بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


ترمیم دندان

 

ترمیم دندان

به فرآیند بازیابی عملکرد و شکل ظاهری دندانی که در اثر پوسیدگی یا سایش با از بین بردن بافت های دندان ، یکپارچگی و عملکرد ساختاری خود را از دست داده است ،ترمیم دندان گفته می شود.

عواملی مانند توانایی مقاومت در برابر فشار جویدن در دندانهای خلفی ، از بین نبردن زیبایی ظاهری دندانهای قدامی و آسیب نرساندن دندانها هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از مواد پر کننده ، در نظر گرفته می شوند.

 

1- پر کردن آمالگام

این ماده همچنین به عنوان پر کردن فلز شناخته می شود ، زیرا در برابر مقاومت در برابر جویدن مقاوم است ، می توان آن را در دندانهای گروه پشت ترجیح داد ، این ماده ماده زیبایی پر کننده نیست زیرا به رنگ خاکستری است.

 

2- پر کردن کامپوزیت

هدف از دندانپزشکی ترمیمی کامپوزیت ها به دلایل زیبایی ترجیح داده می شوند ، که همان رنگ دندان ها هستند ، ترجیح داده می شوند. از کامپوزیت ها می توان برای اهداف زیبایی استفاده کرد زیرا می تواند رنگ و شکل دندان ها را تغییر دهد.

 

3-مواد پر کننده سرامیکی

خواص فیزیکی و شیمیایی سرامیک ها نسبت به کامپوزیت و آمالگام به خصوصیات ساختار دندان نزدیکتر است.

 

علائم پوسیدگی دندان چیست؟

 

احساس گرما ، سرما و حساسیت زیاد

 

تغییر رنگ تیره روی سطح جویدن دندان ها یا روی سطح تماس با دندان های کناری

 

برجستگی های تیز در دندان ها ، احساس پوکی

 

درد هنگام جویدن دندان ها

 

آیا در طی ترمیم کردن بیهوشی لازم است؟

 

پرکردگی هایی که پوسیدگی دندان ها را از بین نمی برند ، می توانند بدون بی حسی درمان شوند ، اما در پرکردگی هایی که به برداشتن عمیق  پوسیدگی احتیاج دارند ، بی حسی هم برای راحتی بیمار و هم برای دستکاری راحت پزشک لازم است.

 

آیا بعد از ترمیم دندان حساسیت ایجاد می شود؟

بسته به عمق پر کردن ، ممکن است حساسیت به سرما و گرما تا یک ماه وجود داشته باشد. پس از پر کردن ، حساسیت شما باید کاهش یابد. اگر حساسیت شما به تدریج افزایش می یابد ، اگر شب درد دارید باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

آیا دندان ترمیم شده پوسیده می شود؟

در صورت عدم رعایت بهداشت کافی دهان ، دندان پر شده ممکن است دوباره خراب شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: ترمیم دندان , پر کردن دندان , دندانپرشکی, عصب کشی, بهداشت دهان و دندان,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 28 اسفند 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.