بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


استفاده از لیزر در دندانپزشکی

 

https://sos-israel.com/wp-content/uploads/2020/12/laser-dentistry2.jpgاستفاده از لیزر در دندانپزشکی

از لیزرهای بافت نرم که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند ، در دندانپزشکی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

این ماده معمولاً برای شکل دادن به لثه ها استفاده می شود که به "لبخند لثه ای" معروف است ، در مواردی که لثه ها هنگام لبخند زدن زیاد یا در اصلاح موقعیت های عدم تقارن لثه زیاد دیده می شوند.

 

از لیزر می توان در عمل جراحی فرنکتومی (از بین بردن پیوست های عضلانی) ، درمان هایپرپلازی لثه (بزرگ شدن لثه) ، عمل جراحی (برداشتن هود لثه روی دندان در حال انجام) ، آشکار سازی دندان ها و برخی آسیب های دهانی (گرانولوم پیوژنیک ، ماسکول) و روش های بیوپسی.

 

در صورت وجود زخم های آفتی و تبخال لب ، با استفاده از لیزر مدت زمان بهبود به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

 

با استفاده از لیزر در جراحی ، خونریزی وجود ندارد و نیاز به بخیه از بین می رود. به دلیل این خواص ، می توان از آن در کودکان و همچنین بزرگسالان با خیال راحت استفاده کرد. ما غالباً از آن برای آشکار کردن دندانهای کمشده در کودکان استفاده می کنیم.

 

سفید شدن دندان با لیزر به دلیل کوتاه بودن زمان عمل و نتایج مثبت ترجیح داده می شود.



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, تکنولوژی, لیزر,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 25 ارديبهشت 1400

چرا باید پر کننده های آمالگام خود را جایگزین کنید؟

https://th.bing.com/th/id/R74d2ae2c8e7f18ef8607b4e35373b65f?rik=fFcoW9kBxaFDRQ&pid=ImgRaw

چرا باید پر کننده های آمالگام خود را جایگزین کنید؟

اگر 30 سال یا بیشتر هستید و پر کننده دارید ، احتمالاً دهان شما دارای پر کننده های آمالگام قدیمی نقره ای است. در حالی که قبلاً پر کننده های آمالگام تنها گزینه بود ، با تحقیقات و پیشرفت های امروزی در دندانپزشکی ، برخی از خطرات مربوط به سلامتی مربوط به پر کردن مواد آمالگام فلزی یافت شده است.

 

بعلاوه ، امروزه دندانپزشکان ترجیح می دهند مواد کامپوزیتی به رنگ دندان باشند که نه تنها از نظر بصری جذابیت و زیبایی بیشتری دارند بلکه عملکرد بهتری نسبت به پر کردن فلزات سنتی دارند.

 

اگر یک پرکننده آمالگام فلزی قدیمی دارید و به فکر تعویض آنها هستید ، بیایید به شما کمک کنیم به چند دلیل خوب تصمیم بگیرید که به جای تعویض تصمیم بگیرید.

 

پر کننده های آمالگام حاوی جیوه هستند

 

جیوه سمی است.

 

متأسفانه ، حدود 50٪ از پر کردن آمالگام از جیوه تشکیل شده است و این امر به طور بالقوه می تواند برای برخی از بیماران سلامتی ایجاد کند. در حالی که تحقیقات در مورد ایمنی آمالگام ها در حال انجام است ، بیماران با تغییر در ترکیب فلزات احساس امنیت می کنند.

 

پرکردگی های نقره عمر محدودی دارند

 

وقتی پر کننده های نقره ای سنتی وارد می شوند ، در ناحیه ای از دندان های شما پر می شوند. از آنجا که هیچ اتصال دائمی بین پر کردن و دندان وجود ندارد ، با گذشت زمان پر شدن نقره ها شروع می شود.

 

با سایش پرکردگی ، نواحی جدیدی بر روی دندان آشکار می شود که در نهایت می تواند محل زندگی باکتری های مضر باعث پوسیدگی شود. اگر حفره فرسوده شده و دندان خراب تا زمانی که مشکل برطرف نشود ، تشخیص داده نشود ، ممکن است بخواهید به جای جایگزینی ساده پر کردن ، یک تاج بر روی دندان خود قرار دهید.

 

انتظار می رود که طول عمر پر کردن آمالگام شما 10 سال طول بکشد ، بنابراین مهم است که در طول معاینات روتین دندانپزشکی چک کنید تا مطمئن شوید که سالم نیستند. روش دیگر ، پرکردگی کامپوزیت به دندان شما متصل می شود بنابراین ماندگاری آن بدون ترس از پوسیدگی دندان از پرکردگی دندان بیشتر است.

 

پر کننده های کامپوزیت باعث تقویت دندان های شما می شوند

 

پر کننده های کامپوزیت برای پر کردن حفره و چسبیدن آنها به دندان طراحی می شوند. دندان با پر کردن کامپوزیت به یک واحد عملکردی واحد تبدیل می شود.

 

پر کننده های آمالگام به دندان ها متصل نیستند و ممکن است با گذشت زمان فرسوده شوند. پرکننده های آمالگام به دلیل ویژگی ها و توانایی های مختلفی که دارند ، واحد واحدی را تشکیل نمی دهند که در شرایط خاص می تواند به دندان و دندان آسیب برساند.

 

وقتی به دندان پر شده نیرو وارد می شود ، قسمت آمالگام دندان جامد و نشکن می ماند و مقاومت دندان را می پذیرد. وقتی نیرو بین دندان و قسمت پر کننده آمالگام به طور یکنواخت توزیع نشود ، می تواند باعث آسیب دیدگی ، ترک خوردن یا شکستگی دندان تحت فشار شود.

 

می توان از پر کردن کامپوزیت برای جلوگیری از این خطر استفاده کرد و اجازه توزیع یکنواخت نیرو را بین دندان و پر کردن آن داد.

 

دما می تواند پر کننده های آمالگام را تغییر دهد

 

به دلیل افزایش یا کاهش دما ، گسترش و انقباض فلزات امری طبیعی است. با این حال ، داشتن فلز در دهان و حتی هنگام استفاده برای پر کردن دندان بعد از حفره ، می تواند مشکل ساز شود.

 

پر کردن آمالگام تقریباً از 50٪ جیوه تشکیل شده است ، فلزی که در دماسنجها استفاده می شود و متناسب با دمای محیط آن تنظیم می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که یک نوشیدنی گرم می نوشید ، ممکن است پر کردن آمالگام شما گسترش یابد و باعث کشیده شدن دندان و در نهایت ترک خوردن یا شکستن شود.

 

برعکس آن می تواند هنگام خوردن یا نوشیدن چیز خنک اتفاق بیفتد. نوشیدنی های خنک یا غذا می تواند باعث جمع شدن پر شدن آمالگام شما شود و این امر می تواند بین دندان و پر شدن شکاف ایجاد کند. اگرچه دندان های شما قوی است ، اما این انقباضات و بزرگ شدن ها تا حدی قابل برطرف هستند و اگر به مدت طولانی ادامه پیدا کنند ، دندان های شما ضعیف می شوند.

 

پر کننده های کامپوزیت با دندان های شما سازگار می شوند

 

تقریباً به همان دلیلی که افراد بریس های دندان را ترجیح می دهند ، پر کننده های کامپوزیت دندان رنگ هستند و به راحتی می توانند با بقیه دندان های شما ترکیب شوند.

 

هنگامی که برای یک خنده زیبا لبخند می زنید یا دهان خود را کاملاً باز می کنید ، پر کننده های آمالگام نقره ای به وضوح در دهان شما دیده می شود ، در حالی که پر کننده های ترکیبی تقریباً دیده نمی شوند.

 

اگر حفره های زیادی داشته باشید ، هر کدام از آنها پر از آمالگام است ، ممکن است کمی احساس خجالت کنید که اجازه دهید مردم آنها را ببینند. در این حالت پر کردن کامپوزیت ممکن است راه حل شما باشد.

 

سلامتی و دندانهای شما ارزشمند است. در یک مرحله ، پر کننده های آمالگام دندانی حاوی جیوه تنها گزینه ای بود که به عنوان پر کننده دندان های توخالی استفاده می شد. این تغییر کرده است و پرهای ترکیبی جدید جایگزین پر کردن قبلی شده اند.

 

اگرچه تحقیقات ادامه دارد ، بخار جیوه حاصل از پر کردن آمالگام می تواند برای سلامتی شما مضر باشد ، خصوصاً در مدت زمان طولانی. اگر می خواهید آرامش خاطر داشته باشید چون سلامت عمومی شما و سلامت و ساختار دندان های شما دست نخورده باقی می ماند ، انتخاب شما این است که پر کننده های آمالگام خود را با پر کننده های کامپوزیت جایگزین کنید.

 



:: برچسب‌ها: ترمیم دندان , پر کردن دندان , دندانپرشکی, آمالگام, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400

التهاب ناحیه کشیدن دندان (آلوئولیت) چیست؟

https://sanmigueltimes.com/wp-content/uploads/2020/09/SMT_Molar_extraction.jpg

التهاب ناحیه کشیدن دندان (آلوئولیت) چیست؟

آلوئولیت چیست؟ به طور کلی ، ما می توانیم این را به عنوان روند التهابی استخوان فک که بر استخوان آلوئولار تأثیر می گذارد ، تعریف کنیم ، که بخشی از استخوان است که از دندان پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، استخوان آلوئول از طریق رباط پریودنتال ، ریشه عناصر دندانی را احاطه کرده است.

 

در حقیقت ، آلوئولیت چیزی بیش از عارضه ای نیست که ممکن است به دلیل کشیدن دندان ایجاد شود. این یک اتفاق نسبتاً نادر است که به طور معمول (در یک سوم موارد) در هنگام برداشتن مولر اتفاق می افتد. این التهاب ممکن است همراه با تورم ، خونریزی و درد باشد.

 

بعد از کشیدن دندان

 

آلوولیت که پس از کشیدن دندان ایجاد می شود ، پس از کشیدن مشخص می شود. وقتی دندان بیرون کشیده می شود ، شکاف خالی که پشت سر گذاشته با لخته خون پر می شود. عملکرد اخیر عملکردهای متفاوتی دارد: جلوگیری از خونریزی اجتناب ناپذیر ، محافظت از بافت های در معرض حمله باکتریایی و ایجاد پایه "بافت اسکار" که به طور طبیعی استخوان جدید از آن تشکیل می شود.

 

آلوئولیت پس از استخراج هنگامی اتفاق می افتد که این لخته تشکیل نشده یا از بین نرود: در این موارد ، استخوان در معرض دید قرار گرفته و بهبود آن به تأخیر می افتد. بیمار احساس درد شدیدی در نواحی درگیر و مجاور می کند.

 

علامت اصلی این مشکل درد حادی است که به دنبال مداخله ، برخلاف شرایط طبیعی ، با گذشت هر روز به تدریج کاهش نمی یابد. این نوع درد می تواند برای چندین روز یا حتی هفته ها ادامه داشته باشد: در موارد شدیدتر ، آلوئولیت پس از مواجهه باعث ایجاد ناراحتی عمده روانی در بیمار می شود که در خوابیدن و انجام کارهای عادی روزمره مانند خوردن یا صحبت کردن مشکل دارد.

 

علائم دیگری که باید در نظر گرفت لنفادنوپاتی (یا در این حالت تورم غدد لنفاوی گردن) ، تومور صورت ، حساسیت بیش از حد پوست (حساسیت بیش از حد لمسی ، حرارتی و دردناک پوست) و بوی بد دهان است.

 

دندانپزشک می تواند آلوئولیت را بعد از کشیدن هم با لمس و هم با دیدن مستقیم دهان بیمار تشخیص دهد. به طور کلی ، بیمار در تماس ساده با ناحیه مربوطه احساس درد شدیدی می کند. همچنین علائم قرمزی غشای مخاطی اطراف آلوئول و لثه درگیر را نشان می دهد.

 

تحت دید مستقیم ، به نظر می رسد آلوئول های "مبتلا" توسط آدامس احاطه شده اند که نسبتاً قرمز و ورم پذیر (یا متورم) است ، اما صاف و براق نیز می باشد. در بعضی موارد ، ممکن است ترشح چرک وجود داشته باشد و فضای آلوئول با یک ماده بدبو سفید یا مایل به خاکستری پر شود.

 

 

یک حفره خشک را می توان التهاب استخوان آلوئولار یک فضای آلوئولی خالی توصیف کرد که کاملاً مشخصه و فاقد هرگونه بافت اسکار است. در این حالت دیواره های استخوان به وضوح براق هستند.

 

آنچه مسلم است این است که به دلیل برخی از حوادث یا شرایط خاص مانند یک عمل ارتودنسی به ویژه آسیب زا ، سیگار کشیدن و غیره مانند بروز عفونت ادنتوژنیک قبل از مداخله است. علاوه بر این ، پریودنتیت و مانند همیشه ، بهداشت دهان و دندان ضعیف یا نامناسب در بروز آلوئولیت نقش دارند.

 

آلوئولیت: چگونه می توان آن را درمان کرد؟

 

علیرغم درد خاصی ، هم آلوئولیت پس از استخراج و هم حفره های خشک به راحتی توسط دندانپزشک قابل درمان هستند. اول از همه ، درمان برای ریشه کن کردن بیمار از هر درد خاتمه می یابد و بنابراین بازگشت و بازگشت به فعالیت های عادی روزمره را بهبود می بخشد ، و به سلامت روانی فیزیکی فرد موثر در بهبود کمک می کند.

 

آلوئولیت همچنین می تواند خود را بهبود بخشد ، اما روند طبیعی آن دردناک خواهد بود و مصرف ساده مسکن ها و داروهای ضد التهاب فقط به طور موقت علائم را کاهش می دهد.

 

در عوض ، پزشک از طریق کورتاژ دقیق و تمیز کردن صحیح آلوئول های آسیب دیده ، مستقیماً در دهان بیمار مداخله خواهد کرد. در صورت لزوم ، بیمار تحت بی حسی موضعی قرار خواهد گرفت. سپس دندانپزشک مسکن و داروی ضد درد را مستقیماً در سطح آلوئول تجویز می کند.

 

به دلیل تسکین ناگهانی درد ، بیمار تقریباً بهبودی را مشاهده خواهد کرد.

 

درمان آلوئولیت شامل حذف رسوبات احتمالی جمع شده در حفره آلوئول آسیب دیده و شستشوی روزانه با کلرهگزیدین ، ​​ریفامایسین یا محلول نمکی است.

 

جلوگیری از شورش آلوئولیت با درمان آلوئول بلافاصله پس از استخراج بسیار مهم است.

 

اگر بهترین روش استفاده از لیزر با فرکانس بالا باشد ، چنین روش ضد عفونی باید همزمان با از بین بردن عنصر دندان انجام شود. پس از خاتمه مداخله جراحی ، لازم است از زخم با بخیه محافظت شود.



:: برچسب‌ها: جراحی , ارتودنسی, دندانپزشکی, بریس, آلوئولیت, کشیدن دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1400

پلاک های شفاف به جای بریس های فلزی

https://markhamdentalcentre.ca/wp-content/uploads/2018/03/Clear-braces.jpeg

پلاک های شفاف به جای بریس های فلزی

ما در دنیایی کاملاً رقابتی زندگی می کنیم که چهره شخصی شما بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. برداشت های اول ، چه در زندگی واقعی و چه به صورت آنلاین ، می تواند به معنای تفاوت در روابط موفق و همچنین تأمین شغل یا بستن یک معامله تجاری باشد. خوب لباس پوشیدن ممکن است کافی نباشد ، زیرا در تماس های ویدئویی آنلاین تعامل بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد. یک لبخند زیبا و مستقیم می تواند در افرادی که با آنها تعامل دارید تفاوت زیادی ایجاد کند. بنابراین گزینه های شما در مورد صاف کردن دندان های شما در کلینیک دندانپزشکی آرمانی چیست؟ با توجه به اینکه بریس های سنتی چقدر قابل مشاهده هستند و می توانند یک درمان طولانی مدت باشند ، ممکن است گزینه خوبی به نظر نرسد. با این حال ، با استفاده از ارتودنسی شفاف (پلاک های واضح) ، دندان های شما می توانند ظرف چند ماه بدون سر و صدا صاف شوند.

 

ارتودنسی شفاف چیست؟

 

ارتودنسی شفاف مجموعه ای از ردیف کننده های شفاف است که مخصوصاً برای صاف کردن دندان های شما در طی چند ماه به آرامی در جای خود ساخته شده است. ارتودنسی شفاف یکی از پیشرفته ترین روشهای مراقبت از ارتودنسی است که امروزه به بیماران ارائه می شود و دهها هزار لبخند با ارتودنسی شفاف در سراسر جهان تغییر شکل داده اند.

 

ارتودنسی شفاف چه نوع درمانی است؟

 

در یک قرار مشاوره برای ارتودنسی شفاف ، شما می توانید اهداف لبخند و دقیقاً آنچه را که می خواهید از طریق درمان ارتودنسی بدست آورید با دندانپزشک خود در میان بگذارید. ما از دندانهای شما عکس و اشعه ایکس می گیریم تا مشخص شود که آیا شما کاندید مناسبی برای این روش درمانی هستید یا خیر ، پس از تأیید این مورد ، می توانیم یک اسکن سه بعدی و کاملاً بدون درد از دهان و دندان های شما انجام دهیم. این فناوری بر روی رایانه ای نصب می شود که در آن مدل سه بعدی لبخند شما ایجاد می شود. ما از این مدل برای شبیه سازی تغییر دندانهای شما در طول زمان استفاده می کنیم و به شما نشان می دهیم که قبل از شروع درمان چه نتیجه ای خواهید داشت.

 

هنگامی که از برنامه ای که ما برای مراقبت های ارتودنسی خود ایجاد کرده ایم راضی شدیم ، ما این اطلاعات را به آزمایشگاه ارسال می کنیم ، که برای اولین مجموعه شما ترازهای واضحی ایجاد می کند. این ردیف ها به صورت بسته بندی برای شما ارسال می شوند و طی 1-2 هفته تازه می شوند. هر شخص متفاوت است ، بنابراین هر برنامه درمانی زمان متفاوتی خواهد داشت. با این حال ، برای تنظیمات در درمان ارتودنسی شفاف ، نیازی نیست که اغلب با بریس های سنتی به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا شما کنترل خود را کنترل می کنید.

 

فواید

 

ارتودنسی شفاف یعنی هم ترازهای واضح کاملاً قابل جابجایی هستند ، به این معنی که می توانید از تمام غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید ، به درستی از نظافت دندان های خود مراقبت کرده و آنها را در صورت نیاز برای سخنرانی عمومی یا فعالیت های ورزشی بردارید.

 

این تراز کننده های واضح نیز کاملا پوشیده نیستند ، بنابراین هیچ کس نمی داند که حتی در حین پوشیدن تحت درمان قرار گرفته اید و آنها را برای محیط های حرفه ای عالی می کند.

 

بریس های فلزی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را برای همه مناطق سخت دسترسی دندان دشوار می کند. با استفاده از ارتودنسی شفاف می توانید دندان های خود را به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. سلامت دندان شما بهتر خواهد شد ، لبخند شما زیباتر خواهد شد. می توانید جوانب مثبت و منفی هر گزینه را با ما در میان بگذارید تا بهترین تصمیم را بگیریم. به عنوان مثال ، یکی از بریس های فلزی سنتی این است که شما باید اطراف سیم ها و براکت ها را تمیز کنید. بریس های فلزی باعث تجمع پلاک ها می شوند و خطر پوسیدگی و بیماری های لثه را افزایش می دهند. از آنجا که ارتودنسی شفاف قابل جابجایی است ، حفظ روال بهداشت بهداشت دهان و دندان آسان تر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: ارتودنسی شفاف, ارتودنسی نامرئی, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, ارتودنسی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400

نکات ایمنی مسواک زدن در طول COVID-19

https://www.thehealthy.com/wp-content/uploads/2019/01/GettyImages-758312097.jpg

نکات ایمنی مسواک زدن در طول COVID-19

COVID-19 یک ویروس کرونا ویروس جدید است ، یک بیماری جدید که در سراسر جهان گسترش می یابد و هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند. دانشمندان هنوز در حال بررسی این ویروس و نحوه انتشار آن هستند. با این حال ، اعتقاد بر این است که COVID-19 در هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده گسترش می یابد. همچنین می توانید با لمس مناطق آلوده ویروس را بگیرید.

 

اگر بیمار هستید ، ممکن است این ویروس موجود در بزاق مسواک شما را آلوده کند. اگر مسواک های شما در همان نگهدارنده سایر اعضای خانواده قرار داشته باشد ، می توانید ویروس را به سایر افراد خانه خود منتقل کنید.

 

همه علائم COVID-19 را نشان نمی دهند. برخی از افراد ممکن است بدون علامت باشند ، بنابراین در این دوره حتماً بهداشت و مسواک را رعایت کنید. بیشتر مراقب باشید تا سایر اعضای خانه خود را در معرض خطر بیماری قرار ندهید.

 

افراد مسن و مبتلایان به بیماری های همراه یا بیماری جدی پزشکی به ویژه در معرض خطر علائم شدید COVID-19 هستند.

 

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی نظارت بر ایمنی مسواک در هنگام شیوع COVID-19 آورده شده است:

 

مسواک باید فاصله اجتماعی را ببیند!

 

اگر علائم COVID-19 دارید یا در معرض ویروس هستید ، باید مسواک خود را جداگانه ذخیره کنید. همچنین ممکن است لازم باشد خود را منزوی کنید. از نگهداری برس های خود در کنار مسواک دیگران خودداری کنید.

 

آن را به صورت قائم در یک نگهدارنده یا ظرف جداگانه نگه دارید و آن را کنار تخت خواب خود یا سایر مناطق خانه قرار دهید.

 

ابتدا دستان خود را بشویید

 

قبل از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان حتما دست های خود را بشویید. CDC توصیه می کند برای از بین بردن ویروس ، دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. همچنین می توانید از ضد عفونی کننده دست یا الکل 70٪ ایزوپروپیل استفاده کنید. همچنین باید پس از مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان دست های خود را بشویید.

 

مسواک خود را همیشه ضد عفونی کنید

 

مسواک خود را به خصوص دسته آن را ضد عفونی کنید. با مواد ضد عفونی کننده پاک کنید. طبق موسسه ملی بهداشت ، COVID-19 می تواند در پلاستیک برای 2-3 روز زنده بماند. ممکن است با لمس سطوح آلوده آلوده شوید. CDC ضد عفونی با محلول رقیق کننده سفید کننده را توصیه می کند. همچنین می توانید حداقل 70٪ الکل استفاده کنید.

 

خمیر دندان خود را تهیه کنید

 

هنگام تقسیم لوله خمیر دندان با بقیه خانه مراقب باشید. از لمس لوله با مسواک خودداری کنید. مقدار یک نخود را روی نوک فشرده کنید ، سپس خمیر دندان را به موها بمالید.

 

همچنین می توانید خمیر دندان خود را بخرید و آن را با بقیه اعضای خانواده به اشتراک نگذارید.

 

مسواک ها را به اشتراک نگذارید

 

اگر عادت دارید مسواک خود را با شریک زندگی خود تقسیم کنید ، اکنون زمان خرید مسواک خودتان است. مسواک ها حتی پس از شستشوی قابل مشاهده 100٪ تمیز نیستند. مطمئن شوید که بچه های شما مسواک مخصوص به خود را دارند.

 

کودکان تمایل دارند قلم موها را بگیرند و از برس اشتباه استفاده کنند. برای جلوگیری از تغییر میکروب و باکتری ، حتماً برسها را رنگ کنید یا نام کودکان را روی دسته برس بنویسید.

 

اطمینان حاصل کنید که هنگام مسواک زدن کودکان با احتیاط مراقبت می کنید. کودکان بهداشت دندانی مناسبی ندارند و می توانند به راحتی میکروب پخش کنند.

 

مسواک خود را عوض کنید

 

پس از پایان بیماری مسواک خود را پاک کنید. جای دیگری را جایگزین کنید تا دیگر مریض نشوید. اگر از مسواک برقی استفاده می کنید ، همیشه آن را با یک نازل جدید جایگزین کنید. حقیقت این است که شما باید هر 3 تا 4 ماه مسواک خود را عوض کنید. با وجود بیماری همه گیر ، هنوز مراقبت از بهداشت دهان و دندان خود مهم است.



:: برچسب‌ها: ویروس کرونا،بهداشت دهان و دندان،دهانشویه،دندانپزشکی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 9 ارديبهشت 1400

با فناوری جدید آشنا شوید ، لبخند نهایی خود را در ابتدای درمان مشاهده کنید!

https://th.bing.com/th/id/OIP.0XH0Fyx3NFKmutufH8BcQwHaFE?pid=ImgDet&rs=1

با فناوری جدید آشنا شوید ، لبخند نهایی خود را در ابتدای درمان مشاهده کنید!

شما در دوره ای از زندگی خود احتمالاً به درمان دندانپزشکی زیبایی نیاز داشته اید. اگرچه این ممکن است شامل یک درمان ساده مانند سفید شدن دندان باشد ، همچنین می تواند روکش دندان ، کاشت یا تغییر شکل عمیق لبخند باشد.

 

یکی از رایج ترین سوالاتی که در هنگام مشاوره دندانپزشکی زیبایی از بیماران می شنویم این است که "دندان های من بعد از درمان چگونه خواهند بود؟" اتفاق می افتد پس از همه ، اگر می خواهید سرمایه گذاری قابل توجهی در سلامت دندان و ظاهر کلی خود انجام دهید ، می خواهید مطمئن شوید که ارزش آن را دارد.

 

با تشکر از نرم افزار شبیه سازی طراحی در کلینیک دندانپزشکی آرمانی ، روزهای "امید" برای نتیجه ای عالی از رویه شما به پایان رسیده است.

 

با تشکر از فناوری که ما در کلینیک خود استفاده می کنیم ، می توانید قبل از سرمایه گذاری روی لبخند جدید خود ، ببینید که در پایان درمان چه لبخندی خواهید زد.

 

چرا ما از این فناوری استفاده می کنیم؟

 

بیماران با انواع گزینه های آرایشی و بهداشتی می توانند ظاهر خود را ببینند. این به بیماران شبیه سازی های دیجیتالی بی شماری برای ارزیابی قبل از تصمیم گیری می دهد. به عنوان مثال ، اگر نمی توانید بین سفید کردن دندان و روکش تصمیم بگیرید ، این فناوری طراحی لبخند دیجیتال می تواند به شما کمک کند بهترین تصمیم را برای خود بگیرید.

 

با داشتن یک شبیه سازی دیجیتالی از لبخند خود ، می توانید نظرات همسر ، خانواده یا دوستان خود را قبل از هر اقدامی دریافت کنید.

 

فقط "خواب نبینید" ببینید دندانپزشکی زیبایی چه کاری می تواند برای لبخند زدن شما ایجاد کند!

 

با لبخندی تازه و با اعتماد به نفس ، احتمالاً سعی خواهید کرد که شکل ظاهری خود را تصور کنید ، اما درک کامل آن دشوار است تا اینکه در واقع نتایج را ببینید.

 

با استفاده از فناوری لبخند دیجیتال ، دیگر لازم نیست تصور کنید که لبخند شما با روکش ، کاشت دندان ، تاج سرامیکی ، بریج چگونه خواهد بود ، زیرا ما می توانیم قبل از شروع روند ، یک شبیه سازی یک به یک را به شما نشان دهیم.

 

در ابتدای وقت ملاقات ، دندانپزشک یک اسکن دیجیتال از دهان شما انجام می دهد تا یک نمایش سه بعدی در رایانه خود داشته باشد. سپس ، تمام عکس های صورت ، عکس های داخل دهانی و اشعه ایکس پانوراما گرفته شده و به رسانه های دیجیتال منتقل می شوند. به لطف یک نرم افزار خاص ، دندانپزشک شما طرحی کاملاً خاص (سازگار با ویژگی های صورت و لب های شما) را تهیه می کند. بنابراین ، پس از دیدن وضعیت دندان های خود ، می توانید ایده ها و خواسته های شخصی خود را در مورد مواردی مانند رنگ و شکل با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

 

ما می دانیم که تصمیم به انجام درمان های زیبایی دندانپزشکی یک تصمیم بزرگ است و موضوعی نیست که به راحتی مورد توجه قرار گیرد. اگر می خواهید تصمیم بگیرید که آیا درمان برای شما مناسب است یا نه ، توصیه می کنیم با کلینیک ما تماس بگیرید تا مشاوره طراحی خود را با دندانپزشکان ما برنامه ریزی کنید.



:: برچسب‌ها: طراحی لبخند, زیبایی, دندانپزشکی, تکنولوژی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400

بدون مراجعه به دندانپزشک خود به تعطیلات نروید!

https://th.bing.com/th/id/OIP.0PZZTZ_rmAeD3xCMJGwrGAHaE8?pid=ImgDet&rs=1

بدون مراجعه به دندانپزشک خود به تعطیلات نروید!

شما آرزو داشتید که تمام زمستان یک تعطیلات تابستانی داشته باشید و زمان تعطیلاتی که منتظر آن هستید نزدیک است. ما می دانیم که هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات ، شما هیجان زده هستید که کجا بروید و آنچه را که باید در طول مسیر ببینید.

 

ما مطمئن هستیم که آخرین کاری که می خواهید قبل از یک تعطیلات راحت یا لذت بخش انجام دهید ، ممکن است مراجعه به دندانپزشک باشد. با این حال ، انجام چک های دندانپزشکی قبل از تعطیلات می تواند شما را از مشکلی که ممکن است درست در وسط یک سفر برنامه ریزی شده بوجود آید ، نجات دهد.

 درمان فلوراید

بنابراین ، حداقل 2 هفته قبل از اینکه به تعطیلات بروید ، حتماً از دندانپزشک خود وقت بگیرید. پزشک شما تاج های سست یا آبسه ای را که ممکن است مشکل ایجاد کند ، شناسایی می کند ، فضاهایی که به اندازه کافی به عصب نزدیک هستند که ممکن است باعث درد شود.

 

افراد ممکن است هنگام مسافرت با هواپیما یا حتی شیرجه رفتن در تعطیلات ، دندان درد داشته باشند. این به دلیل وضعیتی به نام بارودونتالژی است که در اثر تغییر فشار هوا مانند پرواز و فرود هواپیما ایجاد می شود. معمولاً این درد از علائم پرشدگی یا نشتی فضای پر عمق در نزدیکی داخل دندان است.

 

حتماً برای بازدید خود حداقل 1 ماه قبل برنامه ریزی کنید ، مخصوصاً اگر با هواپیما سفر می کنید.

 درمان فلوراید

البته برنامه ریزی برای هرگونه مداخله جراحی برای 20 دندان یا درمان کانال ریشه باید خیلی زودتر انجام شود.

 

کارهایی که می توانید هنگام تعطیلات انجام دهید.

 

اگر دندان درد دارید ، داروی مسکن ممکن است به طور موقت کمک کند. اما سعی کنید هر چه سریعتر دندانپزشک پیدا کنید.

اگر در مورد بریس های خود مشکلی دارید ، سیم شل خارج شده را برای راحتی بیشتر آن بلغزانید ، سپس در اسرع وقت به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

پس از درمان های اورژانسی ، درخواست کنید که یک نسخه از یادداشت های درمانی ، تصاویر و اشعه ایکس برای دندانپزشک معمولی ارسال شود. این مورد به ویژه در صورت نیاز به مراقبت های بعدی در هنگام بازگشت به خانه بسیار مهم است.

می توانید از محافظ های دهان در ورزش هایی مانند موج سواری ، پاراسیل یا حتی فوتبال استفاده کنید. آسیب دهان در این نوع ورزش ها بسیار شایع است و می تواند تعطیلات شما را خراب کند.

فراموش نکنید که محصولات مراقبت از دهان و دندان خود را هنگام تعطیلات به همراه داشته باشید. (مسواک ، خمیردندان ، نخ دندان و دهانشویه).

مهمتر از همه ، هنگام تعطیلات از آن لذت ببرید! تعطیلات زمانی است برای استراحت در روال معمول خود ، اما وقتی صحبت از مراقبت از دهان و دندان می شود ، در این برنامه باقی بمانید. مسواک زدن حداقل دو بار در روز بعد از صبحانه و قبل از خواب می تواند تفاوت چشمگیری در مراقبت های دهانی شما ایجاد کند.

یاد آوردن! فقط چند ساعت طول می کشد تا دندان های شما برای شروع التهاب لثه روی دندان شما بنشینند ، یا اگر به بیماری پریودنتال مبتلا هستید ، باکتری های زیر لثه و بین دندان های شما با سرعت رعد و برق تکثیر می شوند. بسیاری از اوقات می توانیم درمورد آنچه در تعطیلات می خوریم و می نوشیم کارهای روزمره خود را رها کنیم ، اما پایبند بودن به روال بهداشت دهان و دندان و استفاده از نکات ما اطمینان حاصل می کند که تعطیلات عالی و بدون اورژانس دندانپزشکی را سپری می کنید.



:: برچسب‌ها: بهداشت دهان و دندان, مسواک زدن, دندانپزشکی, تعطیلات, عصب کشی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1400

آیا پیشروی فک پایین در افراد بزرگسال درمان می شود؟

آیا پیشروی فک پایین در افراد بزرگسال درمان می شود؟

موقعیت هایی که فک پایین جلوتر است (اندربایت) وضعیتی کاملاً رایج است که دندان های پایینی از روی دندان های فوقانی عبور می کنند ، وضعیتی که نیش نامناسب است. اگرچه این یک مشکل جدی پزشکی نیست ، این شرایط می تواند باعث درد فک ، ساییدگی بیش از حد مینای دندان و برخی از عوارض جانبی ناخوشایند شود. گذشته از نگرانی های پزشکی ، بسیاری از افراد خوشایند زیبایی می توانند از ظاهر خود در این نوع شرایط شکایت کنند. زیرا شرایطی که فک پایین به جلو است ، ظاهر بولداگ مانند در صورت ایجاد می کند. در برخی موارد شدید ، دندان های پایین به جلو رشد می کنند ، در حالی که در برخی دیگر خفیف یا تقریباً قابل توجه نیستند. در حالی که موارد ساده زندگی با این شرایط را یاد می گیرند ، موارد شدید ممکن است مشکلات مختلف دهان و دندان را تجربه کنند.

 

- مشکل در خوردن ، گاز گرفتن و جویدن

- مشکلات گفتاری

- درد دهان و صورت به دلیل عدم تطابق فک

 

دلایل

 

نحوه تراز شدن دندان ها می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. به طور معمول ، دندان ها رشد می کنند به طوری که دندان های بالایی کمی روی دندان های پایین قرار می گیرند. دندان های آسیاب دندان شما (دندانهای راست و پهن پشت دهان) باید با هم مطابقت داشته باشند. تراز صحیح دندان مانع از گزیدن گونه ها ، لب ها و زبان هنگام غذا خوردن می شود.

 

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد Underbite در فرد شود. اینها؛

 

عادت های کودکی

 

برخی از عادات دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به اختلالات دندان را افزایش دهد.

 ایمپلنت قیمت

مکیدن شست

فشار دادن دندان ها با زبان

استفاده از پستانک در کودکان بالای 3 سال

استفاده از بطری به مدت طولانی بعد از نوزادی

 ژنتیکی

 

بیشتر اوقات ، فک پایین پیشرفته ارثی است. اگر حداقل 1 نفر در خانواده شما به این بیماری مبتلا باشد ، احتمال ابتلای او به زیربغل وجود دارد. ژنتیک همچنین اندازه فک و شکل دندان فرد را تعیین می کند.

 

آسیب دیدگی

 

صدمات جدی به صورت می تواند باعث آسیب دائمی استخوان های فک شود. اغلب اوقات ، می توان استخوان های شکسته فک را ترمیم کرد ، اما همیشه بعد از جراحی دوباره آرایش فک ها مناسب نیست. ممکن است مشکل کمی گزش ایجاد کند.

 

تومور

 

تومور در استخوان فک یا دهان می تواند باعث جلو آمدن فک شود و مشکل گزش ایجاد کند.

 ایمپلنت قیمت

درمان

 

بیشتر افراد با دندانهای کاملاً همسو و متولد نشده اند. معمولاً دندان های کمی نامرتب نیازی به درمان پزشکی ندارند. با این حال ، اصلاح آن خصوصاً در صورت شدید مفید خواهد بود. به این ترتیب تمیز کردن دندان راحت تر خواهد بود و خطر ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان کاهش می یابد. همچنین فشار کمتری بر روی دندان ها ، فک و عضلات صورت خود احساس خواهید کرد. این می تواند خطر شکستن دندان و همچنین علائم دردناک اختلالات گیجگاهی فکی (مفصل فک) را کاهش دهد ، که در مواردی که فک به جلو است شایع است.

 

برای کودکان خردسال ، درمان در مواردی که فک پایین پیشرفته است.

 

هرچه زودتر با وضعیت فک جلو حرکت شود ، بهتر است. اگر شرایط گزش کودک کمتر است ، باید حداقل 7 سالگی منتظر بمانند تا درمان اصلاحی مانند بریس را انجام دهند. سپس دندان های دائمی او بیرون می آید.

 

با استفاده از وسایل خارج دهانی که ماسک صورت نامیده می شود ، می توان فک و دندان ها را پس گرفت و هم انسداد و هم نمای نیمرخ را تغییر داد. این ممکن است برای شما کمی ترسناک به نظر برسد ، اما این یک روش طبیعی برای اصلاح یک جایگزین است. پوشش سر در مقابل پیشانی و چانه قرار می گیرد و به تکیه گاه ها یا نگهدارنده ای متصل می شود که از نوارهای الاستیک استفاده می کند تا فک فوقانی را به آرامی در جای خود قرار دهد.

 

یک مطالعه نشان داده است که این روش تصحیح underbite به طور کلی تا 75٪ موثر است ، حتی اگر درمان قبل از ده سالگی آغاز شود ، حتی موثرتر است.

 

برای به دست آوردن بهترین مزیت ، باید هود کشویی معکوس را هرچه بیشتر پوشید. کاملاً هر شب ، و شاید حتی روز. استفاده از ماسک صورت با کشش معکوس می تواند نیاز به جراحی بعد از عمل را کاهش دهد.

 

 

 

 

 

 

در صورت وجود شرایط شدید در زیر بایت ، به خصوص اگر علت آن نقص مادرزادی مانند شکاف لب باشد ، جراحی زودرس نیز می تواند کمک کند. حتماً با دندانپزشک صحبت کنید تا بفهمید آنها چه روش درمانی را توصیه می کنند. جراحی خطراتی نیز دارد و فقط باید در مواردی استفاده شود که کیفیت زندگی ، توانایی غذا خوردن ، تنفس یا صحبت را مختل کند.

 

جراحی

 

بسیاری از جراحان متخصص فک و صورت می توانند با موفقیت شرایط پیشرفته فک پایین را اصلاح کنند. انواع مختلفی از جراحی برای اصلاح شامل تغییر شکل برای طولانی شدن فک بالا یا کوتاه شدن فک پایین است. در برخی موارد ، استفاده از سیم ، صفحه یا پیچ می تواند شکل مناسب استخوان فک را حفظ کند. با خطرات مختلفی همراه است ، از جمله خطرات مرتبط با جراحی ، بیهوشی عمومی ، عفونت ، مشکلات خونریزی و اسکار.

 

به طور معمول ، هیچ جراحی در جراحی آندربایت وجود ندارد ، زیرا تمام بریدگی ها در داخل دهان انجام می شود. فک ها پس از جراحی در دهان قرار می گیرند یا اطمینان حاصل می کنند که استخوان ها در موقعیت صحیح ترمیم می شوند یک قاب داخلی گشاد می تواند متصل شود.

 

به بیماران توصیه می شود بعد از جراحی زیر بینی چانه 2-4 هفته از مدرسه تعطیل کنند یا کار نکنند. درمان معمولاً شامل استفاده از بریس قبل یا بعد از جراحی است.

 

آیا درمان فک پایین در بزرگسالان امکان پذیر است؟

 

در حالی که پوشیدن دستگاهی که به شما کمک می کند تا استخوان فک را با وارد آوردن فشار به فک و دندان در کودکان در حال رشد شکل دهد ، وضعیت فک را بهبود می بخشد ، مداخله جراحی ارتوگناتیک در سنین بالغ با تکمیل استخوان انجام می شود. جراحی ارتوگناتیک نام روش جراحی ارجح در مواردی است که با درمان ارتودنسی نمی توان تغییر شکل در فک صورت و ساختار دندان را انجام داد. در نتیجه این عملیات می توان اختلالات متقارن را اصلاح کرد. به منظور اصلاح نقص در فک پایین ، بافت استخوانی بریده شده و در جای فک قرار می گیرد.



:: برچسب‌ها: بزرگسالان, دندانپزشکی, آندربایت, بهداشت دهان و دندان , جراحی فک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400

روکش زیرکونیوم یا E-max در طراحی لبخند

http://www.bestdentalsmilestudio.com/wp-content/uploads/2020/11/beautiful-female-teeth-macro-zirconium-closeup-smile-photo-with-zirconium-artificial-teeth-zirconia-bridge-with-porcelain.jpg

روکش زیرکونیوم یا E-max در طراحی لبخند

موفقیت در ترمیم دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. ماده انتخاب شده ، خصوصیات مکانیکی آن ، فرم تشریحی ، بافت سطح ، شفافیت و رنگ ...

 

یکی از مهمترین تصمیماتی که باید هنگام شروع یک مرمت جدید بگیرید ، ماده ای است که می خواهید استفاده کنید. اگرچه محل دندان آسیب دیده و نیازهای منحصر به فرد شما می تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا مواد مناسب را توصیه کند ، اما شما اغلب می توانید تصمیم بگیرید. زیرکونیوم یا تاج E-max؟ در طول مشاوره شما ، تفاوت بین این دو ماده را توضیح می دهیم تا به شما کمک کند تا در تصمیم گیری خود اطمینان داشته باشید.

 

از آنجا که انتقال نور پوشش های زیرکونیوم و E-max بالاتر از پوشش های پشتیبانی شده از فلز است ، باعث ایجاد رنگ تیره روی لثه نمی شود. علاوه بر این ، به لطف ویژگی انتقال نور پوشش های زیرکونیوم و E-max ، ظاهر مات که ممکن است روی دندان ها ایجاد شود از بین می رود و دندان ها به لطف ظاهر نزدیک ترین دندان ها به ظاهری سالم تر ، شفاف تر و طبیعی تر ، شکل اصلی آنها علاوه بر این ، هر دو پوشش بسیار با لثه سازگار است.

 

پوشش های زیرکونیوم لکه های ناشی از سیگار کشیدن و دلایل دیگر را به حداقل می رسانند ، باعث بوی بد دهان نمی شوند ، مشکلات لثه ایجاد نمی کنند و باعث تغییر طعم دهان نمی شوند.

 

پوشش زیرکونیوم نسبت به پوشش E-max قوی تر و با دوام تر است ، اما از نظر نفوذ پذیری و ظاهر ، پوشش E-max زیبایی و زیبایی ظاهری بسیار بیشتری نسبت به زیرکونیوم ایجاد می کند. پروتزهای بریج زیرکونیوم اعمال می شوند زیرا پروتزهای بریج E-max به دلیل شکنندگی در بیش از یک فقر دندان اعمال نمی شوند

 لمینت با قیمت مناسب

در حالی که پوشش های قدیمی با پشتیبانی از فلز باعث واکنش های آلرژیک در افراد مبتلا به آلرژی به فلز می شود ، پوشش های زیرکونیوم و E-max این مشکل را برطرف می کنند.

 

ما می دانیم که هر بیمار متفاوت است و نیازهای منحصر به فردی دارد. بهترین روش برای تأمین این نیازها ، آگاهی کافی توسط متخصصانی است که برای کمک به بیمار در شاد و سالم ماندن ، با رویکردی شخصی در آنجا حضور دارند.

 لمینت با قیمت مناسب

اگر فکر می کنید کدام ماده منجر به بهترین ترمیم برای شما می شود ، می توانید اطلاعات دقیق را از متخصص و تکنسین پروتز خود دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: روکش, روکش زیرکونیوم, E-max , دندانپزشکی , زیبایی,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 29 فروردين 1400

چرا دندان های کودک من رشد نمی کنند؟

 

https://th.bing.com/th/id/OIP.K2iEpkoHvyto95LgjvNPtgHaE9?pid=ImgDet&rs=1

چرا دندان های کودک من رشد نمی کنند؟

اولین دندانهای شیری معمولاً از 6 ماهگی  شروع به ظهور می کنند. این دوره ممکن است برای هر نوزاد حتی در خواهر و برادر متفاوت باشد. دندان درآوردن می تواند در سن 3 ماهگی شروع شود یا ممکن است تا ماه 12 ادامه داشته باشد. در موارد نادر ، کودک حتی ممکن است هنگام تولد یکی از دندانهای شیری را داشته باشد.

 

ظهور دندانهای شیری به طور متوسط ​​در سن 3/2 ماهگی تا 3 سالگی کامل می شود. دندان درآوردن زودرس یا دیر هنگام کودک نباید فراموش شود.

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مسواک زدن در نوزادانی که دندان های شیری زودرس دارند باید از همان اوایل شروع شود. نباید فراموش کرد کودکانی که دیر دندان های شیری خود را برمی دارند ممکن است با تاخیر در افتادن دندان های شیری و رسیدن دندان های دائمی نیز روبرو شوند. در هنگام ارزیابی مشکل در دندانهای شیری (مانند پوسیدگی ، شکستگی) ، باید توجه داشت که دیر افتاده و مداخله ای که باید انجام شود به تأخیر نمی افتد.



:: برچسب‌ها: بهداشت دهان و دندان, مسواک زدن, دندانپزشکی, رویش دندان, کودکان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 26 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.