشکی ، عادات و عواملی که به لثه آسیب می رسانند مشخص شده و از عواقب احتمالی آن جلوگیری می شود. مراقبتهای منظم از دهان ، تمیز کردن جرم و پلاک و سپس آموزش بهداشت دهان و دندان جهت درک و حفظ اهمیت مسواک زدن دندان ، که مهمترین کلید سلامت لثه است ، ارائه می شود.

 

فراموش نکنیم که سلامتی از دهان شروع می شود.

 

به امید دیدار شما در روزهای سالم ...



:: برچسب‌ها: دندان درد,التهاب لثه,دندانپزشک,سلامت لثه,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 27 آذر 1399

روش فلوراید در کودکان

See the source image

روش فلوراید در کودکان

آیا روش فلور باید در کودکان انجام شود؟

فلوئور عنصری است که در بسیاری از گیاهان در طبیعت ، در آبهای زیرزمینی وجود دارد. به عنوان مثال ، ماهی و سایر غذاهای دریایی به دلیل وجود آن در آب دریا ، سرشار از فلوراید هستند. در میان گیاهان در چای یافت می شود. سایر گیاهان بسته به خاک کاشته شده دارای مقادیر مختلف فلوراید هستند. در گوشت ، اسفناج ، سیب ، تخم مرغ ، مرغ ، برنج ، جو دوسر فلوراید وجود دارد. در مجموع 2-3 گرم فلوراید در ساختار دندان و استخوان وجود دارد. وجود فلورین در ساختار دندان از نظر افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی مهم است. با این حال ، مصرف فلوراید به داخل ساختار دندان به معنای جلوگیری از پوسیدگی کامل نیست. امروزه ، به دلایلی مانند تغییر عادت های غذایی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ، میزان پوسیدگی در کودکان بسیار زیاد است. در حالی که مصرف سیستمیک فلورین با قرار دادن آن در آب آشامیدنی توسط بسیاری از کشورها انجام می شود ، اکنون این روش توسط بسیاری از کشورها ، از جمله کشور ما ، کنار گذاشته شده است. فلوئور دندان را به یک ساختار مقاوم در برابر پوسیدگی تبدیل می کند و این عمل به عنوان "دندانپزشکی پیشگیرانه" به منظور محافظت ازدندان شیری و دندان های دائمی  به ویژه در کودکان انجام می شود. والدینی که عادات غذایی کودکان را تنظیم می کنند ، از محصولات قندی و اسیدی دوری می کنند ، مراقبت های روزانه منظم از دهان دارند و هر 6 ماه آنها را به دندانپزشک می برند ، نیازی به انجام این عمل ندارند.

 

 

انجام این عمل چقدر در مدارس درست است؟

اخیراً ، بسیاری از مادران و پدران با دندانپزشکان تماس گرفته و از آنها خواسته اند که آیا اجازه می دهیم این روش در مدرسه انجام شود؟ استفاده از لاک فلورین به طور معمول روشی است که با خشک کردن دندان در شرایط بالینی اعمال می شود ، پس از عمل به بیمار گفته می شود ک تف کند و به مدت 30 دقیقه چیزی نخورد و چیزی ننوشد. در صورت تحقق این شرایط ، اعمال هیچ ضرری ندارد. علاوه بر این ، بسیاری از لاک های حاوی فلورین که اخیراً تولید شده اند ، حتی در صورت وجود بزاق نیز می توانند استفاده شوند.

چرا خمیردندان های حاوی فلوراید مهم هستند؟

هدف ما از مسواک زدن برداشتن پلاک باکتریایی روی سطح دندان است. خمیری که هنگام مسواک زدن استفاده می کنیم ، ماده ای است که سطح را تمیز می کند. در طی مسواک زدن سدیم فلوراید در خمیر ، قسمت فلوئور دندان به ساختار دندان می رود و بلورهای آپاتیت فلورین را تشکیل می دهد. این ساختار در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری دارد. خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای کودکان خردسال مناسب نیستند. زیرا کودک بدون اینکه متوجه شود می تواند خمیر را ببلعند.

آیا مراقبت از دندانهای شیری روی دندانهای دائمی تأثیر دارد؟

قطعاً تأثیر می گذارد. در نتیجه پیشرفت پوسیدگی هر دندان شیری ، عفونت ناشی از پوسیدگی باعث ایجاد اختلال در رشد دندان دائمی می شود.  یکی از دلایل مهم گیجی دندانهای دائمی است. یا اگر بیمار مجبور به برداشتن دندان شیری است ، در صورت از دست دادن زودرس آن ، باید فضا نگهدار  استفاده شود تا دندان دائمی از پایین به درستی روی این ناحیه رشد کند.

آیا کودکی که تحت درمان ارتودنسی با این مشکل باشد ، در سنین بعدی مجدداً به درمان نیاز خواهد داشت؟

پاسخ کامل به این امکان پذیر نیست. زیرا هر بیمار خاص است. بنابراین ، برنامه ریزی درمانی که باید در هر دهان انجام شود به همان اندازه خاص خواهد بود. اگر بیمار از نظر رشد فک مشکلی (ناهنجاری) نداشته باشد ، درمان ارتودنسی معمولاً در سن 12-13 سالگی پس از تکمیل دندانهای دائمی انجام می شود. اگر بیمار از قوانین گفته شده پیروی کند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد ، ترمیم دندان بسیار آسان است.

مهمترین مشکل دهانی که در سالهای اخیر در کودکان مشاهده کرده اید چیست؟ فکر می کنید چرا این اتفاق افتاده است؟

شلوغی دندان یکی از رایج ترین مشکلات دهانی است که با آن روبرو هستیم. بسیاری از عوامل مانند انتقال ژنتیکی ، از دست دادن زودرس دندانهای شیری ، عدم درمان به موقع دندان های شیری ، عادت های بد (جویدن ناخن ، مکیدن انگشتان ، استفاده از پستانک) انحراف تیغه بینی باعث ازدحام و ناهنجاری های ارتودنسی می شود.



:: برچسب‌ها: فلوراید, کودکان, دندانپزشکی, پزشکی, دندان, درمان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 23 آذر 1399

چه چیزی برای دندان درد خوب است؟

See the source image

چه چیزی برای دندان درد خوب است؟

وقتی صحبت از غیر قابل تحمل ترین درد می شود ، قطعاً یکی از اولین دردی که به ذهن خطور می کند دندان درد است. دندان درد انواع مختلفی دارد. این موارد شامل دندان عقل ، دندان پوسیده ، درد لثه یا دندان سوزن سوزن شدن است. در حقیقت ، موثرترین کاری که باید برای دندان درد انجام شود ، یافتن منبع درد و استفاده از آن برای درمان است. با این حال ، می توان از برخی روشهای موقتی برای تسکین این درد تا زمان درمان استفاده کرد.

روش هایی برای کاهش درد دندان

می توانید برخی روش ها را برای تسکین دندان درد امتحان کنید. تا زمانی که به دندانپزشک ما مراجعه نکنید ، توصیه های زیر درد شما را تسکین می دهد:

مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن دندان باعث تسکین درد می شود زیرا باقیمانده بین یا داخل دندان را از بین می برد.

غرغره با سرکه یا آب نمک درد را کاهش می دهد زیرا احساس بی حسی ایجاد می کند.

با مشورت با دندانپزشک می توانید از مسکن ها استفاده کنید.

به جای قرار دادن ادکلن ، آسپرین یا الکل روی دندان ، قرار دادن میخک موثر تر است. روغن گل میخک یا گل میخک در درمان عفونت موثر است. اگر روی ناحیه دردناک قرار گیرد ، احساس بی حسی ایجاد می کند و درد را کاهش می دهد. همچنین با باکتری ها مقابله می کند.

یخ را می توان به صورت خارجی در ناحیه دندان درد قرار داد. احساس بی حسی ایجاد می کند و درد را کاهش می دهد.

دراز کشیدن باعث افزایش درد در دندان درد می شود که در شب اتفاق می افتد. در عوض ، شما باید از بالش خود به صورت ایستاده استفاده کنید.

با در نظر گرفتن بدترین احتمال اگر هنگام روزه داری دندان درد دارید ، بهترین کار استفاده از کمپرس سرد است.

تسکین دندان درد

دندان درد معمولاً به دلیل مشکل خاصی ایجاد می شود. باید علت دندان درد را پیدا و درمان کرد. در این موارد ، خلاص شدن از شر درد ، حتی به طور موقت ، بیمار را تسکین می دهد. اگر بپرسید چگونه دندان درد از بین می رود ، دندان مشکل ساز باید درمان شود. در غیر این صورت ، اگر فکر می کنید درد از بین رفته است ، دوباره شروع می شود. این بدان معناست که بیمار به دلیل همان مشکل درد زیادی دارد. به همین دلیل درمان دندانپزشکی ضروری است.

دلایل دندان درد

دندان درد یکی از مشکلات رایج همه ، از کودکان تا افراد مسن است. دلایل زیادی برای این دردها با توجه به فرد ، سن ، ساختار دندان و مشکل موجود در دندان وجود دارد. عواملی مانند پوسیدگی دندان ، خراش و التهاب علت اصلی دندان درد است. با این حال ، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث درد دندان می شود.

متأسفانه ، دندان درد از جمله غیر قابل تحمل ترین شکایات است. اگرچه اولین علائم معمولاً به صورت حساسیت یا ضربان دندان دیده می شود ، اما به مرور زمان به دردی غیر قابل تحمل تبدیل می شود.

پوسیدگی

وقتی صحبت از دندان درد می شود ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ، پوسیدگی است. اگرچه حفره ها به طور کلی بدلیل مراقبت ناکافی از دهان و دندان بوجود می آیند ، اما عواملی مانند استعداد ژنتیکی و جنسیت نیز وجود دارد. به خصوص ، مصرف زیاد غذاهای شیرین زمینه را برای آسیب مینای دندان و پوسیدگی آن آماده می کند.

مینا از دندان در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. بنابراین ، ساختاری بسیار سخت و بادوام دارد. موقعیت هایی مانند ترک خوردن آجیل با دندان ، مصرف نوشیدنی های اسیدی ، عبور ناگهانی از گرم به سرد ، عوامل شیمیایی می توانند مینای دندان را فرسایش دهند.

التهاب لثه

لثه همچنین می تواند از دلایل دندان درد باشد. التهاب در لثه می تواند منجر به فرآیندهای دردناک شود. پلاک های تشکیل شده روی دندان و لثه اطراف آن یک لایه شفاف نرم و بی رنگ است. این بافت باعث التهاب لثه می شود. مهمترین عامل در مراقبت از لثه جلوگیری از تشکیل پلاک و تارتار است.

دندان عقل

یکی از دلایل عمده دندان درد دندان عقل است. از آنجا که این دندان ها معمولاً مشکل ساز می شوند ، نیاز به مداخله دارند.



:: برچسب‌ها: دندان درد, التهاب لثه, دندان عقل, دندانپزشک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 19 آذر 1399

دندانپزشکی دیجیتال

See the source image

دندانپزشکی دیجیتال

سیستم های ترمیم CAD CAM با دندانپزشکی دیجیتال به تدریج در حال توسعه و گسترش هستند. مارک های Trishape ، Sirona مارک های برجسته ای در سیستم های رایانه ای هستند. این روش ها به کمک رایانه انجام می شوند ، بنابراین اندازه گیری ، اسکن و بازیابی مناسب می تواند بدون خطا انجام شوند. نمای داخل دهانی دیجیتال ، سیستم های تصویربرداری پانوراما و سه بعدی از دیگر تجهیزات مورد استفاده از رایانه هستند. با استفاده از برنامه های پزشکی دیجیتال ، می توان درمان ها را در جلسات بسیار کمتری انجام داد. با استفاده از این سیستم ها می توان ساختار دندان با زیبایی بیشتری را نزدیک به سیستم های کلاسیک نیز بدست آورد

 

دندانپزشکی دیجیتال

از فن آوری در هر زمینه پزشکی مانند زندگی روزمره ما به طور موثر استفاده می شود. پزشک سرعت درمان را افزایش می دهد و نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهد. در زمینه دندانپزشکی ، فناوری به توسعه بسیاری از روشهای درمانی جدید کمک کرده است. فناوری به ویژه برای کوتاه شدن زمان درمان بیماران و برای درمان کارآمدتر ، کمک بسیار مهمی کرده است. دستگاه های دیجیتال ، درمان دندانپزشکی را تسهیل می کنند.

با استفاده از سیستم های ترمیم CAD CAM ، طراحی و تولید دندان سریعتر شده است. دستگاه ؛ از سه قسمت تشکیل شده است: اسکنر داخل دهانی ، واحد رایانه و دستگاه فرز.

 با CEREC می توان ترمیم های سرامیکی را در یک جلسه بدون نیاز به مواد باندینگ انجام داد. قسمت داخلی دهان با کمک اسکنر دیجیتالی اندازه گیری می شود ، ترمیم برنامه ریزی شده طراحی شده و تولید سه بعدی آغاز می شود. علاوه بر این ، از یک دوربین اندازه گیری نوری سه بعدی برای ساخت تاج ها و بریج های سرامیکی و لامینا  استفاده می شود.

مزایای دندانپزشکی دیجیتال

برنامه های CAD  CAM به طور فزاینده ای در سراسر جهان در حال اقزایش می باشد.. بزرگترین مزیت دندانپزشکی دیجیتال کوتاه کردن زمان درمان و همچنین توانایی انجام عملیات بی عیب و نقص با محاسبات بسیار کوچکتر از یک میلی متر با استفاده از فناوری است. دندانپزشکی دیجیتال مزایای زیادی دارد.

 

زمانی که بیمار در کلینیک می گذراند و تعداد جلسات کاهش می یابد. درمان را می توان در یک جلسه انجام داد.

احتمال خطاهای فنی در روند درمان به کمک رایانه بسیار کم است. مشکلات جمع شدگی و خراب شدن اندازه برطرف می شود.

در روش ایمپلنت ، نگرانی از زیبایی ظاهری بیماران از بین می رود. بدون ظاهر بدون دندان؛ با استفاده از سیستم های Cad  Cam ، شکل نهایی درمان در مدت زمان کوتاهی مدلسازی می شود.

بعضی از افراد ناراحتی مانند حالت تهوع را تجربه نمی کنند ، که نمی تواند جلوی آن را بگیرد زیرا از مواد برای اندازه گیری استفاده نمی شود. جلسات راحت برگزار می شود.

با کمک کاتالوگ موجود در دستگاه ، بیمار طرح دندانی را که مناسب خود می بیند انتخاب می کند.

به محض پایان درمان دندان های موقتی می توانند تولید شوند.

درمان ها معمولاً در یک جلسه به پایان می رسند. برای برخی از درمان ها ممکن است 3-4 روز لازم باشد.

 

مراحل روش CAD / CAM

اسکن دیجیتال (اندازه گیری): دندان های بیمار که به کلینیک مراجعه می کند با کمک اسکنر سه بعدی اسکن می شود و تصویر مجازی از دهان و ساختار دندان ایجاد می شود.

طراحی دیجیتال: طراحی دندان بر روی تصویر مجازی سه بعدی ساخته می شود. طرح؛ شکل ، خطوط دندان و هماهنگی بین لثه و دندان در محیط رایانه ایجاد می شود.

تولید دندان دیجیتال: پس از پایان کار طراحی ، مرحله تولید شروع می شود. تولید دندان از طریق چاپگرهای سه بعدی انجام می شود.



:: برچسب‌ها: دندانپزشکی دیجیتال, دندانپزشکی, پزشکی, زیرکونبم,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 16 آذر 1399

بیهوشی عمومی در دندانپزشکی برای چه کسانی انجام می شود؟

See the source image

بیهوشی عمومی در دندانپزشکی برای چه کسانی انجام می شود؟

بیهوشی عمومی برای کودکان فوبیای دندانپزشکی که برای همکاری مناسب نیستند ، افراد معلول و در بسیاری از اعمال جراحی (تشکیل کیست ، دندانهای 20 ساله ، شکستگی فک و موارد مشابه) که بی حسی موضعی کافی نیست ، ترجیح داده می شود.

 

اهمیت انتخاب بالینی در بیهوشی عمومی چیست؟

درمانهایی که نیاز به بیهوشی عمومی دارند. این کار باید تحت نظارت و کنترل دندانپزشک در موسساتی انجام شود که انواع مواد و تجهیزات پزشکی در آن موجود است و در هر زمان فرصت مداخله وجود دارد.

 

اهداف بیهوشی عمومی چیست؟

جلوگیری از احساس درد

کاهش استرس و اضطراب

ایجاد آرامش عضلانی کافی برای عمل جراحی

جلوگیری از رفلکس هایی که ممکن است به دلیل مداخله جراحی رخ دهند

 

برای چه کسی می توان بیهوشی عمومی انجام داد؟

بچه های نامناسب

افراد مبتلا به فوبیای دندانپزشک

طیف وسیعی از اقدامات جراحی لازم است

نوزادان و کودکان خردسال

مداخلات جراحی در مواردی که بی حسی موضعی کافی نباشد

بیمارانی که واکنش های آلرژیک به بی حس کننده های موضعی دارند

بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند

افرادی که می خواهند در یک جلسه درمان های طولانی مدت دندانپزشکی خود را به پایان برسانند

درمان دندانپزشکی با بیهوشی عمومی چه مدت طول می کشد؟

درمان های بیهوشی عمومی ؛ اگرچه با توجه به برنامه درمانی متفاوت است. اغلب 1 تا 3 ساعت طول می کشد.

 

مزایای بیهوشی عمومی در دندانپزشکی چیست؟

با بیهوشی عمومی ، عوامل منفی موثر در روند درمان کودکان و بزرگسالان مبتلا به فوبیای دندانپزشک از بین می روند. مزایای این برنامه به شرح زیر است:

بیمار به درد پاسخ نمی دهد. به هیچ وجه احساس درد نمی کند.

برای موفقیت در بیهوشی عمومی ، نیازی به همکاری با بیمار نیست. زیرا هوشیاری بیمار مشخص نخواهد بود.

حالت بیهوشی که در بیمار اتفاق می افتد. اگرچه در افراد با اختلالات جسمی و روانی هم مزیت محسوب می شود و هم مضر. برای انجام یک درمان ایده آل دندانپزشکی ، باید بیهوشی رخ دهد. با بیهوشی عمومی می توان به طور کامل به این وضعیت دست یافت.

با حداقل دوز می توان به حداکثر سطح بیهوشی رسید.

داروهای بیهوشی عمومی  برای بیمار از طریق رگ یا تنفس تجویز می شود. این دو گزینه با ویژگی های سریع عملکرد ، در عرض 1 دقیقه از دست دادن هوشیاری بیمار را فراهم می کنند.

 

بیمار پس از بیهوشی عمومی باید به چه نکاتی توجه کند؟

به بیمار بیهوشی عمومی داده می شود. پس از استفاده ، توسط متخصص بیهوشی برای چند ساعت تحت نظر قرار می گیرد.

بسیار مهم است که بیمار بدون تاخیر به ملاقات های کنترل مراجعه کند. در این فرایند وی باید عواملی را که قبلا باعث بیماری های دهان و دندان شده از زندگی خود حذف کند و توصیه های دندانپزشک را با رعایت تغذیه و بهداشت دهان و دندان اعمال کند.

 



:: برچسب‌ها: بیهوشی عمومی, دندانپزشکی, کودکان, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1399

یازده روغن گیاهی برای درمان دندان قروچه

See the source image

یازده روغن گیاهی برای درمان دندان قروچه

ساییدن دندان مشکل بسیاری از مردم در سراسر جهان است. آیا صبح و بیدار شدن دندان ها و فک شما درد می کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است ، ممکن است شب ها دندان های خود را ساییده اید. در دراز مدت می توانید از روغنهای اساسی برای خلاص شدن از ساییدن دندان کمک بگیرید ، مشکلی که می تواند منجر به فرسایش مینای دندان و از بین رفتن دندان شود.

 

دندان قروچه معمولاً شب ها اتفاق می افتد و فرد بدون اینکه متوجه شود این کار را انجام می دهد. علاوه بر این ، کسانی نیز هستند که در روز مشکل دندان قروچه دارند. وقتی ساییدن دندان دائمی شود ، به مینای دندان آسیب می زند و باعث درد در دندان ، فک و حتی ناحیه گردن می شود.

دلایل عمده پشت دندان قروچه استرس ، ترس و اضطراب است. روغنهای اساسی ارائه شده در متن زیر می توانند به طور موثری اضطراب ، استرس و سایر مشکلات را کاهش دهند که باعث می شود سیستم عصبی خود را آرام کنید و باعث درمان دندان قروچه شود.

 

1. روغن نعناع

اگر دچار مشکلات اضطرابی هستید ، باید روغن نعناع را امتحان کنید. این روغن ضروری به شما کمک می کند تا از دندان قروچه جلوگیری کنید ، استرس و اضطراب را کاهش دهید.

ساییدن مداوم دندان ها می تواند باعث درد مزمن شود. روغن نعناع می تواند درد را تسکین دهد.

 

2. روغن کندر

روغن کندر یک ضد درد عالی است که می توانید روی پوست خود استفاده کنید. اگر درد و التهاب دارید ، روغن کندر می تواند به شما کمک کند. این یک ضد التهاب طبیعی است و می تواند شما را آرام کند.

 

3. روغن اسطوخودوس

اگر می خواهید ساییدن دندان خود را هنگام خواب متوقف کنید ، روغن اسطوخودوس یکی از بهترین گزینه ها است.

اثرات آرامبخش روغن اسطوخودوس بر روی سیستم عصبی می تواند به شما در آرامش همه عضلات و همچنین خواب خوب کمک کند.

روغن اسطوخودوس برای تقویت سطح دوپامین و نورآدرنالین عالی است ، به این معنی که روحیه شما را افزایش می‌دهد.

 

4. روغن بابونه

روغن بابونه دارای اثرات آرام بخش است ، به این معنی که خواب راحتی خواهید داشت.

همچنین می توانید از این روغن در طول روز استفاده کنید. استشمام این روغن ضربان قلب و تنفس شما را تنظیم می کند و احساس اضطراب را کاهش می دهد.

خواص ضد التهابی روغن بابونه همچنین می تواند به کاهش التهاب ناشی از ساییدن دندان کمک کند. همچنین می تواند اسپاسم عضلات فک شما را آرام کرده و دندان قروچه و ساییدن را کاهش دهد.

 

5. روغن سنبل الطیب

روغن سنبل الطیب نه تنها یک ماده عالی برای عطر است بلکه اگر در خوابیدن مشکل دارید نیز یک درمان عالی است.

 

روغن سنبل الطیب به دلیل بوی قوی در کاهش اضطراب ، اختلالات عصبی و فشار روانی موثر است. همچنین درد عضلات و مفاصل را تسکین می دهد.

 

6. روغن رزماری

روغن رزماری که به عنوان قوی ترین روغن اساسی جهان شناخته می شود ، می تواند دندان درد را تسکین دهد.

 

7. روغن زردچوبه

روغن زردچوبه به آرامش شما کمک می کند. استرس و اضطراب باعث می شود ناخودآگاه دندان های خود را خرد کنید. قدرت آرامش بخش روغن زردچوبه می تواند به شما کمک کند از افسردگی و اضطراب خلاص شوید و روحیه خوبی را در طول روز حفظ کنید.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی زردچوبه در کاهش التهاب و درد ناشی از فشار و ساییدن دندان موثر است.

 

8. روغن یلانگ یلانگ

استفاده از روغن یلانگ یلانگ روی پوست باعث ایجاد آرامش می شود و رایحه روغن می تواند شما را آرام کند. به این ترتیب مانع از ساییدن ناخودآگاه دندان ها می شود.

 

9. روغن ترنج

استنشاق روغن ترنج می تواند احساسات مثبت شما را افزایش دهد. این بدان معنی است که استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت. این روغن به طور موثری تنش شما را کاهش می دهد و باعث می شود دندان های شما کمتر خرد شود.

 

10. روغن مریم گلی

روغن مریم گلی سرشار از خاصیت نرم کنندگی و ضد باکتری پوست است که می تواند استرس بر روی عضلات شما را کاهش دهد.

روغن مریم گلی برای بیماری های معده ، بیماری های کلیوی و شل شدن عضلات بسیار مفید است.

استفاده منظم از این روغن می تواند باعث آرامش اعصاب ، از بین بردن اضطراب و شل شدن عضلات شود و مانع از ساییدن ناخودآگاه دندانها شود.

 

11. روغن درخت عَرعَر

اگر از درد فک رنج می برید ، روغن درخت عَرعَر می تواند بهترین روغن اساسی برای شما باشد ، درد ناشی از ساییدن دندان را تسکین می دهد و باعث آرامش می شود.

 

چگونه می توان از روغنهای اساسی برای دندان قروچه استفاده کرد؟

همچنین روش های زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد زیرا روغن های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

 

استنشاق

10-15 قطره روغن اساسی به دیفیوزر اتاق اضافه کنید و غبار را استشمام کنید. اجازه دهید روغن به مدت 20-30 دقیقه در سراسر اتاق پخش شود.

 

ماساژ

اگر می خواهید روغن را روی پوست خود بمالید ، 10-12 قطره روغن اساسی را با هر روغن حامل مخلوط کنید. چند دقیقه مخلوط را ماساژ دهید تا پوستتان گرم شود. این روش اگر قبل از خواب استفاده کنید بسیار موثر است.

 

حمام

وان را با آب گرم پر کنید و 20 قطره روغن اساسی و یک لیوان نمک در آن اضافه کنید. تا جایی که می خواهید در آب بمانید. نفس عمیق بکشید .



:: برچسب‌ها: دندان قروچه, درمان, دندانپزشک, ساییدن دندان, روغن گیاهی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1399

دندانهای جدا شده و درمان آن

See the source image

دندانهای جدا شده و درمان آن

دندان ها در ساختار دهان به طور کلی از جمله ساختارهای دهان به دنیای خارج هستند. دندانها هم به صورت و هم به لبخند فرد معنی می دهد. مردم همیشه سزاوار لبخند زیبا هستند. اگر در دندان ها جدا شود ، این عامل بر لبخند زیبا تأثیر منفی می گذارد. در حالی که بعضی از افراد این مسئله را زیاد ایجاد نمی کنند ، دیگران آنرا در اولویت قرار می دهند و احساس ناراحتی می کنند. با این حال ، تحولات جدید در زمینه دندانپزشکی زمینه را برای لبخند زیبا با درمان شکاف دندان با روش های آسان فراهم می کند. در درمان دندانهای خرد شده ، اگر فاصله فقط بین دندانهای قدامی باشد ، می توان این موارد را با کاربردهای مختلف زیبایی اصلاح کرد. اگر شکاف دندان به ناحیه وسیع تری گسترش یابد ، می توان با درمان های ارتودنسی و با کمک بریس ، این فاصله را از بین برد. دندان های شکاف خورده به عنوان یک مشکل اساسی در دو دندان فوقانی جلویی مطرح می شوند. زیرا این امر هم هماهنگی دندان ها را بهم می زند و هم بر لبخند زیبا تأثیر منفی می گذارد.

 

چگونه می توان  فاصله دندانهای را بست؟

 

لامینا:

شکاف دندانها با چسباندن برگهای ظریف لامینا در جلوی آنها پوشانده می شود. علاوه بر این ، این روش برنامه ای است که رنگ و تغییر شکل دندان ها را از بین می برد و اندازه دلخواه دندان را تضمین می کند. با این حال ، از آنجا که نیاز به مطالعه حساس دارد ، یک کار طولانی مدت است و هزینه آن نیز بالا است. کاربردهای لامینا معمولاً شامل برگچه های ظریف چینی است که برای دندان های قدامی استفاده می شود. لامینا، که ساختار فیزیکی آنها تقویت شده است ، بنابراین ساختار بسیار ظریفی دارد. رشته دندانپزشکی اقدامات ترمیمی را با رویکرد محافظه کارانه برجسته کرده است ، جایی که از دست دادن بافت کمتر خواهد بود. لمینت های پرسلن رویه هایی هستند که روی دندانها با کمترین یا بدون نیاز به آماده سازی اعمال می شوند. با تشکر از چسب های خاص ، نفوذپذیری رنگ لایه های پیوند خورده از نظر زیبایی نتایج عالی را به دست می دهد. به همین دلیل ، از جمله گزینه های ترجیحی است. لامیناها که با استفاده از تکنیک های بسیار حساس بسیار ریز تولید می شوند ، بسیار خوب با دندان ها و بافت های اطراف سازگار می شوند و اصلاح شکل شکاف روی دندان ها را ایجاد می کنند. در استفاده از لامینا ، مداخلات کمی در دندان وجود دارد. بعضی اوقات ، بدون نیاز به مداخله ، فقط دندان در آزمایشگاه دندانپزشکی پرسلن اندازه گیری و تهیه می شود. ضخامت دندان لمینت تمام شده تقریباً 0.5 تا 0.7 میلی متر است. از آنجا که رسانایی نوری دارد ، پروتزها می توانند همانند دندان های طبیعی واکنش نشان دهند.

 

دندان های لمینت چگونه ساخته می شوند؟

 

در اولین معاینه توسط دندانپزشک ، یک لایه نازک از سطح جلوی دندان برداشته می شود. بعضی اوقات فقط بدون نیاز به این مورد قابل اندازه گیری است. اثرات با تعیین رنگ و فرم دندان ها تهیه می شود. حدود یک هفته بعد از آن ، لمینت ها آماده می شوند و به دندان ها متصل می شوند. با این حال ، باید به مرحله اتصال لمینت توجه شود. وقتی این مواد به درستی متصل نشوند ، داروها می توانند وارد لثه شوند و باعث ناراحتی شوند. قبل از اینکه برنامه به پایان برسد ، برای لبخند روی رایانه کار می شود و ورقه ها در مناسب ترین حالت قرار می گیرند. بنابراین ، ظاهری که بعداً باید گرفته شود از قبل مشخص است. این نرم افزار برنامه ای است که ظاهر زیبایی را به دلخواه ارائه می دهد و در برابر سایش بسیار مقاوم است.

 

برنامه های باندینگ

کاربردهای باندینگ که در زمینه دندانپزشکی پیشگیری استفاده می شود به دلیل سهولت استفاده ترجیح داده می شود. به لطف پرکردگی های کامپوزیت سفید ، که به طور معمول برای درمان پوسیدگی دندان استفاده می شود ، دندان ها از عرض و طول کشیده می شوند. از آنجا که این کار در محیط آزمایشگاهی انجام نمی شود ، نتایج مناسب به راحتی می توان بدست آورد. اما در این کاربردها می توان شکاف های کوچک دندان را از بین برد. بنابراین کمتر از لمینت های چینی استفاده می شوند. مواد کامپوزیتی که تهیه می شود تا متناسب با رنگ دندان استفاده شود. در صورت عدم نیاز به مداخله دیگر بر روی دندان ، ناحیه پر شدن صاف شده و مانند لایه های موجود در دندان روی سطح قرار گرفته و با نور سفت می شود. پس از استفاده ، زبری اصلاح و صیقل داده می شود. معالجه تقریباً در نیم ساعت انجام می شود. برنامه های اتصال می توانند به راحتی برای افراد در هر سنی اعمال شوند.

بریس های دندانی

استفاده از بریس معمولاً برای نامنظم بودن دندان ها و اختلالات فک در کودکان ترجیح داده می شود. با این حال ، استفاده از آن در دندانهای بزرگسالان و شلوغی نتایج موفقیت آمیز است. سیمهای متصل به دندانها عملکرد خود را طی 1-1.5 سال نشان می دهند. بریس هایی که بیش از این مدت استفاده می شوند مربوط به افرادی است که درمان را مختل می کنند. وقتی دندان ها به طور متقابل بسته می شوند ، درمان به پایان می رسد. این برنامه کاربردی که از نظر سلامتی هیچ آسیبی ندارد ، همچنین برای بزرگسالانی که دچار مشکل کجی دندان و جدا شدن هستند نیز توصیه می شود. افرادی که نگرانی های زیبایی دارند ممکن است بریس های شفاف را برای این روش درمانی ترجیح دهند. موثرترین روش در از بین بردن انحنای دندان استفاده از بریس است. بعضی اوقات می توان از دندانهای شفافی که می توان آن را متصل و جدا کرد استفاده کرد. هر کسی که دندان شکاف داشته باشد و بیماری استخوانی یا بیماری عمومی نداشته باشد ، می تواند بریس داشته باشد. به لطف بریس های بی رنگ و شفاف ، جدا شدن دندان ها بدون مشکلات زیبایی اصلاح می شود ، در حالی که فرد می تواند زندگی اجتماعی و تجاری خود را ادامه دهد.

 

آیا برای درمان بریس محدودیت سنی وجود دارد؟

این روش درمانی را می توان برای افراد در هر سنی که شکاف دندان دارند ، اعمال کرد. اگر افراد از ظاهر خود در درمان بریس ناراحت باشند ، درمان با بریس های شفاف کامل می شود. این روش درمانی هیچ ضرری ندارد. هنگامی که در طی مراحل درمان به مسواک زدن توجه می شود ، یک برنامه موفقیت آمیز ساخته می شود.



:: برچسب‌ها: دندانهای جدا شده, لامینا, لمینت, سیم دندان, بریس,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 25 آبان 1399

مواردی که باید بعد از تمیز کردن رسوب دندان و بلیچینگ دندان ها در نظر بگیرید

مواردی که باید بعد از تمیز کردن رسوب دندان و بلیچینگ دندان ها در نظر بگیرید

See the source image

فرایند سفید کردن دندان و تمیز کردن تارتار روش های مختلفی است و روش های کاربرد آنها متفاوت است. در حالی که بعد از برداشتن تارتار حساسیت جدی به سرما و گرما وجود دارد ، اما این حساسیت به طور کلی در روش سفید کننده دندان شیمیایی به نام بلیچینگ وجود ندارد. در این حالت آنچه باید انجام شود با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی ، نکاتی که باید پس از فرایند تارتار و بلیچینگ در نظر گرفته شود ، به شرح زیر است:

 

یک روز باید مصرف غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد را متوقف کنید.

از تماس با هوای سرد باید خودداری شود

نوشیدنی های اسیدی نباید مصرف شوند

هنگام مسواک زدن ، حرکات آهسته باید با برس نرم و بدون همزمانی با مناطق حساس انجام شود.

پس از تمیز کردن تارتار نباید با دندانها مایعات پاک کننده تماس گرفت.

از آنجا که لثه حساس است ، از موادی مانند خلال دندان و نخ دندان استفاده نشود.

 

 

روش بلیچینگ که به سفیدکاری دندان معروف است و متشکل از روش های شیمیایی است ، روشی برای سفید کردن است که دندان ها را به مدت یک سال سفید و براق نگه می دارد. از آنجایی که مواد استفاده شده در حین بلیچینگ حاوی مواد شیمیایی هستند ، باعث فرسایش روی مینای دندان می شوند. به همین دلیل انجام برنامه های سفید کننده دندان در کمتر از یک سال مناسب نیست. این روش که می تواند دو بار در سال استفاده شود ، یک برنامه منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد تقریباً 3-8 ماه دندان های سفید داشته باشید.

 

در حالی که سفید کردن دندان با فرآیندهای شیمیایی اعمال می شود ، برنامه های غنی شده با دیود بسته به روش انجام می شود. ژل مورد استفاده در اینجا ماده ای متشکل از اجزای شیمیایی است ، پرتو مورد استفاده می تواند UV یا LED باشد. در حالی که برای نور با طول موج کم مشکلی وجود ندارد ، لازم است از نظر آسیب نرساندن به لثه در روش استفاده از نور UV دقیق باشید. از آنجا که هر دو روش حاوی مواد شیمیایی هستند ، آسیب جدی به مینای دندان وارد می کنند. دندانهای فرسوده سریعتر لک می شوند.

 

تمیز کردن تارتار روشی است که برای پلاک های دندانی استفاده می شود که تارتار نامیده می شود. در طی این روش ، از مواد شیمیایی به اندازه سایر موارد استفاده نمی شود. این فرآیند استفاده از ماده پودری خاکستری غیر مضر به عنوان ساینده است که فقط حاوی برخی مواد شیمیایی خاص است. در طی هر دو روش هیچ سوزنی به بیمار زده نمی شود زیرا هیچ دردی وجود ندارد که نیاز به بی حسی داشته باشد. تمیز کردن تارتار مجموعه ای از روش ها است که می تواند بیشتر استفاده شود و منجر به سلامت دندان ها شود. علاوه بر این روش ، که به راحتی توسط هر پزشکی قابل انجام است ، برای سفید شدن دندان ها سیستم های خاصی لازم است.

 

چند بار تمیز کردن تارتار های دندان انجام می شود؟

 

 

از آنجا که تمیز کردن تارتار بدون انجام مراحل شیمیایی مورد استفاده در سفید کردن دندان انجام می شود ، می توان آن را سالی دو بار استفاده کرد. مناسب ترین فاصله برای این برنامه ، که می تواند در فواصل مکرر در صورت تقاضا انجام شود ، توصیه می شود هر 6 ماه یکبار باشد. در حین استفاده از این روش که باعث می شود دندان های شما به رنگ خاص خود برسند ، امکان دریافت ماده مضر به بدن وجود ندارد.

 

در مصاحبه های نظرسنجی با بیمارانی که تمیزکاری رسوب دندانی داشته اند ، مشخص شده است که تمیز کردن تارتار معمولاً بسیار مفید است. این وضعیت ، که توسط یافته ها پشتیبانی می شود ، توسط دندانپزشکان با مزایای آن در سمینارها توضیح داده می شود. این روش که هیچ آسیبی ندارد ، می تواند برای هر فرد بالغ اعمال شود. این روند ، که می توانید در بیمارستان یا معاینات پزشک خصوصی انجام دهید ، بسته به شرایط حداکثر نیم ساعت طول می کشد. بعد از تمیز کردن دندان ، که بدون آسیب رساندن به دندان اعمال می شود ، در وعده های غذایی حساسیت به سرما و گرما ایجاد می شود ، اما حداکثر طی یک هفته از بین می رود.

 

آیا ضرری برای تمیز کردن رسوب های دندانی وجود دارد؟

 تمیز کردن دندان یک روش کاملاً عملی و بدون دردسر است. این وضعیت که توسط پزشکان توصیه می شود ، گامی است که برای سلامت دندان و تقویت دندان ها به منظور سالم بودن برداشته می شود. در طی تمیز کردن تارتار ، درد ، آسیب به لثه یا ساییدگی دندان وجود ندارد.

 

اگر در هنگام تمیز کردن لثه بیش از حد لازم خونریزی کند ، این نشانه حساسیت به لثه است. برای محافظت بهتر از این پرکردگی ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها از داخل ، تمیز کردن تارتار در دوره های 6 ماهه ضروری است. اگر تمیز کردن تارتار انجام نشود ، به مرور زمان به لثه ها و بافت دندان آسیب می زند و سپس به استخوان ها آسیب می رساند.

 

چرا رسوب دندان تشکیل می شود؟

ناحیه ای که به جیب لثه معروف است ، ناحیه ای است که لثه و مینای دندان به هم می رسند. عمق اندازه گیری در 3 میلی متر شرایط طبیعی است. در موارد دیگر ، ممکن است یک بیماری غیرطبیعی لثه وجود داشته باشد. درمان های لازم باید به توصیه پزشک انجام شود. تارتاری که در جیب لثه جمع می شود می تواند پس از مدتی باعث پوسیدگی دندان شود و در نتیجه عواقب منفی ایجاد کند. مطالعات انجام شده بر روی افرادی که به طور مرتب تارتار را تمیز می کنند نشان می دهد که کمتر با پوسیدگی مواجه می شوند.

 

تارتار شرایطی است که وقتی بقایای تشکیل شده در این منطقه و باقی ماندن در نتیجه آنچه می خوریم به طور کامل تمیز نشود ، اتفاق می افتد. اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود ، با جمع شدن روی هم در مدت زمان طولانی باعث پوسیدگی دندان می شوند. تارتاری که در مینای دندان جمع می شود در هر دندان ایجاد می شود. از آنجا که دندانهای پشت عملکرد جویدنی دارند ، آنزیمهای موجود در اینجا بیشتر کار می کنند و تجزیه آنها زیاد است. با تجمع باقی مانده های غذایی در قطعه ، تارتار بیشتری در دندانهای پشتی یعنی مولرها ایجاد می شود و با تاخیر در مداخله ، آنها به پوسیدگی تبدیل می شوند.

 

دلیل اصلی تشکیل تارتار این است که باقیمانده های مواد غذایی جمع شده پس از تمیز نشدن غذایی که می خوریم به اندازه کافی ، آنها هنگام مسواک زدن دفن می شوند و با گذشت زمان افزایش می یابند. به عنوان یک راه حل برای این ، تمیز کردن نخ دندان قبل از خواب هر روز مفید خواهد بود. به این ترتیب می توانید باقیمانده مواد غذایی باقی مانده در پایین دندان ، حتی اگر کمی باشد ، خلاص شوید. این باکتری ها که می توانند باعث بوی بد دهان شوند. با غرغره با مایعات محافظ پلاک می توانید تشکیل پلاک را به تأخیر بیندازید.

 

تفاوت بین رسوب دندان و فرایند بلیچینگ دندان

 

تمیز کردن تارتار فرآیند برداشتن لایه روی مینای دندان و ایجاد لایه سفید است که با ساییده شدن اشعه توسط اشعه جایگزین می شود. علاوه بر این ، هیچ سفیدی روشن و شفافی در تمیز کردن تارتار وجود ندارد. این یک روش غیر زیبایی برای از بین بردن تشکیل تارتار است که فقط در مناطقی اتفاق می افتد که دندان با لثه روبرو می شود. در حالی که تمیز کردن تارتار فقط برای سلامتی اعمال می شود ، از نظر زیبایی سفید شدن دندان ترجیح داده می شود. تفاوت دیگر این دو در زمان استفاده و مواد استفاده شده در هنگام استفاده است.

 

در طی تمیز کردن تارتار ، مقدار کمی سایش با موادی وجود دارد که چگالی شیمیایی کمی دارند و حاوی پراکسید نیستند. این امر به درخشش سالم دندان کمک می کند تا زمانی که تارتار دوباره تشکیل شود و به مینای دندان آسیب نرساند. در سفید کردن دندان ، از ژل های حاوی مواد شیمیایی بسیار بیشتری استفاده می شود. قسمتهای ژل با پرتوهای مینای دندان واکنش نشان می دهند و در نتیجه سایش دندان سفید ایجاد می شود. به این ترتیب می توانید سایه دندان روشن ، سفید و درخشان داشته باشید.

 

آیا تمیز کردن تارتار برای هر فردی مناسب است؟

به عبارت دیگر ، تارتار ماده ای است که می تواند در هر فردی رخ دهد. این ماده که در اثر تجمع میکروارگانیسم ها در نتیجه آنزیم ها و مواد زائد حاصل از آنچه می خوریم تشکیل می شود. در برخی موارد زرد و در برخی موارد قهوه ای  رنگ می شود. این مواد که با گذشت هر روز به میزان قابل توجهی افزایش می یابند ، حاوی باکتری هایی هستند که بین لثه و مینای دندان قرار گرفته و در اینجا به تغذیه خود ادامه می دهند. در نتیجه لبخندهای ناسالم با دندانهای آهکی خواهید داشت. آنچه برای از بین بردن این وضعیت آزار دهنده باید انجام شود ، تمیز کردن تارتار است.

 

بعد از این فرآیند که تقریباً 20 دقیقه طول می کشد ، لاک زده می شود و دندان های شما روشن تر به نظر می رسند. این برای هر فرد بالغ مناسب است ، زیرا هنگام تمیز کردن تارتار ، هیچ غشایی به مینای دندان داده نمی شود. این وضعیت که به راحتی می تواند در بزرگسالان اعمال شود ، در مورد کودکان ، اعمال نمی شود. از آنجا که با فرا رسیدن زمان ممکن است دندانهای شیری از بین بروند ، دیگر نیازی به تمیز کردن تارتار تشکیل شده در این مرحله توسط پزشکان نیست. مطالعات تأكید كرده اند كه غدد كودك بسیار فعال ترند و تشكیل تارتار در دندان های آنها از بزرگسالان كمتر است.

 

پروتزهای مصنوعی که معمولاً در گروه بالای 65 سال ترجیح داده می شوند و به دلیل راحتی خود معروف هستند ، برای تمیز کردن تارتار نیز مناسب هستند. به همین دلیل علاوه بر اینکه هر روز پلاک دندان هایتان را از بین می برید و مسواک می زنید ، می توانید با تمیزکردن آنها یک بار در سال دندان های درخشان تری داشته باشید. این ازمشکل بوی بد دهان  جلوگیری می کند.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, جرم گیری,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 22 آبان 1399

آیا سفید کردن دندان ها کاری دشوار است؟

See the source image

آیا سفید کردن دندان ها کاری دشوار است؟

 

سفید کردن دندان ها کار دشواری نیست. توجه نکردن به آنها فقط برای بیماران دردسرساز است. متوسط ​​زمان صرف شده در کلینیک برای برنامه های مطب 40 دقیقه است. در هنگام استفاده درد طبیعی قابل تحمل است. با پیشرفت در فناوری بهداشت دهان و دندان ، می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی دندان ها را با خیال راحت و موثر سفید کرد.

 

آیا روند سفید شدن بی خطر است؟

تحقیقات و مطالعات میکروسکوپی نشان داده است که استفاده از محلول سفید کننده 10٪ هیچ ضرری ندارد. تمام تحقیقات با محلول 10٪ انجام شده است. سایر برنامه ها نیز با کاربردهایی که در زمان مناسب و با توجه به ساختار دندانپزشکی تحت نظارت متخصص انجام می شوند ، بسیار ایمن هستند.

 

آیا عوارض جانبی سفید شدن دندان وجود دارد؟

تمام ژل های سفید کننده می توانند حساسیت کم و بیش ایجاد کنند. اینها حساسیت هایی هستند که حتی در اثر سرما ، نوشیدنی های گرم و هوا نیز ایجاد می شوند و باعث ناراحتی فرد می شوند. از آنجا که این یک عارضه جانبی طبیعی و مورد انتظار است ، نباید وحشت کرد. مارک های مختلف حاوی موادی هستند که ادعا می کنند حساسیت را پس از سفید شدن کاهش می دهند. تأثیر زیادی در بازخورد کاربر ندارد. به هر حال حساسیت ظرف 24 تا 48 ساعت از بین می رود. در صورت ادامه حساسیت ، دندانپزشک از فلوراید استفاده می کند و خمیردندان یا کرم هایی که به بیمار توصیه می کند به کاهش این حساسیت دندان کمک می کند.

 

حداکثر سفید شدن دندان ها چه مدت طول می کشد؟

 

نتایج بدست آمده در اینجا متفاوت است. در حالی که بعضی از دندانها در طی یک یا دو روز سفید می شوند ، حتی ممکن است بعضی از آنها دو ماه طول بکشد. به طور کلی ، بیشتر افراد در طی 2-3 هفته دندان های خود را سفید می کنند. هرچه میزان زردی بیشتر از سفید شدن دندان باشد ، نتیجه بهتری خواهد داشت. سفیدی که در اثر استفاده از آنتی بیوتیک ایجاد می شود ، دشوارتر است و نتیجه ممکن است به فرآیند طولانی تری نیاز داشته باشد و در صورت عدم نتیجه گیری ، می توان از روکش لمینت استفاده کرد.

 

روش های سفید کردن دندان ها

استفاده از اشعه  : این فرآیند که توسط پزشک متخصص شما اعمال خواهد شد ، به طور متوسط ​​در 20 دقیقه انجام می شود. با استفاده از ژل و نور سفید کننده می توان رنگ دندان را تا 5-6 تن باز کرد (بستگی به ساختار دندان دارد). اگر رنگ تن به رنگ دلخواه نرسد ، دندان ها با استفاده از جلسه دوم به رنگ دلخواه می رسند.

 

بلیچینگ در منزل: در این روش که به تنهایی در خانه قابل استفاده است . به لطف ژل های گرفته شده با دهان شخصی می توان دندان ها را سفید کرد. در این روش که بین 5-10 روز به پایان می رسد ، در پایان این دوره به سفیدی مورد نظر می رسد. قالب هایی که در دهان گذاشته می شوند باید بین 4-8 ساعت در شب استفاده شوند.

 

سفید شدن چه مدت اثر خود را حفظ می کند؟

معمولاً پس از سفید شدن ، رنگ به تدریج محو می شود و بین 6 ماه تا یک سال ثابت می ماند. توصیه می شود هر 4-6 ماه یکبار با 1 تا 2 جلسه نگهداری انجام شود.

 

آیا پوشش ژل سفید کننده تاج های چینی را نیز سفید می کند؟

تمام عوامل سفید کننده بر روی ساختار طبیعی دندان کار می کنند. این بدان معناست که تاج ها و پل های روکش دار چینی سفید نمی شوند. همه اینها باید تغییر کند تا با رنگ دندان تازه سفید شده مطابقت داشته باشد.

 

ملاحظات پس از سفید شدن

حساسیت را می توان ظرف 24 ساعت پس از فرآیند سفید شدن احساس کرد. مسکن که نیم ساعت قبل و بعد از استفاده مصرف می شود ، این حساسیت را کاهش می دهد.

 

واکنش سفید کننده به مدت 24 ساعت ادامه دارد. به همین دلیل ، هر رنگ غذایی به مدت 24 ساعت پس از استفاده ، یعنی خوردن و نوشیدن  سس کاری ، آب میوه ، رب گوجه فرنگی ، انواع چای و قهوه توصیه نمی شود.نوشیدنی های اسیدی مصرف شده پس از عمل می تواند منجر به افزایش حساسیت شود. به همین دلیل ، نباید چنین نوشیدنی هایی را به مدت 24 ساعت مصرف کرد. باید به تمیز کردن دندان ها دقت شود.

 

در کدام موارد بلیچینگ انجام نمی شود؟

دندانهای پهن پهن

به دندانهای فرسایشی بیش از حد فرسوده

اگر ترمیم هایی مانند تاج های چینی در دهان وجود داشته باشد

زنان در دوران بارداری و شیردهی

در بیماران مبتلا به آلرژی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید

در افرادی که بهداشت دهان و دندان آنها ضعیف است

اگر نقایص ساختاری در دندان ها وجود داشته باشد که شامل مینا و عاج است (آملوژنز ایمپرفکتا ، عاج زایی)

در بیماران با دندانهای بسیار حساس (پس از درمان های حساسیت زدایی می توان سفید کاری را انجام داد)

دندانهایی با لکه های پیشرفته تتراسایکلین

در بیمارانی که دندانهای شکسته ، ترک خورده و خراب دارند

در بیمارانی که لثه بیش از حد کشیده شده و بیشتر ریشه ها در معرض آن قرار دارد ، سفیدکنندگی انجام نمی شود.

رنگ اساسی دندان ها سفید شده است ، اما در افرادی که بیش از حد سیگار می کشند و نمی توانند بهداشت دهان و دندان را حفظ کنند ، دوباره لکه های نیکوتین روی دندان ها جمع می شود. این بیماران اغلب تمیز کردن تارتار لازم دارند.

 

آیا در طی فرآیند سفید شدن دردی وجود دارد؟

مقداری از حساسیت ممکن است در طی روش و طی 24 ساعت بعد احساس شود. این یک وضعیت موقتی است. برای اینکه این شرایط را به راحت ترین شکل تجربه کنید ، مواردی را که پزشک توصیه می کند دنبال کنید.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, زیبایی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 22 آبان 1399

به وبلاگ خود خوش امدید
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...


نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : 0 0

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 21 صفحه بعد



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.