بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


درمان بی سیم دندانپزشکی ارتودنسی شفاف

https://th.bing.com/th/id/OIP.UwdVgr7ktMln6YfCi_aYkQHaE8?pid=ImgDet&rs=1

 

ارتودنسی شفاف چیست؟

 

ارتودنسی شفاف یک درمان ارتودنسی است که بدون استفاده از بریس ها و سیم های فلزی ، دندان ها را اصلاح می کند و مشکلات گزش را بهبود می بخشد. ارتودنسی شفاف متشکل از یک سری پلاک های پلاستیکی شفاف و متحرک است که به تدریج دندان های شما را صاف می کند. هر پلاک شما را ملزم می کند به مدت 20 تا 22 ساعت و به مدت 1 تا 2 هفته آن را طبق تعیین دندانپزشک بپوشید. تراز كننده ها فشار ملایمی به دندانهای شما وارد می كنند و باعث می شوند دندان های شما به محل مورد نظر منتقل شوند.

 

ارتودنسی شفاف (صفحات شفاف) از چه ساخته شده است؟

 

ارتودنسی شفاف از یک ماده ترموپلاستیک ثبت شده به نام Smart Track ایجاد می شود که نوعی پلاستیک است که حاوی BPA ، BPS ، لاتکس و گلوتن نیست.

 

ارتودنسی شفاف چگونه دندان ها را اصلاح می کند؟

 

متخصص ارتودنسی شما یک طرح درمانی دیجیتال ایجاد می کند که نشان می دهد دندان های شما به کجا حرکت می کنند. هر پلاک ارتودنسی شفاف به تدریج هر روز دندان های شما را جابجا می کند تا زمانی که به لبخند جدید خود برسید.

 

آیا می توانید صفحه ارتودنسی شفاف را هر زمان بخواهید بردارید؟

 

هر روز باید 20 تا 22 ساعت بشقاب شفاف خود را بپوشید. با این وجود می توانید پلاک خود را هنگام غذا خوردن ، مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان پاک کنید.

 

از چه غذاها یا نوشیدنی هایی باید در هنگام درمان با عدم تعادل خودداری کنم؟

 

قبل از مصرف غذا و نوشیدنی ، همیشه بشقاب نامرغوب خود را بردارید. در غیر این صورت ممکن است صفحه شما آسیب دیده یا لکه دار شود. همیشه قبل از استفاده مجدد از صفحه ، مسواک بزنید.

 

از نوشیدنی هایی که می توانند باعث ضعیف شدن رکورد شما شوند مانند قهوه ، چای و شراب خودداری کنید. تا زمانی که بشقاب شما در دهان است نوشیدنی های گرم ننوشید ، زیرا دمای بالا می تواند بشقاب شما را خراب کند.

 

درمان اینویزالاین چه مدت طول می کشد؟

 

اگرچه فقط در عرض چند هفته می توانید نتایج را مشاهده کنید ، اما میانگین مدت زمان درمان 12 تا 18 ماه است.

 

آیا درمان ارتودنسی شفاف دردناک خواهد بود؟

 

حرکت دندان خصوصاً در چند روز اول بعد از قرار دادن هر پلاک می تواند باعث ناراحتی شود. ارتودنسی شفاف در مقایسه با براکت ها و سیم های فلزی سنتی بسیار راحت تر است ، که بیشتر به دلیل مواد پلاستیکی صافی است که صفحات از آنها ساخته می شود.

 

مرتب کردن دندان های شما هرگز به این اندازه قابل مشاهده نبوده است ...

 

پلاک های ارتودنسی شفاف تقریباً دیده نمی شوند. حتی اگر شخص مقابل مستقیماً به شما نگاه می کند ، تشخیص آن دشوار است. این اثر مطلوب ، قابل توجه است ، زیرا دهانی پر از سیم های فلزی ندارید. به همین دلیل ، در سالهای اخیر بیشتر ترجیح داده شده است.



:: برچسب‌ها: ارتودنسی شفاف, ارتودنسی نامرئی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, ارتودنسی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1400

شکستگی عمودی ریشه چیست؟

https://multimedia.elsevier.es/PublicationsMultimediaV1/item/multimedia/S1646289013001817:gr2.jpeg?xkr=ue/ImdikoIMrsJoerZ+w997EogCnBdOOD93cPFbanNelFD3k2v2PUcLCZY05yKktm7TKHTixRicYA4GFSfNbjr06wn3SN9p/dXrePzXCccHJAAFwBV16Xa3ocXf2+/mHcMcGD5tbpjoXmaY21sRW9JdJXRaUE3KNB0rfMjFRvB9qJfTfjin/9/gev8CcvVJ+Tfow/41YPghm5LTeNpCX175lot0Q8tAsdd/qjj+MaGkA6HBpqkWuFs9Cu4biRcUgUNjTO+xe8HtkzlkEezCMiyC1BVsOVodFFu42LLLQJOcg5OyfGWhQKFOvdIXbKzJ5rbxJlFy+Thy54l18413wNQ==

شکستگی عمودی ریشه چیست؟

در حالی که آرزو می کنیم دندان های ما به اندازه فلز محکم باشد ، در معرض فرسودگی قرار دارند و این ممکن است گاهی به شکل ترک ایجاد شود. پنج نوع دندان ترک خورده وجود دارد و یکی از آنها که امروز در مورد آن بحث خواهیم کرد شکستگی عمودی ریشه نام دارد. ما علائم ریشه دندان شکسته ، علل و درمان را بررسی خواهیم کرد.

 

تصور کنید به یک دندان کامل نگاه می کنید و می بینید که یک خط در پایین به سمت بالا حرکت می کند. شکستگی عمودی ریشه به این شکل است. شکستگی های عمودی ریشه ترک های عمودی است که از ریشه دندان شما شروع می شود و تا بالای دندان گسترش می یابد. ممکن است مورد توجه قرار نگیرند زیرا به طور معمول هیچ علائم و نشانه ای از خود نشان نمی دهند. با این حال ، آنها می توانند باعث ایجاد عفونت در استخوان و لثه اطراف شوند که می تواند برای بیمار قابل توجه و دردناک باشد.

 

چرا شکستگی های عمودی ریشه وجود دارد؟

 

این شکستگی ها اغلب در دندان های ضعیف ، دندان های درمان شده با کانال و سایر درمان های جبرانی مانند قرار دادن تاج وجود دارد. دندان های سالم همچنین می توانند با جویدن مواد سخت و یخ زده و مواد غذایی در معرض ترک قرار بگیرند. به طور خاص ، هنگام انجام کانال ریشه ، درد در کانال ، بیرون آمدن صدا یا خونریزی ممکن است نشانه شکستگی عمودی ریشه باشد که در طی عمل رخ داده است.

 

علائم شکستگی عمودی ریشه

 

علائم شکستگی می تواند متفاوت باشد ، تشخیص دندان پزشکان را دشوار می کند. با این حال ، علائم احتمال شکستگی ریشه در شما وجود دارد:

 

درد خفیف هنگام گاز گرفتن

 

ظاهر ترک ها هنگام بررسی با نور یا رنگ خاص است

 

دستگاه تخلیه سینوس ، که به نظر می رسد جوش یا زخم در نزدیکی دندان باشد ، اغلب نشانه وجود عفونت در زیر دندان است.

 

جیب بین لثه و دندان ، نزدیک شکستگی ، جایی که لثه اساساً از دندان جدا می شود

 

دندانپزشک یا متخصص (معمولاً متخصص اندودنتیکس) در صورت مشاهده ترک می تواند شکستگی را در طی روش کانال تشخیص دهد. اگر شکستگی بعد از عمل رخ دهد ، ممکن است نیاز به دریافت اشعه ایکس باشد که ریشه شکستگی را به طور مشخص مانند حرف J نشان می دهد ، یا متخصص همچنین می تواند از روش تشخیصی معروف به ترانس لوماسیون در محل تابش نور استفاده کند.

 

شکستگی های عمودی ریشه چگونه درمان می شوند؟

 

چندین روش درمانی مختلف برای دندان با شکستگی ریشه عمودی وجود دارد. در برخی موارد ، از انواع خاصی از مواد پر کننده برای چسباندن دندان ها یا جلوگیری از پیشرفت شکستگی استفاده می شود. با این حال ، در بیشتر موارد ، متداول ترین روش کشیدن دندان است. انجام این روش مهم است به محض تشخیص شکستگی ، زیرا عفونت مزمن می تواند استخوان اطراف دندان را بخورد که ممکن است برای حمایت از کاشت دندان در آینده لازم باشد.

 لمینت با قیمت مناسب

برای جلوگیری از برخورد با شکستگی عمودی ریشه ، در اینجا چند مرحله پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای محافظت از دندان های خود انجام دهید:

 

از آنجا که این شکستگی ها بیشتر در دندان های درمان شده با کانال وجود دارد ، در صورت امکان از این روش درمانی خودداری کنید. این به معنای تعیین وقت برای معاینات منظم دندانپزشکی است تا دندانپزشک بتواند مشکلات را زود تشخیص داده و به شما کمک کند تا از پوسیدگی جلوگیری کنید.

 لمینت با قیمت مناسب

اگر به درمان کانال ریشه نیاز دارید ، از متخصص اندودنتیست خود در مورد تکنیک پر کردن کانال ریشه که از آنها استفاده می کند سوال کنید و در مورد چگونگی کاهش خطر شکستگی ، مانند بعد از قرار دادن ، بحث کنید.

 

اگر علائم شما با موارد ذکر شده در بالا مطابقت دارد و نگران این هستید که دچار این نوع شکستگی شوید ، با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند تا علت علائم خود را شناسایی کرده و به شما کمک می کنند تا دندان های خود را سالم و سالم نگه دارید - بنابراین می توانید کمتر نگران باشید و لبخند بیشتری بزنید.



:: برچسب‌ها: شکستگی عمودی ریشه, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, ترمیم, لمینت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 21 فروردين 1400

بوی بد دهان

https://samanketab.roshdmag.ir/MediaServer/tHSz3w7XYqMusJP715eB44/13943_0_2019_1_0_0_0_jpg_0_0/%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%85%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%AF-%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86.jpg

بوی بد دهان

 

بوی بد دهان امروزه ، از جمله در جوامع متمدن ، کاملاً رایج است ، اما همچنین باعث آسیب های اجتماعی است. این مشکلات روانی را به همراه دارد. مشکلات اجتماعی ناشی از بوی بد دهان (بوی بد دهان حتی می تواند در ازدواج تأثیر منفی بگذارد) بیش از مشکلات بیولوژیکی است. در حقیقت ، اگر بوی بد دهان مشکلی اجتماعی ایجاد نمی کرد ، شاید به عنوان یک بیماری دیده نمی شد و برای درمان آن تلاش نمی شد. افرادی که از بوی بد دهان شکایت دارند ممکن است اعتماد به نفس خود را در زندگی اجتماعی خود از دست بدهند.

 

بوی بد دهان چیست؟

 

بوی نامطبوع دهان را بوی بد دهان یا بطور خلاصه هالیوز می نامند. تعریف بوی بد دهان به عنوان یک بیماری دشوار است. با این حال ، بوی بد دهان نیز می تواند نشانه ای از بیماری های بسیار مهم باشد. تقسیم بوی بد دهان به دو بخش فیزیولوژیک و پاتولوژیک امکان پذیر است.

 

1) نفس بد فیزیولوژیکی:

 

وقتی هر فرد سالم صبح از خواب بیدار می شود ، ممکن است گازهای جمع شده در دستگاه گوارش یا بوی بد دهان ناشی از باکتری هایی که در پشت زبان رشد می کنند ، ایجاد شود. مسواک زدن پشت زبان و استفاده از دهان شویه های حاوی روی و آدامس ها یک راه حل است.

بوی زشت نفس (نه در دهان) که پس از تغذیه دیده می شود نیز از نظر فیزیولوژیکی است. به عنوان مثال ، ترکیبات معطر فرار که به خون شخصی که سیر می خورد ، منتقل می شود. این بوی ناشی از دفع گازهای خونی از ریه ها بیماری نیست. به درمان نیاز ندارد.

 

2) بوی بد نفس (هالیوز واقعی):

 

بیماران مبتلا به هالیتوز پاتولوژیک ممکن است با شکایت از بوی بد دهان به دندانپزشک مراجعه نکنند. آنها یا از بوی زشت دهان خود بی اطلاع هستند ، یا آن را تحمل می کنند یا آن را می پذیرند.

 

موارد پاتولوژیک هالیتوز به 3 دسته تقسیم می شوند:

 

1. بیمار خود بوی دهان را تشخیص می دهد. 1/24 درصد از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند. آنها به طور کلی بوی دهان خود را می پذیرفتند. آنها با شکایتی متفاوت از هالیتوز به دندانپزشک مراجعه می کنند. با هشدار دندانپزشک درمان می شوند.

 

2. بو ، تشخیص اقوام است ، نه خود بیمار. 50٪ از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند.

 

3. بوی بد دهان سو ظن یا حدس بیمار است ، نه تشخیص خود یا نزدیکانش. یا ، بیمار در دوره های متناوب شکایت خفیف دارد. نسبت بیشتری از این بیماران به دندانپزشک مراجعه می کنند.

 

دلایل بوی بد دهان:

 

- ترکیبات گوگرد که باقیمانده باکتری های ساکن حفره دهان هستند ، بوی بد می دهند. باکتری های مرده یا در حال مرگ ، ترکیبات گوگرد را آزاد می کنند.

- لایه های باکتری و مواد غذایی در پشت زبان جمع می شود. سطح زبان ساختاری بسیار خشن دارد و برای زندگی باکتری ها مناسب است. مقادیر زیادی ترکیبات گوگردی نیز در این مناطق تجمع می یابد.

- در کسانی که بیماری لثه شدید دارند ، مناطق غیرقابل دسترسی وجود دارد که بعید است خود به خود تمیز شوند. چنین مناطقی مانند جیب های عمیق لثه نیز بوی بد می دهد.

- اگر سطح زبان ، لثه و دندان تمیز نشود ، برای زندگی باکتری در مدت زمان کوتاه مناسب می شود.

- به خصوص در عفونت های سینوسی و ریه ،

- دیابت (مانند بوی استون) ،

نارسایی کلیه (مانند بوی ماهی) ،

- نارسایی کبدی ،

اختلالات متابولیسم (ممکن است تشخیص آن دشوار باشد ، بوی بد ماهی گاهی می رسد) ،

- گرسنگی ، رژیم غذایی ، خشکی دهان ، روزه داری (چربی و پروتئین در بدن در کمبود مواد غذایی مایع حل می شوند ، محصولات جانبی این متابولیسم به عنوان بوی بد دهان منعکس می شوند)

 

 



:: برچسب‌ها: بوی بد دهان, اجتماعی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, هالیوز,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 19 فروردين 1400

غذاهایی که باید در درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید

https://3k9pi2sm0491ksmp5ktsbsz7-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/01/braces-with-food.jpg

غذاهایی که باید در درمان ارتودنسی از آنها اجتناب کنید

به ویژه ، بیشترین مسئله ای که توسط افرادی که تازه در درمان بریس استفاده می کنند مورد بررسی قرار می گیرد این است که چه غذاهایی را می توانند در طول روند درمان مصرف کنند و نمی توانند مصرف کنند و به چه چیزهایی توجه خواهند کرد. مهمترین دلیل این امر این است که بعد از اتصال بریس ها ، ابتدا فشار بر روی دندان ها با براکت روی آنها احساس می شود.

 

در چند روز اول باید مراقب باشید که غذاهای نرم بخورید ، از چیزهای سخت ترد دور باشید و چیزهایی مانند ساندویچ یا سیب را گاز نگیرید.

 

در درمان بریس ها ، بریس ها با قطعات کوچک فلزی به نام براکت به دندان ها متصل می شوند. از طرف دیگر براکت ها با چسب های بیولوژیکی به دندان ها متصل می شوند که پس از درمان به راحتی برداشته می شوند. حتی اگر این فناوری طی سالها پیشرفت کرده و براکت ها و چسب های قوی تری در حال تولید هستند ، برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید هنگام استفاده از این براکت ها از آنها اجتناب کنید.

 

مهمترین آنها غذاهای سخت است. حذف برخی از غذاها مانند ذرت بو داده ، چیپس ، آجیل برای مدت زمان مشخصی از زندگی مفید است. علاوه بر این ، شما باید غذاهایی مانند میوه های سخت مانند سیب ، هویج ، گوشه پیتزا و پوسته سخت نان را با دقت بخورید.

 

اگرچه غذایی وجود ندارد ، اما عاداتی مانند قند زدن نیز باعث از بین رفتن بریس ها می شود. علاوه بر غذاهای سفت ، برخی از غذاهای شیرین و چسبناک دشمن اصلی بریس ها هستند.

 

آدامس ، لوبیای ژله ، شکلات های کارامل و نوشیدنی های اسیدی با محتوای قند بالا ؛ کک و نوشابه همچنین ممکن است شما را مجبور به مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تغییر بریس خود کند.

 

در این دوره ، خوردن غذاهایی که به راحتی جویده می شوند اما چسبناک نیستند به شما کمک می کند تا به راحتی این دوره را پشت سر بگذارید. توجه ویژه ای به این امر باید صورت گیرد که در طی این درمان از سیگارهایی که به وضوح برای سلامتی مضر هستند استفاده نشود. برای جلوگیری از لکه های دندان و تارتار پس از درمان ، بسیار مهم است که از سیگار دور باشید.

 

با توجه به این اطلاعات ، در طول درمان ارتودنسی ؛

 

از مصرف نوشیدنی های اسیدی مانند کولا و سودا خودداری شود. اگر قرار است نوشیده شود ، باید به ندرت و با نی نوشیده شود.

 

از غذاهایی که به بریس ها و دندان ها می چسبند مانند لوبیا ژله ای ، آدامس و دلمه بوقلمون باید خودداری کنید.

 

باید مراقب باشید که میوه های سخت مانند سیب ، گلابی و غذاهایی مانند استیک و پیتزا را با برش دادن ، خرد کردن آنها به قطعات کوچک بخورید.

 

خوردن تنقلات ضروری است زیرا باعث از بین رفتن براکت ها و سیم ها می شود.

 

غذاهایی که دارای دانه هایی مانند گیلاس ، آلو ، زیتون و زردآلو هستند باید با حذف دانه های قبلی مصرف شوند.

 

غذاهایی مانند ساندویچ ، نان تست ، همبرگر را نباید با گاز گرفتن خورد ، بلکه آنها را به قطعات کوچک تقسیم کرد.

 

علاوه بر تمام این غذاهای ممنوع ، غذاهایی که به سیم آسیب نمی رسانند و فشار دهان را افزایش می دهند. به راحتی می توانید غذاهای نرم مانند سوپ ، خورشت ، ماکارونی ، مرغ ، غذاهای دریایی را مصرف کنید.



:: برچسب‌ها: درمان ارتودنسی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, بریس, تغذیه,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : دو شنبه 16 فروردين 1400

درمان اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان

https://markhamdentalcentre.ca/wp-content/uploads/2018/03/Clear-braces-1024x709.jpeg

درمان اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان

متخصصان ارتودنسی شلوغی دندان ها و بی نظمی فک ها را اصلاح می کنند. پس از پنج سال آموزش دندانپزشکی ، آنها با گذراندن تقریباً پنج تا هفت سال آموزش تخصصی متخصص می شوند. متخصصان ارتودنسی معتقدند که درمان های ارتودنسی فقط باید توسط متخصصان انجام شود. در حالت ایده آل ، دندان های پایین باید صاف و جعبه مانند باشند و دندان های بالا باید صاف و مانند درب جعبه باشند. یکی از مهمترین مزایای درمان ارتودنسی این است: دندان ها درون استخوان فک حرکت می کنند. آنها به طور طبیعی بدون نیاز به برش یا روکش صاف می شوند.

 

اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان چیست؟

به عنوان یک اختلال ارتودنسی در بزرگسالان. ازدحام ، پراکندگی ، کراس بایت قدامی- جانبی ، ساییدن دندان ، ساییده شدن لثه ، دندانهای از دست رفته واژگون شده ، برجستگی ، گازگرفتگی ، نیش عمیق ، فک پایین و بالا فک جلو یا عقب دیده می شود. در صورت سالم بودن لثه و بافت استخوانی اطراف دندان ها ، درمان همه این اختلالات در هر سنی امکان پذیر است. در روزهای اول درمان ارتودنسی (فقط سه تا پنج روز) ، به دلیل مقاومت دندان ها در برابر حرکت ، ممکن است درد و درد با سرعت های مختلف از فردی به فرد دیگر وجود داشته باشد. در هفته اول-دوم ممکن است به دلیل ثابت بودن وسایل ارتودنسی در لب ها و گونه ها تحریک ایجاد شود. پس از آن ، تقریباً در هیچ مرحله از درمان چنین ناراحتی ای احساس نمی شود.

 

 

از جراحی ارتوگناتیک می توان در اختلالات شدید ارتودنسی استفاده کرد.

اصلاح برخی اختلالات ارتودنسی در بزرگسالان فقط با حرکت دادن دندان ها امکان پذیر نیست. ممکن است لازم باشد فک ها را با درمان جراحی ارتوگناتیک حرکت دهید. ابتدا دندان ها اصلاح می شوند ، سپس جراحی فک برای اصلاح فک ها انجام می شود ، در نهایت دندان ها با جزییات و درمان تقویت آغاز می شوند. اصلاح دندان و فک کافی نیست بلکه حفظ موقعیت و دوام مناسب آنها نیز ضروری است. بنابراین ، درمان تقویت کننده در پایان درمان ارتودنسی انجام می شود. با این حال ، مهم است که تقویت در مرحله تشخیص و برنامه ریزی درمان آغاز شود و در طول درمان بالغ شود.

 

 

آیا کشیدن دندان در تمام موارد تنگی در درمان ارتودنسی انجام می شود؟

اگر به دلیل محدودیت بیش از حد فضای ، کج شدن وجود داشته باشد ، بعضی اوقات باید دندان های دائمی بدون دندان های شیری و دندان های سالم که خراب نیستند ، کشیده شوند. هیچ کس دوست ندارد این دندانها به طور عادی کشیده شوند. اما اگر ناحیه استخوان فک برای تراز شدن دندانها به روشی سالم و دائمی کافی نباشد ، کشیدن دندان باعث خراب شدن مجدد دندانهای اصلاح شده نمی شود. در چنین حالتی ، کشیدن دندان باعث از بین رفتن چند دندان می شود ، اما همه دندان ها می توانند بهتر تمیز شوند زیرا به درستی تراز شده اند ، عملکرد بهتری خواهند داشت ، ماندگارتر خواهند بود و در طولانی مدت بسیار سالم خواهند بود.

 

اگر به دلیل محدودیت فضا میزان شلوغی کمی وجود داشته باشد ، می توان فضای کوچک را با حداقل ساییدگی خطوط استوایی که گسترده ترین نقاط دندان هستند ، بدون نیاز به کشیدن دندان فراهم کرد. این روش یک روش مضر ، دردناک یا دردناک نیست. فقط قسمت بسیار کمی از مینای دندان ساییده و صیقل داده می شود. بنابراین به هیچ وجه خطر پوسیدگی را افزایش نمی دهد و باعث حساسیت و گزگز نمی شود. اما باید خیلی با دقت و دقت انجام شود. معمولاً می توان آن را دو یا سه بار تکرار کرد.

 

استفاده از بریس باعث پوسیدگی دندان نمی شود ، بنابراین توجه به بهداشت دهان و دندان ضروری است.

بعد از هر وعده غذایی باید حدود پنج دقیقه مسواک بزنیم. اگر این کار را نکنیم ، بسته به کیفیت میراث ژنتیکی ، ممکن است دندان های ما به مرور زمان خراب شوند. اگرچه افرادی هستند که هرگز مسواک نمی زنند اما پوسیده نمی شوند ، دندان های خود را زیاد مسواک می زنند اما کمی خراب می شوند ، تعداد آنها کم است. غیر قابل تصور است که ما به عنوان افراد متمدن و اجتماعی مرتباً مسواک نزنیم. شما به یاد می آورید که پدربزرگ زلزله چه گفته است. "زمین لرزه ها کشته نمی شوند ، ساختمانهای بدساخته می کشند." براکت هایی که در طول درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شوند ، دندان ها را نمی پوسند و باعث ایجاد لکه هایی نمی شوند که هرگز روی دندان ها ظاهر نمی شوند ، یعنی "دندان دوستانه" هستند. اما اگر در حین درمان دندان ها به طور کامل تمیز نشوند ، متأسفانه دندان خراب می شود و لکه های دائمی ایجاد می شود.

 

 

دستگاه های مورد استفاده در درمان های ارتودنسی

هر فرد از هفت تا هفتاد دوست دارد دندانهای صاف داشته باشد ، اما نمی خواهد دستگاه هایی که دندان های آنها را صاف می کند در حالی که دندان های آنها صاف است ، ظاهر شوند. این یک واکنش بسیار طبیعی است زیرا درمان ارتودنسی به طور کلی به عنوان "درمان مفتولی" شناخته می شود. اگرچه در افراد مختلف متفاوت است ، اما یک دوره طولانی از یک سال تا دو و نیم سال ، درمان فعال غیر فعال و ثابت و یک ساله را شامل می شود. این دوره معمولاً برای افراد بسیار طولانی است. کسانی که این دوره را بیش از حد طولانی می دانند و دندان هایشان بریده شده و روکش دارند ، پلاک های شفاف یا براکت های شفاف را ترجیح می دهند و دندان های خود را طبیعی می کنند.

کلینیک دندانپزشکی کرج

همچنین کسانی هستند که اصلاحات سفید دارند. بنابراین ، اخیراً در دستگاه های شفاف پیشرفت های عددی و تکنولوژیکی زیادی صورت گرفته است. امروزه گزینه های زیادی در دسترس است ، از جمله براکت های فلزی سنتی (ثابت) ، براکت های شفاف (ثابت) ، براکت های زبانه ای داخلی (ثابت) و صفحات شفاف (قابل جابجایی). پلاک های شفاف می توانند برای هر مورد مفید باشند ، اما ممکن است به طور کامل موارد را اصلاح نکنند ، به خصوص مواردی که با کشیدن دندان انجام می شود. در اینجا ، تشخیص افتراقی و برنامه درمانی متخصص ارتودنسی بسیار مهم است.

 

براکت های سرامیکی

براکت هایی که در طول درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شوند ، دندان ها را نمی پوسند و باعث ایجاد لکه هایی نمی شوند که هرگز روی دندان ها ظاهر نمی شوند. اما اگر در حین درمان دندان ها به طور کامل تمیز نشوند ، متأسفانه دندان خراب می شود و لکه های دائمی ایجاد می شود.

 کلینیک دندانپزشکی کرج

به لوازم ارتودنسی ثابت "براکت" گفته می شود. آنها به دندان ها متصل می شوند و در پایان درمان برداشته می شوند. آنهایی که از فلز بیشترین دیده می شوند ، موارد شفاف کمترین ، آنهایی که زبان هستند به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند. با استفاده از دستگاه های ثابت ، دندان ها به ایده آل ترین حالت ممکن در هر مورد اصلاح می شوند. صفحات شفاف را می توان متصل و جدا کرد و هنگام اتصال متصل نمی شوند. آنها فقط دندان ها را صیقل می دهند. با استفاده از صفحات شفاف ، دندان ها در موارد ساده به طور ایده آل اصلاح می شوند. در پایان درمان ارتودنسی طولانی و در ابتدا دشوار ، مزایای درمان چندین برابر بیشتر از معایب آن است. درمان های ارتودنسی سلامت و زیبایی دهان و دندان ما را به سطح مطلوب می رساند. ساختار سالم و زیبایی دهان و دندان در نمایان بودن بسیار موثر است. این امر به جنبه های شخصی ، اجتماعی و شغلی زندگی ما بسیار مثبت کمک می کند.

 



:: برچسب‌ها: جراحی , ارتودنسی, دندانپزشک, بریس, پروتزهای ثابت, کشیدن دندان, براکت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 14 فروردين 1400

چرا دندان های ما پیر می شوند؟

 

چرا دندان های ما پیر می شوند؟

امروزه تغییر عادات غذایی نقش زیادی در سایش دندان ها دارد. مصرف گسترده نوشیدنی های اسیدی و افزایش مصرف کربوهیدرات به ویژه قند و غذاهای شیرین را می توان از جمله عواملی دانست که بر سلامت دندان تأثیر منفی می گذارد. حتی در تمیزترین دهان که هر روز به طور مرتب مسواک می زنند ، از نخ دندان استفاده می شود و دائماً تحت کنترل دندانپزشک است ، پوشیدن و پهن شدن آن فقط به دلیل حرکت معصوم جویدن روزانه امری اجتناب ناپذیر است. در دندان هایی که در طول زندگی در عملکردهای جویدن شرکت می کنند ، ممکن است تغییراتی مانند فرسایش ، عقب ماندگی های فیزیولوژیکی لثه ایجاد شود که منجر به نازک شدن بافت مینای دندان با گذشت زمان شود و به دلیل عوامل شیمیایی ، تیرگی رنگ دندان ها مشاهده شود.

 

دندان ها اندامی نیستند که به طور مداوم مانند مو یا ناخن در بدن تولید و تجدید شوند. آنها فقط دو بار ، شیر مادام العمر و دندان مصنوعی دائمی رخ می دهند. دندان هایی که شکل گیری خود را در سنین 12-14 سالگی کامل می کنند ، برای یک عمر بدون بازسازی استفاده می شوند. 4 دندان که فقط در دهه بیستگی شکل می گیرند ، 28 دندان که قبلاً تشکیل شده اند را می پیوندند و مجموع دندان ها را به 32 دندان می رسانند. در حالی که متوسط ​​عمر بشر تا قرون وسطی حدود 30 سال بود ، اما امروز 80-90 ساله است. به عبارت دیگر ، در حالی که دندانهای دائمی در گذشته 15-20 سال به مردم خدمت می کردند ، این دوره در سالهای بعدی به 70-65 سال افزایش یافت. علاوه بر این ، در قرن های اخیر ، استفاده از شیرینی های شیرین ، شیرینی ها ، اسیدهای ضد باکتری و مواد غذایی رنگی در غذاها جای خود را در زندگی روزمره گرفته است و باعث می شود دندان ها در طول عمر طولانی انسان سایش بیشتری داشته باشند. اجتناب ناپذیر است که دندان های باقیمانده در دهان در این دوره خراب شوند ، ساییده شوند ، تیره شوند ، طول آنها کوتاه شود ، ترک و شکستگی ایجاد شود.

 

در طول زندگی بشر ، دندان ها به صورت مراحل پیری می شوند در دوران کودکی ، انتهای دندان ها اشک ریزی دارند و قسمت شفاف آنها کاملاً بالا است. در سن جوان تر ، دندانه ها کاهش یافته اند ، اما شفافیت ها ، یعنی مینا ، هنوز سر جای خود هستند. به دلیل برخی از داروها که تا این دوره استفاده می شود یا اختلال در مراقبت روزانه ، تغییر رنگ و زردی دندان ایجاد می شود. سفید کردن دندان ، لمینیت کامپوزیت و پر کننده های زیبایی می توانند ظاهر را مانند گذشته زیبا کنند. در ابتدای بزرگسالی ، سایش دندان ، تغییر رنگ و از دست دادن آن برای افراد بیشتری اتفاق می افتد. در این دوره ، به لطف سفید شدن ، لمینیت کامپوزیت ، ورقه های چینی زیبایی می توان تصویر را بازیابی کرد. در بزرگسالی ، ظاهر دندان ها در بیشتر این گروه بسیار تغییر کرده است. از دست دادن رنگ و اندازه دندان ها اکنون نگران کننده است. از آنجایی که قرار گرفتن در این حالت روند آهسته ای است که زمان زیادی به طول می انجامد ، فرد غالباً از این وضعیت بی اطلاع است. اغلب ، وقتی آنها به عکس های قدیمی خود نگاه می کنند ، از نزدیک عکس می گیرند یا به دوستان قدیمی یا دندانپزشکان هشدار می دهند ، می فهمند که دندان های آنها مانند گذشته سالم به نظر نمی رسد. در این دوره ، اختلالات لثه ، حساسیت ، از دست دادن دندان همراه با از دست دادن زیبایی ، شایع است. جا به جایی دندان ها نیز یکی از مشکلات رایج است. از بین بردن این موارد می تواند با چند پر کردن ساده باشد یا ممکن است برای همه ترمیم های دهان لازم باشد. شرایط را نیازهای شخص تعیین می کند. در سنین پیری ، از دست دادن دندان ، کوتاه شدن طول ، شلوغی یا فاصله گذاری ، سطوح حساس ، فرو رفتگی لثه ، رنگ زرد شدن ، خط لبخند فرسوده اجتناب ناپذیر است. حتی اگر تا این مدت دندان ها خیلی محکم کنترل شده باشند و دردی وجود نداشته باشد ، ترمیم های مختلفی برای بازگرداندن عملکرد و اصلاح تصویر لازم است. با توجه به موقعیت اجتماعی و بودجه فرد ، ممکن است برنامه هایی مانند پروتز دندان ، پرسلان کامل دهان یا پروتز ایجاد شود. صرف نظر از شرایط دهان و سن بیمار ، نباید فراموش کرد که از دندان های یکسان برای یک عمر طولانی استفاده می شود و برای افزایش طول عمر باید تمام اقدامات احتیاطی لازم انجام شود.

 

 

 

برای تقویت دندان ها در صورت پیری چه روش هایی می توان انجام داد؟ اول از همه ، لازم است به اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی شش ماهه اشاره کنیم. بعد از معاینه ، دندانپزشک با توجه به میزان و علت سایش مناسب ترین روش درمانی را برای فرد تعیین می کند و در بسیاری از موارد ، قبل از بروز مشکل از آن جلوگیری می کند. به عنوان مثال ، کنترل معاینه لثه با معاینات معمول امکان پذیر است. دندان قروچه (دندان قروچه) عادت بسیار رایجی است که دندانها را فرسایش می دهد. با استفاده از پلاک شبانه و برخی داروهای آرامش بخش می توان از آسیب دیدن دندان جلوگیری کرد.

 

 

 

اگر تغییر فقط به صورت رنگ آمیزی باشد ، می توان دندان ها را با روش های سفید کننده به رنگ طبیعی خود بازگرداند. با این حال ، در بیشتر موارد ، این مسئله با مشکلات دیگری مانند تغییر رنگ ، فرسایش مینای دندان ، عقب ماندگی لثه و پوسیدگی بازو دیده می شود. در چنین مواردی ، سفید کردن ممکن است کافی نباشد ، می توان از لمینت های نازک سرامیکی چسبیده به جلوی جلوی دندان ها برای بازگرداندن عملکرد و زیبایی از دست رفته استفاده کرد.

 



:: برچسب‌ها: سایش دندان, روش های سفید کننده , فرسایش مینای دندان, لمینیت , کامپوزیت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 5 فروردين 1400

ترمیم دندان

 

ترمیم دندان

به فرآیند بازیابی عملکرد و شکل ظاهری دندانی که در اثر پوسیدگی یا سایش با از بین بردن بافت های دندان ، یکپارچگی و عملکرد ساختاری خود را از دست داده است ،ترمیم دندان گفته می شود.

عواملی مانند توانایی مقاومت در برابر فشار جویدن در دندانهای خلفی ، از بین نبردن زیبایی ظاهری دندانهای قدامی و آسیب نرساندن دندانها هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از مواد پر کننده ، در نظر گرفته می شوند.

 

1- پر کردن آمالگام

این ماده همچنین به عنوان پر کردن فلز شناخته می شود ، زیرا در برابر مقاومت در برابر جویدن مقاوم است ، می توان آن را در دندانهای گروه پشت ترجیح داد ، این ماده ماده زیبایی پر کننده نیست زیرا به رنگ خاکستری است.

 

2- پر کردن کامپوزیت

هدف از دندانپزشکی ترمیمی کامپوزیت ها به دلایل زیبایی ترجیح داده می شوند ، که همان رنگ دندان ها هستند ، ترجیح داده می شوند. از کامپوزیت ها می توان برای اهداف زیبایی استفاده کرد زیرا می تواند رنگ و شکل دندان ها را تغییر دهد.

 

3-مواد پر کننده سرامیکی

خواص فیزیکی و شیمیایی سرامیک ها نسبت به کامپوزیت و آمالگام به خصوصیات ساختار دندان نزدیکتر است.

 

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

 

احساس گرما ، سرما و حساسیت زیاد

 

تغییر رنگ تیره روی سطح جویدن دندان ها یا روی سطح تماس با دندان های کناری

 

برجستگی های تیز در دندان ها ، احساس پوکی

 

درد هنگام جویدن دندان ها

 

آیا در طی ترمیم کردن بیهوشی لازم است؟

 

پرکردگی هایی که پوسیدگی دندان ها را از بین نمی برند ، می توانند بدون بی حسی درمان شوند ، اما در پرکردگی هایی که به برداشتن عمیق  پوسیدگی احتیاج دارند ، بی حسی هم برای راحتی بیمار و هم برای دستکاری راحت پزشک لازم است.

 

آیا بعد از ترمیم دندان حساسیت ایجاد می شود؟

بسته به عمق پر کردن ، ممکن است حساسیت به سرما و گرما تا یک ماه وجود داشته باشد. پس از پر کردن ، حساسیت شما باید کاهش یابد. اگر حساسیت شما به تدریج افزایش می یابد ، اگر شب درد دارید باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

آیا دندان ترمیم شده پوسیده می شود؟

در صورت عدم رعایت بهداشت کافی دهان ، دندان پر شده ممکن است دوباره خراب شود.



:: برچسب‌ها: ترمیم دندان , پر کردن دندان , دندانپرشکی, عصب کشی, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1399

اگر این مواد در خمیر دندان شما هستند احتیاط کنید!

https://th.bing.com/th/id/OIP.cxrvhucFk8_Z6k0vzIlPOwHaE7?pid=ImgDet&rs=1

اگر این مواد در خمیر دندان شما هستند احتیاط کنید!

خمیر دندان مورد استفاده برای سلامت دهان و دندان می تواند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد. ما می توانیم درک کنیم که مردم وقتی در شرایط امروز ارزیابی می شوند ، بیشتر به ظاهر خود توجه می کنند. این اهمیت که به ظاهر خارجی داده می شود ، نیاز به توجه به بهداشت دهان و دندان را نشان می دهد. این واقعیت که افراد به خصوص در تابستان صمیمی ترند ، علاقه آنها به کاهش وزن سریع و مقالات مربوط به بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.

با توجه به امروز ، جایی که ظاهر بسیار مهم است ، پیشرفت های مهمی در مسائل بهداشتی تجربه شده است. ما قبلاً با شما در میان گذاشته ایم که مسواک ها و خمیرها حاوی مواد تهدید کننده مهمی هستند.

به دلیل مشکلات عمومی ، شرکت های تولید کننده مسواک و خمیر دندان آن ماده را حذف کرده و محصولات جدید خود را با مردم به اشتراک گذاشتند. این ماده که به ویژه در خمیردندان ها یافت می شود ، به عنوان ماده ای که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، برجسته می شود. لیست این موارد در زیر با شما به اشتراک گذاشته شده است.

 

سیلیس هیدراته

فلورید سدیم

تریکلوزان

سدیم لوریل سولفات

خطرناک ترین ماده در بین آنها سیلیس هیدراته است ، که توسط نتایج تحقیقات مشخص شده است. اول از همه ، سدیم فلوراید برخلاف تصور عمومی ماده مفیدی برای انسان نیست. شما باید در مورد مضر بودن 4 مورد ذکر شده در بالا توافق کنید.  قطعاً باید آن را جایگزین کنید ، خصوصاً اگر خمیر دندان حاوی سیلیس هیدراته دارید. سدیم لوریل سولفات به عنوان نوعی ماده به طور کلی در تمیز کردن محصولات استفاده می شود. کسانی که مشکل لثه دارند قطعاً باید خمیر دندان خود را با این ماده عوض کنند. زیرا جهت تحقیقات نشان می دهد که؛ سدیم لوریل سولفات ماده ای تحریک کننده و مضر برای پوست است.

2 موردی که در بالا به آن اشاره شده است قطعاً   بزرگترین نمونه ای است که سلامت دهان و دندان افراد را تهدید می کند. اگر خمیر دندان حاوی این مواد دارید ، تغییر آنها مناسب است.



:: برچسب‌ها: خمیر دندان , مسواک, دندانپزشک, سلامت دهان و دندان, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 26 اسفند 1399

پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

https://th.bing.com/th/id/OIP.6HCp_dtHczc7JJhM5D1a6AAAAA?pid=ImgDet&rs=1

پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند.

پوسیدگی دندان مانند یک بیماری عفونی می باشد و ضایعات موجود در مادران باردار به نوزادان می تواند از یک دندان به دندان دیگر منتقل شود. باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند. دندان های نوزادان به ویژه در برابر این باکتری ها آسیب پذیر است. وقتی این باکتری ها روی دندان های نوزادان شروع به تکثیر می کنند ، پوسیدگی سریعی رخ می دهد که ما آن را پوسیدگی بطری می نامیم.

 

باکتری هایی که از طریق نوک پستان منتقل می شوند

یکی از بزرگترین اشتباهات صورت گرفته در بهداشت دهان و دندان این است که مادر پستانک را با دهان خود تمیز می کند و سپس آن را قبل از دادن پستانک به دست کودک می دهد. ضایعات در دهان مادر یا در دهان شخص دیگری که این حرکت را ایجاد می کند ، یعنی باکتری ها ، پس از این حرکت به نوزاد منتقل می شود. این حرکت که تصور می شود یک حرکت تمیزکاری است ، در واقع برای کودک کاملاً اشتباه و مضر است.

 

دوره انتقال باکتری به کودک

پس از رویش دندان های کودک ، تولید مثل باکتری ها در دهان آغاز می شود. این باکتریها وقتی مادر یا شخص دیگری با دهان کودک تماس می گیرند و باعث کبودی در دهان کودک می شوند ، معمول می شوند.

 

توصیه های ما در مورد بهداشت دهان و دندان در نوزادان

پس از بیرون آمدن دندان های کودکان ، یعنی بعد از ماه ششم ، مادر باید شروع به تمیز کردن دندان های کودک به صورت روزانه کند. از این دوره ، او باید دندان های خود را بسیار سالم نگه دارد و باید با رعایت فاصله از کودک از نظر بهداشت بسیار دقیق باشد.

هرکسی که والدین یا مادربزرگ های دلسوز را نگه دارد نباید هنگام چشیدن غذا از ابرو کودک استفاده کند.

کسانی که در دهان خود کبودی دارند یا کسانی که به بهداشت دهان و دندان توجه نمی کنند ، هرگز نباید لب های کودک را ببوسند.

از مسواک مشابه نباید برای کودک استفاده شود و باید از مسواک جداگانه برای کودک استفاده شود.

شما باید کودک خود را تا آنجا که ممکن است از باکتری های دهانی که فکر می کنید آلوده می کنند دور نگه دارید.

مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت دهان و دندان باشند.

غذایی که آنها در دوران بارداری می خورند به نوزادان آنها تحویل داده می شود. بنابراین ، اگر تصور می شود که هضم غذا از دهان شروع می شود ، مادران باردار باید تا آنجا که ممکن است به بهداشت دهان و دندان توجه کنند.

از آنجا که پوسیدگی های دهان یا باکتری های دهان از طریق غذا به کودک می رسند ، این امر ممکن است برخی از مشکلات سلامتی در کودک یا پوسیدگی دندان های آینده و اثرات مشابه ایجاد کند.

مادران و پدران باردار قطعاً باید از دهان و دندان قبل از بارداری مراقبت کنند ، و بهداشت دهان و دندان باید تحت کنترل دندانپزشکان 3-6 ماهه قرار گیرد.



:: برچسب‌ها: پوسیگی دندان, بهداشت دهان و دندان, مسری, کودکان, دندانپزشک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399

مراقب سفید کننده های دندان باشید!

 

https://static2.eghtesadonline.com/thumbnail/5io1JEBzMyj8/rRvjtZexuU_cAYC4vUQ0VUBPX8SpERyzql4FJWeYUjy5yClMGuME-wjbl3Snx6dwMUhC2bCiquE,/%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86.jpg

مراقب سفید کننده های دندان باشید!

دکتر محسن برزگران می گوید در فرآیند سفید کردن دندان ، از "پراکسید هیدروژن" که توسط بدن به عنوان یک محصول طبیعی نیز تولید می شود ، استفاده می شود ، بنابراین آسیبی به سطح دندان وارد نمی شود.

 

کلینیک دندانپزشکی مینوسا در میرداماد ، رئیس گروه بیماری های دندان. دکتر محسن برزگران با بیان اینکه اگر روش سفید کردن دندان تحت کنترل و نظارت دندانپزشک اعمال شود مشکلی پیش نمی آید ، گفت: "با این حال ، اگر بیماران به طور ناخودآگاه از این محصولات در خانه استفاده کنند ، ممکن است به دندانها و لثه آسیب برساند و باعث حساسیت شود. در دندانها

 

محسن برزگران گفت كه با توجه به اهمیت زیبایی دندان ، روش های سفیدكاری مورد توجه قرار می گیرد و حتی افرادی كه برای درمان و كنترل به دندانپزشك مراجعه نمی كنند ، برای سفید كردن دندانهای خود به كلینیك ها مراجعه می كنند.

 

محسن برزگران با بیان اینکه سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک در کلینیک ها و یا توسط بیمار در خانه با دستور دندانپزشک قابل استفاده است ، اظهار داشت که بیماران همچنین می توانند این کار را به تنهایی با موادی که مستقیماً از داروخانه ها می خرند انجام دهند.

 

محسن برزگران با اشاره به اینکه "پراکسید هیدروژن" ، که به عنوان یک محصول طبیعی نیز توسط بدن تولید می شود ، در روند سفید شدن دندان استفاده می شود ، بنابراین هیچ آسیبی به دندانها وارد نمی کند ، محسن برزگران گفت: "اگر فرایند سفید کردن تحت کنترل و نظارت بر دندانپزشک ، مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال ، استفاده ناخودآگاه از این محصولات در خانه توسط بیماران ممکن است به دندان ها و لثه آسیب برساند و باعث ایجاد حساسیت در دندان ها شود. بنابراین ، دوز و زمان استفاده باید توسط دندانپزشک توصیه شود. "

 

در کشورهای غربی "دندانه دار کردن (OTC)" ، نوار سفید کننده و قلم های فروخته شده در داروخانه در ایران ، لاک الکل ها ، خمیر دندان و آدامس با علاقه زیادی از بیماران روبرو می شوند که محسن برزگران اظهار داشت: سفید کننده ضعیف آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث سفیدتر به نظر رسیدن دندان ها با اثر رنگ آمیزی و تصفیه کننده های مختلفی می شود که برای از بین بردن لکه ها ایجاد می شود. بیماران بدون مشورت با پزشکان نباید به این روشها متوسل شوند. "

برزگران اظهار داشت: روش سفیدكردن دندان كه توسط خود بیمار در منزل و تحت كنترل دندانپزشك اعمال می شود به مدت نیم تا یك ساعت در روز به مدت 2 تا 6 هفته انجام می شود و توضیح داد كه برخی از بیماران به دلیل احساس ناراحتی

 

محسن برزگران با بیان اینکه یک برنامه کوتاهتر و کنترل شده توسط پزشک دارای مزایایی از جمله سفید کردن موثر در مدت زمان کوتاه ، کاهش حساسیت در دندانها و لثه ها و افزایش انگیزه بیمار است ، گفت: "امروزه محصولات سفید کننده دندان بسیار متنوعی هستند. پزشکان می توانند مناسب ترین موارد را برای بیماران خود انتخاب و استفاده کنند. "

 

سفید کردن لیزر چیست؟

 

 با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر روشهای سفید کردن با استفاده از منابع نوری توجه زیادی را به خود جلب کرده است ، گفت که با این روش می توان با دستیابی به افزایش دما کنترل شده بدون آسیب رساندن به مینای دندان ، دندانها را به طور موثر سفید کرد.

 

محسن برزگران گزارش داد که اگرچه این روش موثرتر است ، اما درمان زمان کمتری طول می کشد.

 

برزگران با بیان اینکه این سوال که "آیا دندانهای سفید شده به حالت سابق خود باز خواهند گشت" می تواند به ذهن خطور کند ، گفت که در برخی از بیماران ، دندان هایی که سفید شده اند سال ها بدون تغییر باقی مانده و برخی از افراد می توانند دوباره برگردند.

محسن برزگران  همچنین به این نکته توجه داشت که غذاهای رنگی ، سیگار ، قهوه ، چای و نوشیدنی های اسیدی باعث تیره شدن رنگ دندان می شود.



:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, بهداشت دهان ودندان, دندانپزشکی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 19 اسفند 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.