بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


چرا دندان های شما ناگهان بی حس می شوند؟

 

دندان ها نیز یکی دیگر از اعضای بدن ما هستند. در زیر پوشش سفید سخت (مینای دندان)، یک دندان دارای سیستمی از اعصاب، عروق خونی و سایر بافت های همبند است. فیبرهای عصبی داخل دندان وظیفه کنترل جریان خون و تغذیه را بر عهده دارند. به طور ساده، سیستم عصبی و رباط های پریودنتال دندان را زنده می کنند.

 

از دست دادن حس و حس در دندان ها پس از تزریق بیهوشی یا سایر داروهای آرامبخش غیر معمول نیست. پس از از بین رفتن آرام بخش، دندان های شما به هوش می آیند. در مقابل، اگر به طور ناگهانی و بدون دلیل در دندان احساس بی حسی کردید، نشانه اورژانس دندانپزشکی است.

 

علت بی حس شدن دندان چیست؟

از دست دادن حس در دندان نشان می دهد که عروق خونی و بافت های عصبی آن دیگر با آن تماس ندارند. این بدان معنی است که دندان مرده یا مرده است. معمولاً با آسیب پالپ دندان شروع می شود و به دلایل مختلفی رخ می دهد. در اینجا شرایط احتمالی وجود دارد:

 

عفونت داخل دندان

هنگامی که حفره دندان یا عفونت لثه درمان نشود، عفونت بزرگتر شده و به عمق دندان نفوذ می کند. همانطور که در ابتدا بحث شد، دندان همچنین حاوی رگ‌های خونی و اعصابی است که در درونی‌ترین بافت زنده به نام اتاقک پالپ عادت کرده‌اند.

 

اگر باکتری در عمق دندان پخش شود، محفظه پالپ و اعصاب آن آسیب می بیند. درست؟ در چنین مواردی دندان عفونی بی حس می شود.

 

صدمات تروماتیک دندان

هنگامی که دندان به دلیل تصادف، آسیب های ورزشی، گاز گرفتن سخت یا سایر شرایط آسیب ببیند، باعث فشار بر روی اعصاب و بافت های داخل دندان می شود. در نتیجه دندان های آسیب دیده بی حس می شوند.

 

از سوی دیگر، ترک ها و شکستگی های روی دندان، راهی را برای ورود میکروب های دهان به داخل دندان های آسیب دیده ایجاد می کند. به این معنی است که قسمت گوشتی دندان (Pulp Chamber) احتمالاً تحت تأثیر قرار می گیرد و در نهایت به بی حسی دندان ختم می شود.

 

دندان قروچه

عمل دندان قروچه و فشردن مداوم دندان ها را دندان قروچه می گویند. این یک عادت دهانی ضعیف است زیرا نیروی زیادی به دندان های شما وارد می کند. این گونه بروکسرها به شدت مستعد ابتلا به تراشه یا ترک در دندان های خود هستند. همانطور که در بخش بالا بحث کردیم، میکروارگانیسم های مضر در دهان ما از طریق شکاف ها وارد اعصاب داخل می شوند. هنگامی که عفونت عمیق‌تر در داخل دندان گسترش می‌یابد، پالپ می‌میرد، بنابراین دندان‌های آسیب‌دیده توانایی احساس و احساس خود را از دست می‌دهند.

 

آیا درمان بی حسی دندان وجود دارد؟

نجات دندان بی حس با مداخلات زودهنگام دندان امکان پذیر است. گزینه های درمانی مناسب با توجه به شرایط دندانی بیمار و سلامت دندان های عفونی تجویز می شود.

 

اگر بی‌حسی در دندان را نادیده بگیرید، اجازه می‌دهید عفونت به ناحیه ریشه گسترش یابد. به خاطر داشته باشید که با ورود باکتری به ریشه دندان امکان حفظ دندان وجود ندارد. در چنین مواردی نیاز به کشیدن جراحی است و می توان آن را با بریج دندان یا ایمپلنت دندان جایگزین کرد. از طرف دیگر، در صورتی که محفظه پالپ آسیب جدی ندیده باشد، روت کانال تراپی می تواند دندان بی حس را نجات دهد.

 

با وجود اینکه دندان عفونی دیگر نمی تواند خون تازه ای دریافت کند، درمان ریشه عفونت های داخل دندان را ضد عفونی کرده و از کشیدن آن محافظت می کند.

 ش

بی حسی دندان علامت هشدار دهنده ای است که نشان می دهد دندان عمیقاً در داخل آن عفونی شده است. حتی اگر می‌توانید با کمک به موقع دندانپزشکی آن را حفظ کنید، باید اقدامات پیشگیرانه مانند پوشیدن تجهیزات ایمنی مانند گاردهای ورزشی در حین بازی و محافظ‌های شب (اگر دندان قروچه در خواب دارید) را برای جلوگیری از آسیب به دندان‌های خود رعایت کنید.

 

نیازی به گفتن نیست که برای جلوگیری از نفوذ باکتری ها به دندان های خود باید اقدامات بهداشتی مناسبی را رعایت کنید.

 

به محض احساس بی حسی تصادفی در یک یا چند دندان، در اسرع وقت به  دندانپزشکی در شهریار خود مراجعه کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: درمان بی حسی دندان , بی حسی دندان , بی حس,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : یک شنبه 9 مرداد 1401



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.